וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות בעוטף עזה נגד הפסקת האש: "בושה. מזלזלים בתושבים"

10.8.2018 / 12:43

ראש עיריית שדרות אמר כי "מלחמה לסירוגין גורמת נזק לישראל" והגדיר את הפסקת האש "טעות חמורה". ראש המועצה האזורית שדות נגב: "מקבלים נורמה חדשה לפיה חמאס מחליט מתי לפתוח באש ומתי להפסיק". צה"ל לתושבי העוטף: ניתן לשוב לשגרה

צילום: ניב אהרונסון\ עריכה: תום זואילי

ראשי רשויות בעוטף עזה מותחים ביקורת הבוקר (שישי) נגד הדרג המדיני והכוונה לחתור להסכם הפסקת אש מול חמאס, זאת במקביל להודעת דובר צה"ל לתושבי האזור לפיה ניתן לשוב לשגרה מלאה בהתאם להערכת מצב שהתקיימה בנושא. ראש עיריית שדרות אלון דוידי אמר כי הוא מבין את הרצון להגיע למשא ומתן עם ההנהגה בעזה, אך טען כי הדבר יגרום נזק למדינת ישראל. "לדעתי הפסקת אש היא טעות", אמר דוידי, שעירו ספגה מטח רקטות כבדים ביומיים האחרונים.

לדברי דוידי, דרוש פתרון צבאי כדי להביא לרגיעה ממשית. "נצטרך להגיע למבצע ולמגר את הטרור הזה", הסביר. "המלחמה לסירוגין לא בריאה לנו ולא בריאה למדינת ישראל".

לקריאה נוספת:
הפסקת אש במבחן: אחרי לילה שקט, בעוטף עזה שומרים על דריכות
למרות הדיווחים על הפסקת אש: ביישובי העוטף שומרים על דריכות

ג'יפ צבאי במהלך סריקות בגבול עזה 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
גבול רצועת עזה, אתמול/ראובן קסטרו

גם תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, מתח ביקורת על המהלך. "אם באמת מדובר בהפסקת אש, שכן אין לנו עדיין אישור רשמי לכך, מדובר לדעתי בטעות חמורה שבמסגרתה אנו מקבלים נורמה חדשה לפיה חמאס שולט באש ומחליט מתי להפסיק אותה". טען. "אנו מצפים לפעולה חדה, קשה וחד משמעית מול חמאס שתפסיק את הטרור על כל צורותיו באופן מיידי ותאפשר לתושבי העוטף לחזור לשגרה כמו כמו תושב במדינה".

בוועד מושב נתיב העשרה טענו כי המהלכים האחרונים הם בגדר זלזול בתושבי המקום. "זו פשוט בושה", אמר מעין שניאור, יו"ר ועד המושב. "המקום נראה הבוקר כמו כפר רפאים. בגלל הצהרות חסרות אחריות כאלה ואחרות רוב המשפחות ברחו, נותרו רק החקלאים שלא יכולים לעזוב וגם להם נאמר שאם הם יעבדו האחריות מוטלת עליהם. כאילו שיש להם ברירה - כי מבחינתם זה להיות או לחדול".

"הילדים שלנו כבר יותר מחודשיים בחרדות", הוסיף שניאור. "בין אם זה ביטול ימי הולדת ברגע האחרון, ביטול חוגים, ארועי קיץ ופעילויות, סגירת הפעוטון והגנים, סגירת הבריכה באמצע הקיץ... אנחנו חיים משבת לשבת, בהתאם לצעדות ולבלונים. שכנינו מחשבים בצורה מדויקת ומתזמנים את הירי הרקטי בדיוק בזמנים שילדינו חשופים. עד שסוף סוף חשבנו שיעשו משהו - קיבלנו הפסקת אש מדומה לעוד יומיים-שלושה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מיקום נפלית הרקטה בשדרות 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
בית בשדרות שנפגע מרקטות, אתמול/ראובן קסטרו

לעומתם, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, הביע תקווה שההסדר שיושג ישים סוף לגל ההסלמה. "מציאות מתמשכת של ארבעה חודשים של מתיחות בטחונית הגיעה אתמול לנקודת קיצון", אמר. "עברנו יממה של מטחי ירי כבדים ליישובינו וביטול פעילויות חינוך ואירועי תרבות וקהילה. בשעות האחרונות יש שקט ואנו מקווים שהמתיחות האחרונה היתה בגדר 'עליה לצורך ירידה' שלאחריה יגיע הסדר שיבטיח שקט ארוך טווח. אירועי החודשים האחרונים והמעברים החדים משגרה לחירום משפיעים משמעותית על תושבי עוטף עזה. אנו מצפים מהממשלה שכל הסדר רגיעה מדיני כלכלי שמתגבש עם רצועת עזה יכלול גם הסדר כלכלי והשקעה משמעותית ביישובי העוטף".

הביקורת הקשה שנמתחה ביישובי עוטף עזה נאמרה בבוקר שקט יחסית, לאחר יומיים של הסלמה בלחימה. רק אתמול זוהו כ-180 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטחי העוטף.

אמש דווח ב"אל-ג'זירה" ובכלי תקשורת פלסטיניים כי חמאס וישראל הגיעו להסכם הפסקת אש באמצעות מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אולם בישראל הכחישו את הדיווחים. בכלי תקשורת פלסטיניים צוטט מקור בחמאס שטען כי הפסקת האש תיכנס לתוקפה בחצות אמש, וכי הארגון "שומר לעצמו את הזכות להגיב לכל הפרה שלה".

עם זאת, הבוקר נשמר השקט היחסי. בתום הערכת מצב הוחלט בנתיבות וביישובי מרכז הנגב לשוב לשגרה מלאה, זאת בהתאם להנחיות פיקוד העורף. עוד נמסר כי קו הרכבת אשקלון-שדרות שב לפעילות סדירה אולם חוף זיקים נותר סגור לציבור. במועצה האזורית אשכול הוציאו הודעה לתושבים בה נכתב כי לאחר הערכת מצב עם צה"ל "ניתן להפעיל מוסדות חינוך, גנים וקייטנות בכל היישובים בתוך מרחב מוגן בלבד".


(עדכון ראשון: 10:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully