וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נציגים טורקים יגיעו לארה"ב כדי לדון בסכסוך בין המדינות

7.8.2018 / 1:55

רשת CNN בטורקית, שציטטה גורמים דיפלומטים, דיווחה כי הנציגים יגיעו לוושינגטון בעוד יומיים וכי ארצות הברית וטורקיה הגיעו לטרום הסכם בכמה נושאים, אולם לא צוין מעבר לכך. המשבר בין המדינות החריף בעיקר בשל המצב בסוריה וכן מעצרו של הכומר האמריקני שמוחזק בטורקיה

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח בנוגע להחרפת היחסים בין ארה"ב וטורקיה)

משלחת של בכירים מטורקיה תגיע בעוד יומיים לוושינגטון על מנת לדון בסכסוך המתמשך בין המדינות - כך דווח הלילה (שלישי) ברשת CNN בטורקית שציטטה גורמים דיפלומטים. עוד דווח כי ארצות הברית וטורקיה הגיעו לטרום הסכם בכמה נושאים אולם לא צוין מעבר לכך.

היחסים בין המדינות החריפו בהתמדה בעיקר בשל המדיניות השונה בה הן מחזיקות בקשר לסוריה וכן באשר למעצרו של הכומר האמריקני אנדרו ברנסון בטורקיה שהואשם במעורבות בטרור. המשבר החריף גרם לכך שערך הלירה הטורקית הגיע אתמול לשפל כל הזמנים.

עוד בוואלה! NEWS:
רוחאני על הסנקציות: "ארה"ב תצטער על המהלך - אי אפשר לסמוך עליהם"
ארה"ב מחדשת את הסנקציות על איראן: "יהיו השלכות קשות על כלכלתה"
קנדה על המשבר מול סעודיה: נמשיך להגן על זכויות נשים

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא טורקיה, ארדואן, במהלך פסגת נאט"ו בבריסל. רויטרס
סכסוך חריף ומתמשך. ארדואן וטראמפ בפסגת נאט"ו, לפני שבוע/רויטרס

ארצות הברית הטילה בשבוע שעבר סנקציות על טורקיה עקב סירובה לשחרר את הכומר שמוחזק במעצר בית. לדברי הבית הלבן, העיצומים הוטלו על שר המשפטים, עבדולה מי גול, וכן על שר הפנים סולימאן סוילו, בשל פועלם בפרשה. ערעורו של ברונסון להשתחרר ממעצר נדחה בטענה כי סייע לניסיון ההפיכה בטורקיה ביולי 2016. הוא מכחיש זאת, ובוושינגטון אומרים כי אין ראיות אמינות למעורבתו.

בתוך כך, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הורה ביום שבת האחרון להקפיא נכסים של שר הפנים האמריקני ראיין זינקי, ושל התובע הכללי ג'ף סשנז. זאת בתגובה לסנקציות שהטילה ארצות הברית קודם לכן על השרים המקבילים בטורקיה. ארדואן ציין כי "הצעדים שנקטה ארצות הברית בקשר לכומר הכלוא אינם מתאימים לשיתוף פעולה אסטרטגי ומדובר בחוסר כבוד כלפי טורקיה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully