וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן נאום במצעד צבאי: רחפני נפץ ניסו לחסל את נשיא ונצואלה

5.8.2018 / 7:55

מדורו נשא דברים באירוע בבירה קראקס מול מסדר צבאי, כשלפתע הוא נראה מביט לשמיים בעקבות פיצוץ עז שנשמע. בהמשך נראו חיילים נמלטים מהמקום. מדורו ויתר בכירי המשטר לא נפגעו, אך שבעה חיילים נפצעו. הממשל מאשים את קולומביה ואת האופוזיציה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רחפנים חמושים בחומרי נפץ התפוצצו הלילה (ראשון) בסמוך לאירוע צבאי שבו נאם נשיא ונצואלה ניקולס מדורו בבירה קראקס. הנשיא ובכירי המשטר בונצואלה לא נפגו בתקרית, ומשרד המידע במדינה מסר כי שבעה חיילים נפצעו.

הנאום שודר בטלוויזיה הארצית בוונצואלה ובתיעוד נראה מדורו נואם על במה, כשרעייתו ובכירים נוספים לצדו. בהמשך הם נראים מביטים כלפי מעלה בדאגה. בהמשך התיעוד נראים חיילי מסדר הכבוד נמלטים מהאזור בבהלה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים בסוריה: מדען בכיר חוסל בפיצוץ מכוניתו בחמאת
תושב אלסקה יצא לדוג - והגיע בטעות לחוף במזרח הרחוק של רוסיה
טראמפ: כלכלת איראן מתדרדרת מהר, תלוי בהם אם ייפגשו איתי

ניסיון התנקשות בנשיא ונצואלה ניקולס מדורו. מערכת וואלה! NEWS
מדורו בעת נאומו, הלילה/מערכת וואלה! NEWS

מדורו נשא נאום לאומה כשעתיים לאחר ניסיון ההתנקשות. בדבריו הודה הנשיא "לאלוהים, לעם ולכוחות הביטחון", והאשים את ארצות הברית ואת קולומביה השכנה במה שכינה "מזימה ימנית להתנקש בי". לדבריו, "כל הראיות שעלו בחקירה הראשונית מצביעות על מעורבות קולומביאנית בניסיון ההתנקשות". בוגוטה הכחישה את הטענות של מדורו וכינתה אותן "חסרות בסיס".

מדורו הוסיף כי כמה מהמעורבים נתפסו על ידי כוחות הביטחון. "הרחפן כוון לעברי, אך היה סביבי מגן של אהבה. אני בטוח שאמשיך לחיות שנים נוספות רבות", אמר הנשיא שדיכא את האופוזיציה בארצו ומואשם על ידי המערב בביסוס משטר רודני.

בשורת פרסומים שעלו ברשתות חברתיות במדינה לאחר נאומו של מדורו קיבל ארגון לא מוכר בשם "התנועה הלאומית של חיילים בחולצות טריקו" אחריות לניסיון ההתנקשות. "הראנו כי ניתן לפגוע בהם", נכתב בפוסטים שהעלה הארגון. "היום לא הצלחנו אבל זו רק שאלה של זמן".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מל"ט נפץ שהתפוצץ בניסיון ההתנקשות בנשיא ונצואלה מדורו. מערכת וואלה! NEWS
שריפה שפרצה בעקבות התפוצצות אחד הרחפנים בקראקס, הלילה/מערכת וואלה! NEWS

לפני כשלושה חודשים ניצח מדורו שנית בבחירות לנשיאות המדינה לקדנציה בת שש שנים .רבים במדינה הדרום אמריקנית רואים בשלטונו של יורשו בן ה-55 של הוגו צ'אבז, משטר דיקטטורי דורסני.

מדינות המערב הטילו בעבר סנקציות על הממשלה של מדורו, שנאנקת תחת משבר כלכלי הרסני. הנשיא מאשים את מתנגדיו בכך שהם מנהלים "מלחמה כלכלית" נגדו, שהובילו להיפר אינפלציה ולמחסור במזון ובתרופות.

(עדכון ראשון: 2:01)

חיילים נמלטים בניסיון התנקשות בנשיא ונצואלה ניקולס מדורו. רויטרס
חיילים נמלטים לאחר ניסיון ההתנקשות במדורו, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully