וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש במבחן: אחרי לילה שקט, בעוטף עזה שומרים על דריכות

10.8.2018 / 8:48

אחרי יומיים מתוחים, תושבי עוטף עזה התעוררו לבוקר רגוע. בתום הערכת מצב, בפיקוד העורף פרסמו הנחיות חדשות, ואילו בנתיבות וביישובי מרכז הנגב הוחלט לשוב לשגרה. קו הרכבת אשקלון-שדרות חזר לפעילות. דיווח: חמאס הסכים להרחבת התיווך המצרי

צילום: ניב אהרונסון\ עריכה: תום זואילי

תושבי עוטף עזה התעוררו לבוקר (שישי) מתוח במיוחד, זאת לאחר לילה שקט יחסית ששרר באזור. פיקוד העורף פרסם הנחיות חדשות לתושבים, זאת אחרי שאתמול זוהו יותר מ-180 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח העוטף.

כך, בתום הערכת מצב, הוחלט בנתיבות וביישובי מרכז הנגב לשוב לשגרה מלאה, זאת בהתאם להנחיות פיקוד העורף. עוד נמסר כי קו הרכבת אשקלון-שדרות שב לפעילות סדירה אולם חוף זיקים נותר סגור לציבור. במועצה האזורית אשכול הוציאו הודעה לתושבים בה נכתב כי לאחר הערכת מצב עם צה"ל "ניתן להפעיל מוסדות חינוך, גנים וקייטנות בכל היישובים בתוך מרחב מוגן בלבד".

לקריאה נוספת:
לילה שקט בעוטף עזה; חמאס מאשר: הפסקת האש נכנסה לתוקף
קייטנות במרחב מוגן ועבודה רק בקרבת מקלט: הנחיות פיקוד העורף

ג'יפ צבאי במהלך סריקות בגבול עזה 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
גבול רצועת עזה, אתמול/ראובן קסטרו

כלי תקשורת ערבים דיווחו הבוקר כי חמאס הסכים להרחבת תפקידם של המתווכים המצריים בנוגע להסדרת הפסקת האש באזור. בנוסף דווח כי חמאס אף הסכים כי מצרים תשמש כמתווכת היחידה בעסקת חילופי שבויים שתתבצע במסגרת ההסדרה.

בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דווח כי בכירים בארגון הסכימו לכל פיקוח מצרי בכל צורה שהיא ברצועה, מה שיאפשר את הסרת המצור. הגורמים אף התייחסו ליוזמה להקמת נמל בשטח הרצועה וציינו כי בחמאס יסכימו אך ורק לפיקוח בינלאומי ומצרי במקום. עוד אמרו כי חמאס מקבל בברכה את היוזמה להקים נמל תעופה בחצי האי סיני עבור תושבי הרצועה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הנחיות פיקוד העורף:

אמש דווח ב"אל-ג'זירה" ובכלי תקשורת פלסטיניים כי חמאס וישראל הגיעו להסכם הפסקת אש באמצעות מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אולם בישראל הכחישו את הדיווחים. בכלי תקשורת פלסטיניים צוטט מקור בחמאס שטען כי הפסקת האש תיכנס לתוקפה בחצות אמש, וכי הארגון "שומר לעצמו את הזכות להגיב לכל הפרה שלה".

מוקדם יותר אתמול הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדיון דחוף בנוגע להסלמה בגבול. בסיום הפגישה הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך לפעול בעוצמה נגד גורמי הטרור. גורם ישראלי מסר כי חמאס העביר משעות הבוקר מסרים באשר להפסקת אש אותה ביקש באמצעות מצרים ושליח האו"ם. אולם אותו גורם ציין כי פעילותו של צה"ל נמשכה לאורך היום והקבינט אף הורה להמשיך לפעול בעוצמה כלפי חמאס.

תקיפת צה"ל סמוך לעיר עזה, 9 באוגוסט 2018. אל-ג'דיד, מערכת וואלה! NEWS
תקיפה ברצועת עזה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אל-ג'דיד
מיקום נפלית הרקטה בשדרות 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
בית שנפגע מרקטה בשדרות, אתמול/ראובן קסטרו
סוללת כיפת ברזל בגבול עזה 9 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
כיפת ברזל באזור עוטף עזה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully