וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דאעש פיתח פצצות שיכולות לחמוק מבידוק בנמלי תעופה

ברשת CNN דווח כי הארגון הטמין חומרי נפץ בתוך מחשבים ניידים, ובדק את יכולת הזיהוי שלהם באמצעות ציוד שהשיג משדות תעופה. בשל מודיעין זה הוטלו בחודש שעבר המגבלות על עליית נוסעים ממדינות מוסלמיות לטיסות עם ציוד אלקטרוני

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: ארה"ב הטילה הגבלות על נשיאת מכשירים אלקטרוניים בטיסות, בחודש שעבר)

המודיעין האמריקני ורשויות אכיפת החוק בארצות הברית מאמינים כי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וקבוצות טרור נוספות פיתחו חומרי נפץ חדשים המוטמנים במכשירים אלקטרוניים – כך דווח היום (שבת) ברשת CNN. מבדיקות הבולשת הפדרלית (FBI) עולה כי הפצצות מסוגלות לעקוף את בדיקות הביטחון בשדות התעופה המערביים.

על פי ההערכות, גורמי הטרור אף הצליחו להשיג ציוד אבטחה משוכלל באמצעותו בחנו את אפקטיביות חומרי הנפץ בתוך מחשבים ניידים וציוד אלקטרוני נוסף. לפי הדיווח, המידע, שנאסף בחודשים האחרונים, מילא תפקיד משמעותי בהחלטת ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאסור על העלאת ציוד אלקטרוני למטוסים המגיעים משמונה מדינות מוסלמיות במזרח התיכון ובאפריקה.


עוד בוואלה! NEWS:
ההפתעה הקטלנית שמכין צה"ל לציידי הטנקים של חיזבאללה
משבר הברקזיט מעמיק: סקוטלנד ביקשה לקיים משאל עם לעצמאות מבריטניה

עמדת בידוק בטחוני בשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול, טורקיה. יוני 2016. AP
"המידע החדש שהתקבל מסמר שיער"/AP

בהצהרת מחלקת המדינה נמסר כי "אנחנו לא מדברים בפומבי על מידע מודיעיני ספציפי, אולם ההערכה המודיעינית מעידה על כך שקבוצות טרור ממשיכות למקד את מאמציהן בפגיעה במטוסים באמצעות הברחת אמצעי נפץ באלקטרוניקה". עוד צוין כי ההערכות "מאפשרות לנו לבחון מחדש את מערכות האבטחה ומדיניות התעופה ולבצע שיפורים נחוצים על מנת לשמור על בטיחות הנוסעים".

מומחים ב-FBI בדקו סוללות של מחשבים ניידים המכילות בתוכן חומרי נפץ תחת סורקים בשדות התעופה. זאת, משום שלטענת גורמים המעורים בנושא המודיעין שהוביל לאיסור על העלאת מכשירים אלקטרוניים לטיסות היה "אמין ומסמר שיער". עוד הבהירו הגורמים כי לא מדובר בפיסות מודיעין בודדות, אלא בהצטברות של מידע אמין ומעמיק.

נוסעים יורדים מטיסה של חברת "סעודי איירליינס" מערב הסעודית. AP
אחת מחברות התעופה הנמצאת תחת מגבלות. "סעודי איירליינס"/AP

לפני כשבועיים הטילו ארצות הברית ובריטניה הגבלות על נשיאת מכשירים אלקטרוניים על טיסות ישירות ממדינות מוסלמיות, בהן טורקיה, לבנון, ירדן, מצרים, תוניסיה וערב הסעודית. הבוקר נודע כי הרשויות באוסטרליה יגבירו גם כן את רמת הבידוק לנוסעים המגיעים בטיסות ישירות ממדינות במזרח התיכון.

לדברי שר התחבורה האוסטרלי דארן צ'סטר, המדיניות החדשה מגיעה בעקבות הצעדים הדומים מצד בריטניה וארצות הברית, אך אינה כוללת את אותו איסור על העלאת מכשירים אלקטרוניים לטיסה. בשלב זה תשפיע המדיניות החדשה רק על טיסות מדוחא, אבו דאבי ודובאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully