וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה פצועים במטח של עשרות רקטות לישראל; צה"ל תקף ברצועה

מטח כבד של 36 רקטות נורה לעבר ישראל, ושלושה בני אדם נפצעו באורח קל-בינוני מנפילות בשדרות. בתגובה לירי, תקף צה"ל מטרות טרור ברצועת עזה. השר ליברמן מקיים התייעצויות ביטחוניות בקריה

צילום: שי מכלוף וניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

מתיחות בגבול רצועת עזה - עדכונים שוטפים:

- 36 רקטות נורו מהרצועה, כיפת ברזל יירטה ארבעה מהשיגורים
- ארבע זירות נפילה אותרו בשדרות
- שישה בני אדם נפצעו באורח קל-בינוני
- תשעה נוספים לקו בחרדה
- בית בשדרות נפגע, כוחות הכיבוי הוזעקו בעקבות שריפה שפרצה במקום ובלוני גז שהתפוצצו
- בתגובה לירי: צה"ל תוקף מטרות טרור ברצועה
- ליברמן מקיים התייעצויות ביטחוניות בקריה

36 רקטות שוגרו הערב (רביעי) מרצועת עזה לשדרות, שחלקן נחתו בארבע זירות נפילה שאותרו בעיר, ומרביתן נפלו בשטחים פתוחים. מצה"ל נמסר כי מערכת כיפת ברזל יירטה ארבע רקטות. בעקבות הירי נפצעו שישה בני אדם, בהם גבר כבן 34 במצב קל-בינוני עם פציעות בגפיים, גבר כבן 20 במצב קל עם חבלות בגפיים ואישה במצב קל שנחבלה ברגלה בזמן ריצה למרחב המוגן.

בנוסף, טופלו על ידי צוותי מד"א 13 נפגעי חרדה, שתשעה מתוכם פונו לבית החולים ברזילי, בהם שתי נשים בהיריון ונער. כתוצאה מהירי נפגע בית מגורים, וכוחות כיבוי פעלו במקום בגלל שריפה שפרצה, ודליפת שני בלוני גז שניזוקו. צה"ל הגיב לשיגור הרקטות בירי נרחב לעבר מטרות חמאס ברצועה, שלאחריהן נשמעו שוב אזעקות צבע אדום - בחוף אשקלון, במועצה האזורית אשכול ובשער הנגב.

לקריאה נוספת:
שקט תמורת אסירים: כך ישראל חשפה בפני אויביה את נקודות החולשה שלה
משלחת חמאס תשוב לקהיר; הקבינט יתכנס לדון בהסדרה
צה"ל תקף בתגובה לירי בצפון הרצועה; חמאס: "שניים מאנשינו נהרגו"

מצה"ל נמסר כי הותקפו 12 מטרות טרור על ידי מטוסי קרב, בהם מפעל לייצור רכיבים המיועדים לבניית מנהרות, פיר מנהרת טרור ימית ויעדי טרור במספר מתחמים צבאיים, ביניהם אתרים לייצור אמצעי לחימה ורקטות, ומתחם צבאי המשמש כמחסן לוגיסטי מרכזי. המפעל לייצור רכיבי המנהרות הוא אתר שיועד למלון - ועליו השתלט חמאס בשנת 2012. לפי צה"ל, המפעל מייצר רכיבים למנהרות טרור בכסות אזרחית.

צה"ל הורה לתושבים בעוטף עזה להימנע מהתקהלויות של יותר מ-300 אנשים בשטח פתוח, ובשטח סגור ההגבלה היא על 500 איש. קייטנות ופעילויות חינוכיות יתקיימו בתוך מרחב מוגן תקני בלבד, ועבודה חקלאית תאושר בתיאום ובאישור פרטני מול החטיבה המרחבית.

"התקבלו במוקד 101 של מד"א קריאות ממספר זירות בעיר", סיפר פרמדיק מד"א אלכס שמיס. "הוזנקתי עם האופנוע לאירוע שבו דווח על גבר שנפצע, כשהגעתי למקום ראיתי בחצר הבית גבר כבן 34 בהכרה כשהוא סובל מפציעות מדממות משברי זכוכיות בגפיים, יחד עם צוותים נוספים של מד"א הענקנו לו טיפול רפואי והוא פונה במצב קל-בינוני לבית חולים".

הנחיות פיקוד העורף לתושבי עוטף עזה, 8 באוגוסט, 2018. דובר צה"ל
הנחיות פיקוד העורף לתושבי עוטף עזה, 8 באוגוסט, 2018/דובר צה"ל

"נסעתי במהירות לזירה נוספת בעיר שם נפגע צעיר בשנות ה- 20 באורח קל", הוסיף הפרמדיק שמיס. "הוא טופל על ידי צוות ניידת טיפול נמרץ ופונה גם כן לבית החולים. כמה נפגעי חרדה נבדקו וטופלו בשטח ע"י צוותי מד"א ופונו להמשך טיפול, בהם שתי נשים הריון שנתקפו צירי לידה".

בעקבות הירי, מקיים שר הביטחון אביגדור ליברמן הערכת מצב בקריה בתל אביב, עם בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון. מוקדם יותר מחבלים ירו לעבר כלים הנדסיים שעסקו בעבודות הקמת המכשול בגבול רצועת עזה. לא היו נפגעים בתקרית, אך נגרם נזק לאחד הכלים. בתגובה לירי, צה"ל תקף באמצעות טנק עמדה של חמאס בצפון הרצועה.

בשעות הצהריים נסגרו לתנועה כמה צירים בעוטף עזה ואף הועלתה הכוננות באזור. מדובר צה"ל נמסר כי הצעד בא לנוכח הצהרות חמאס בדבר האחריות להסלמה אפשרית וזיהוי פינוי מוצבים של הארגון. עוד נמסר כי "צה"ל פועל להבטחת בטחון תושבי האזור, ולא יאפשר פגיעה באזרחים ובחיילי צה"ל וערוך למגוון תרחישים".

נזקי שנגרם כתוצאה מירי הרקטות לשדרות, 8 באוגוסט 2018. שי מכלוף
רכב שנפגע מנפילת רקטה בשדרות, הערב/שי מכלוף
בית שנפגע כתוצאה מירי הרקטות לשדרות, 8 באוגוסט 2018. יניב כליף, מערכת וואלה! NEWS
הבית שנפגע מרקטה בשדרות/מערכת וואלה! NEWS, יניב כליף

בינתיים נמשכים המגעים להסדרת רגיעה בגבול הרצועה. העיתון אל קודס דיווח היום מפי מקורת פלסטינים המקורבים לחמאס כי משלחת מטעם הארגון תודיע בהמשך היום על הסכמתה למתווה הודנה עם ישראל, בתיווכם של מצרים ושליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב. על פי הדיווח, ההודנה הושגה למשך חמש שנים, והיא כוללת פתיחת המעברים לסחורות והרחבת אזור הדיג בשנתיים הקרובות.

בנוסף דווח כי במסגרת אותה רגיעה יגובש גם הסכם להחלפת השבויים, במהלכו ישראל תשחרר את כל העצורים מעסקת שליט, הצדדים ייכנסו למו"מ על פרטים אודות גורל החיילים השבויים ולאחר מכן קידום נוסף של המו"מ בנושא.

מלבד זאת, בשנה הראשונה שלאחר פתיחת המעברים ייערכו דיונים על הקמת נמל מול חופי עזה הדרומיים בהשגחה בינלאומית ופיקוח ישראל, ולאחר מכן גם על הקמת נמל תעופה בחצי האי סיני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמי שדרות, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם ההסכם לא ייצא לפועל, חמאס ימשיך בתהלוכות סמוך לגדר הגבול", אמר היום חליל אל-חיה בריאיון ברשת אל-ג'זירה. "חמאס מוכן לפתוח מיד במו"מ לעסקת שחרור השבויים אך על ישראל להיות מוכנה לשלם את המחיר, כמו כן עליה לכבד הסכם עסקת שליט שהיה בחסות מצרית ושל האו"ם ולשחרר את האסירים מאותה עסקה".

בהמשך הוא אף התייחס לפיוס הפלסטיני וקרא לרשות הפלסטינית לסיים מיד את הסנקציות שהוטלו על שלטון חמאס ברצועת עזה.

אתמול בוצע ירי לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה, ובתגובה טנק של צה"ל תקף את העמדה של חמאס שממנה בוצע הירי. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל, וחמאס הודיע כי שניים מאנשיו נהרגו. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל יפעל כנגד כל כוונה התקפית וכל ניסיון פיגוע כנגד כוחותינו ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה".

(עדכון ראשון 18:33)

פגיעת רכב בשדרות לאחר ירי רקטות מעזה, 8 באגוסט 2018. זמן אמת אביחי, מערכת וואלה! NEWS
כלי רכב בשדרות שנפגע מרקטה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, זמן אמת אביחי
פגיעת רקטה בבית בשדרות, 8 באוגוסט 2018. אורי צפוני, מערכת וואלה! NEWS
שדרות, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אורי צפוני
הפגיעה בכלי ההנדסי, 8 באוגוסט 2018. דובר צה"ל
הפגיעה בכלי ההנדסי, היום/דובר צה"ל
הפגיעה בכלי ההנדסי, 8 באוגוסט 2018. דובר צה"ל
הפגיעה בכלי ההנדסי, היום/דובר צה"ל
הפגיעה בכלי ההנדסי, 8 באוגוסט 2018. דובר צה"ל
הפגיעה בכלי ההנדסי, היום/דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגירת צירים בעוטף עזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
שוטרים בזירת הנפילה בשדרות, 8 באוגוסט 2018. חטיבת דובר המשטרה
שוטרים בשדרות, הערב/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully