וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הברקזיט מעמיק: סקוטלנד ביקשה לקיים משאל עם לעצמאות מבריטניה

במכתב לראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ביקשה מנהיגת סקוטלנד לאפשר לתושביה לבחור את עתידם. הפרלמנט הסקוטי כבר הצביע בעד קיום משאל העם, אך אינו יכול לממש אותו ללא אישור מלונדון. "לעם הסקוטי יש זכות להגדרה עצמית"

רויטרס

ממשלת סקוטלנד הגישה אמש (שישי) בקשה רשמית לראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לקיים משאל עם נוסף לקבלת עצמאות. זאת, ברקע המשבר המעמיק בין המדינות סביב יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי. "לעם הסקוטי יש זכות לבחור את עתידו ולממש את זכותו להגדרה עצמית", כתבה במכתבה למיי מנהיגת סקוטלנד ניקולה סטרג'ן. ביום שלישי האחרון הפרלמנט הסקוטי הצביע בעד קיום משאל עם נוסף על הסוגיה, אך אינו יכול לממש אותו באופן חוקי ללא אישור מלונדון.

בשנת 2014 דחו 55% מהעם הסקוטי את האפשרות לעצמאות מבריטניה במשאל עם, אולם 62% בלבד הצביעו למען הישארות באיחוד האירופי בשנת 2016, מה שהצית משבר פוליטי בין המדינות הבריטיות – כאשר באנגליה ובוויילס הצביעו מרבית התושבים בעד הברקזיט. מיי הביעה בעבר את התנגדותה בקיום משאל עם בסקוטלנד בעת הנוכחית, אך עומדת כעת בפני קרב מול שתי חזיתות: המו"מ על עסקה טובה עבור בריטניה ביציאתה מהגוש, והלאומנות הסקוטית הגואה.

עוד בוואלה! NEWS:
בריטניה פורשת מהאיחוד: המדריך המלא לגירושים ההיסטוריים
"ברקזיט" החל רשמית: "זהו רצון העם, אין כבר דרך חזרה"
הברקזיט מתחיל: ראש ממשלת בריטניה חתמה על מכתב הפרישה מהאיחוד

ראש ממשלת סקוטלנד ניקולה סטרג'ן בפרלמנט, 28 במרץ 2017. רויטרס
"לעם הסקוטי זכות לבחור את עתידו". סטרג'ן/רויטרס

ואולם, הסקרים בסקוטלנד לא מצביעים על שינוי מהותי בדעת הקהל משנת 2014. עם זאת, עמדתה של מיי נגד קיום ההצבעה עשויה להטות את הכף נגד לונדון. סטרג'ן כבר הצהירה כי תנקוט ב"צעדים" הנדרשים לעריכת משאל העם, אם בקשתה תזכה בהתעלות. "נראה כי אין סיבה רציונלית לכך שתעמדו בדרך של רצונו של הפרלמנט הסקוטי ואני מקווה שלא תעשו זאת", כתבה למיי.

מועצת האיחוד האירופי פרסמה היום את טיוטת ההנחיות למשא ומתן עם בריטניה לגבי יציאתה מהאיחוד, שמבהירה כי השלב הראשון של המגעים יתמקד בפרישה באופן כמעט בלעדי, ורק בהמשך ידונו הצדדים ביחסים בין גוש המדינות לממלכה המאוחדת לאחר סיום התהליך. נשיא המועצה דונלד טוסק הבהיר כי שיחות מקבילות על הליך הפרישה ועל היחסים העתידיים "לא יקרו".

טיוטת ההנחיות, שצפויה להתקבל באופן רשמי בימים הקרובים ללא שינויים של ממש, נועדה להציג את התנאים של 27 המדינות החברות באיחוד במגעים מול לונדון. במקביל, השר הבריטי לענייני "ברקזיט", דייוויד דיוויס, פרסם אמש את טיוטת החוק שיחליף בספר החוקים הבריטי את החוק ההיסטורי על הצטרפות לאיחוד.

(עדכון ראשון 23:20)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנות נגד פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי, לונדון, יולי 2016. רויטרס
הסקרים לא מצביעים על שינוי בתוצאות 2014. הפגנות נגד הברקזיט בלונדון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully