וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב אלסקה יצא לדוג - והגיע בטעות לחוף במזרח הרחוק של רוסיה

4.8.2018 / 22:20

משמר הגבול עצר אזרח אמריקני שחצה את נהר היוקון אך נקלע למזג אוויר סוער בים ברינג, שסחף אותו עד למחוז צ'וקוטקה המבודד. "מצבו טוב", אומרים במוסקבה. הוא סיפר כי רצה לשוט עד לסין

ים ברינג הקפוא לחופי אלסקה, 2014. AP
ים ברינג הקפוא לחופי אלסקה, 2014/AP

אזרח אמריקני נעצר במזרח הרחוק של רוסיה אחרי ששט לשם בשוגג מאלסקה. לפי משרד החוץ במוסקבה, העצור, שזוהה כג'ון מרטין מאנקורג', חצה את נהר היוקון בסירה קטנה עד שהגיע לים ברינג. הוא נקלע לכמה ימים סוערים בלב ים עד שנשטף בסופו של דבר לחופי רוסיה.

מרטין, בן 46, נתפס על ידי אנשי משמר הגבול הרוסי ביום רביעי האחרון במחוז צ'וקוטקה. צוות הקונסוליה האמריקנית בוולדיווסטוק עודכן על התקרית. דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זחרובה, אמרה ביום שישי לכתבים כי מצבו של מרטין "משביע רצון". שגרירות ארצות הברית במוסקבה טרם הגיבה על הנושא.

ברשת BBC דווח כי מרטין אמר שהוא דג לאורך החוף של אלסקה והחליט לשוט מארצות הברית לסין, אך הגיע בטעות לחופיה של העיירה לברנטיה. לפי זחרובה, הוא יועבר לאנדיר, העיר המרכזית במחוז.

בנקודה הקרובה ביותר ביבשה, נמצאת אלסקה במרחק של 85 ק"מ בלבד ממחוז צ'וקוטקה. למחוז הייתה חשיבות עליונה בתקופת המלחמה הקרה בשל סמיכותו לארצות הברית. במחוז חיים 50 אלף איש בלבד, כמעט ללא תשתיות. רבים מהתושבים עדיין מתקיימים על ציד וגידול איילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully