וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מכחישה: לא מעורבים בניסיון החיסול של נשיא ונצואלה

5.8.2018 / 17:02

היועץ לביטחון לאומי בולטון הדגיש כי לא הייתה שום מעורבות של ממשל טראמפ במתקפת רחפני הנפץ נגד מדורו. לאחרונה דווח כי טראמפ שקל פלישה צבאית למדינה הדרום אמריקנית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הממשל האמריקני לא היה מעורב בפיצוץ הרחפנים באירוע הצבאי בוונצואלה שבו נכח הנשיא ניקולס מדורו - כך אמר היום (ראשון) היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון. "אני יכול לומר בביטחון שאין מעורבות אמריקנית באירוע הזה", אמר בולטון בריאיון לרשת "פוקס ניוז". בסוכנות הידיעות אי-פי דווח לאחרונה כי טראמפ שקל פעולה צבאית נגד קראקס, אך בכירי ממשלו ומנהיגי האזור הניאו אותו מכך.

מדורו נשא נאום מול מסדר צבאי בבירה קראקס, כשכמה רחפני נפץ התפוצצו בסמוך מקום וגרמו לבהלה גדולה. איש מבכירי המשטר לא נפגע, אך שבעה חיילים נפצעו במהלך התקיפה. מדורו האשים את ארצות הברית ואת קולומביה השכנה, אך גם בבוגוטה דחו את טענותיו של הנשיא הסוציאליסט.

הממשל האמריקני הטיל בשנה שעברה סנקציות על מדורו בשל מהלכיו לדיכוי האופוזיציה בארצו. הנשיא, שזכה בתחילת השנה בבחירות שנויות במחלוקת שהוחרמו על ידי האופוזיציה, טוען כי וושינגטון אחראית למשבר הכלכלי החריף בארצו.

אחרי התקרית, קיבל ארגון לא מוכר ששמו "החיילים בחולצות הטי-שירט" אחריות על ניסיון החיסול של מדורו. לא ניתן היה לאמת את טענותיו של הארגון.

לקריאה נוספת בנושא
בזמן נאום במצעד צבאי: רחפני נפץ ניסו לחסל את נשיא ונצואלה

ניסיון התנקשות בנשיא ונצואלה ניקולס מדורו. מערכת וואלה! NEWS
מדורו נושא את מבטו לשמיים במהלך ניסיון החיסול, הלילה/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully