וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה חריגה בסין: מאות מוסלמים מנסים למנוע הרס מסגד

הרשויות במחוז נינגשיה שבמערב המדינה הודיעו כי המבנה שהוקם בשנתיים האחרונות חסר את אישורי הבנייה המתאימים, אך התושבים מתעמתים מולן. "לא נאפשר לממשלה לגעת במסגד", אמר אחד מהם. לאחרונה החריף המשטר הקומוניסטי את דיכוי הדת

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

מאות מוסלמים בעיר במערב סין מפגינים נגד כוונת הרשויות להרוס מסגד - כך דיווחה היום (שישי) רשת BBC. ברשויות אומרים כי המסגד הגדול של וויזוהו במחוז נינגשיה נבנה מבלי שקיבל את אישורי הבניה המתאימים.

למרות זאת, המתפללים מסרבים להתפנות ואחד התושבים אמר כי הם "לא יאפשרו לממשלה לגעת במסגד". בתמונות שהועלו לרשתות החברתיות בסין נראו תושבים רבים מתאספים מחוץ למבנה הלבן. המסגד, שלו כמה צריחים וכיפות, נבנה בסגנון מזרח תיכוני במשך השנתיים האחרונות. תושבים רבים תוהים מדוע הרשויות נזכרו רק עתה בכך שלכאורה אין למבנה את האישורים המתאימים.

בסין חיים 23 מיליון מוסלמים, אך לאחרונה החריפה המפלגה הקומוניסטית האתאיסטית את דיכוי הסממנים הדתיים במדינה. המחוז הוא ביתם של בני חווי המוסלמי, המקיימים את אורחות הדת במאות השנים האחרונות והשתלבו בחברה הסינית.

תחת הנהגתו של השליט הנוכחי שי ג'ינפינג, התגבר דיכוי חופש הפולחן. במחוז שינג'יאנג, שבו חיים האויגורים המוסלמים, נשלחו אלפים למחנות חינוך מחדש כדי להכריח אותם להתנער מאמונותיהם ומתרבותם.

לקריאה נוספת בנושא
המלחמה של סין בנצרות

תושבים מפגינים נגד הריסת במסגד במחוז נינגשיה, סין, 10 באוגוסט 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
נבנה על ידי תרומות של המתפללים. מפגינים מחוץ למסגד, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

לפי הדיווחים, ההפגנות החלו ביום חמישי ונמשכו גם ביום שישי. אחד התושבים אמר כי השיחות בין נציגי המיעוט לממשל הגיעו למבוי סתום. "הציבור לא יאפשר לממשלה לגעת במסגד, אבל הממשלה לא חוזרת בה", אמר התושב, ששמר על עילום שם, לעיתון "סאות' צ'יינה מורנינג פוסט", היוצא לאור בהונג קונג. בתקשורת הסינית הרשמית לא הייתה התייחסות לאירוע.

גורם באגודה אסלאמית מקומית אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הממשלה לא מתכננת להרוס לחלוטין את המסגד, אלא רוצה "לשפץ אותו כדי לצמצם את גודלו". בהמשך דווח כי הרשויות הסכימו להסיר שמונה כיפות מהמבנה, אך אחד המפגינים אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי ההצעה אינה מתקבלת בקהילה. הוא אמר כי המסגד נבנה מתרומות של אלפי המאמינים.

חוקת סין מאפשרת לכאורה חופש פולחן, אך פעילות דתית נותרה תחת פיקוח הדוק של המשטר, שרק התגבר בשנים האחרונות.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully