וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד משטרה לשעבר בוונצואלה: השתתפתי בניסיון ההתנקשות במדורו

8.8.2018 / 5:25

סלבטורה לוצ'סה טען בריאיון לרויטרס כי לקח חלק בתכנון מטס הרחפנים הממולכדים שקטע את נאומו של הנשיא בקראקס בתחילת השבוע. לדבריו, פעל במסגרת "המחתרת" - התארגנות של מתנגדי הנשיא שלא בוחלת בהפעלת אלימות. מדורו: בכיר אופוזיציה גולה עומד מאחורי ניסיון ההתנקשות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מפקד משטרה לשעבר בוונצואלה טוען כי לקח חלק בניסיון ההתנקשות בחייו של הנשיא ניקולס מדורו בתחילת השבוע, באמצעות רחפנים ממולכדים בחומרי נפץ. בריאיון עם סוכנות הידיעות רויטרס הלילה (רביעי) אמר סלבטורה לוצ'סה כי שיתף פעולה עם קבוצה המוכרת במדינה כ"המחתרת", המורכבת מהתאחדות בלתי סדורה של חמושים המתנגדים לנשיא.

לוצ'סה, פעיל פוליטי בן 52 שבעבר ריצה עונשי מאסר בשל הפגנות שבהן השתתף, סירב לפרט על תפקידו המדויק בפעולה, שאותה תיאר כחלק מאמץ חמוש ומתמשך נגד מדורו. "הייתה לנו מטרה אולם באותו רגע לא הצלחנו לממש אותה במאה אחוז", אמר לכתב רויטרס בריאיון ממקום מושבו בבוגוטה, בירת קולומביה. "נמשיך במאבק המזוין".

"המחתרת" מוכרת כארגון שהיה אחראי להפגנות נגד המשטר בקראקס בשנים האחרונות שבהן אירעו עימותים אלימים עם שוטרים וחיילים. בין חבריה ישנם פעילים פוליטיים, סטודנטים וכן אנשי צבא ומשטרה לשעבר.

לקריאה נוספת:
רחפן נפץ וטייס מורד: המתקפות נגד שלטונו של נשיא ונצואלה
ארה"ב מכחישה: לא מעורבים בניסיון החיסול של נשיא ונצואלה

סלבטורה לוצ'סה, מפקד משטרה לשעבר שטען כי לקח חלק בניסיון ההתנקשות בנשיא ונצואלה ניקולס מדורו. רויטרס
נמלט מארצו מחשש למעצר. לוצ'סה/רויטרס

בתוך כך טען הלילה מדורו בהצהרה לתקשורת ששודרה בטלוויזיה הממלכתית בוונצואלה כי האחראי לניסיון ההתנקשות הוא חוליו בורחס, מנהיג אופוזיציה מוכר הנמצא אף הוא בקולומביה.

במשרד המודיעין בוונצואלה לא הגיבו לדברים שמסר לוצ'סה בריאיון. מדורו הטיל את האחריות לתקרית - שהותירה שבעה חיילים פצועים - על "אויבים מחו"ל", בהם ארצות הברית וקולומביה. ממשלותיהן של שתי המדינות הכחישו מעורבות בפיצוץ הרחפנים. שישה בני אדם נעצרו בימים האחרונים בעקבות התקרית - שמי שדווקא קיבל עליה אחריות היה ארגון לא מוכר בשם "התנועה הלאומית של חיילים בחולצות טי".

לוצ'סה סירב לומר אם הוא נמצא בקשר עם אותו ארגון, שטען בהודעות שפרסם ברשתות חברתיות בוונצואלה כי הוא חלק מ"המחתרת". לדבריו, באוגוסט אשתקד הוא עזב את ארצו לאחר שגילה כי הממשלה מבקשת לעצור אותו באשמת בגידה והמרדה בשורות הצבא. הוא הוסיף כי במהלך שהותו מחוץ לוונצואלה הוא פועל יחד עם מתנגדים נוספים למדורו, שלטענתו ניתן להפילו רק בכוח הזרוע.

(עדכון ראשון: 4:40)

עוד באותו נושא

בזמן נאום במצעד צבאי: רחפני נפץ ניסו לחסל את נשיא ונצואלה

לכתבה המלאה
ניסיון התנקשות בנשיא ונצואלה ניקולס מדורו. מערכת וואלה! NEWS
מדורו מגיב לפיצוץ הרחפנים במהלך נאומו, בתחילת השבוע/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully