וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני על הסנקציות: "ארה"ב תצטער על המהלך - אי אפשר לסמוך עליהם"

6.8.2018 / 21:02

נשיא איראן תקף את טראמפ על רקע חידוש הסנקציות נגד טהראן, שייכנסו לתוקף החל מחצות. "טהראן תמיד האמינה בדיפלומטיה, ארצות הברית תצטער על המהלך", אמר רוחאני. בכירים אמריקניים הדגישו שטראמפ מוכן להיפגש עם רוחאני ללא תנאים מוקדמים כדי לדון בהסכם חדש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא איראן חסן רוחאני תקף הערב (שני) את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על רקע חידוש הסנקציות נגד טהראן, שייכנסו לתוקף החל מחצות. רוחאני אמר בראיון כי "אי אפשר לסמוך על ארצות הברית" וכי קריאתו של טראמפ למשא ומתן "נועדה לגרום לפילוג בתוך איראן". לדבריו, "טהראן תמיד האמינה בדיפלומטיה. על ארצות הברית להוכיח כי היא מוכנה לפתור את הבעיות דרך משא ומתן".

רוחאני הוסיף כי "איראן רוצה לשפר את קשריה עם העולם והמדינות השכנות לה בשביל להבטיח שלום במזרח התיכון". הוא הוסיף כי "ארצות הברית תצטער על כך שהטילה סנקציות על איראן", רוחאני קרא לאחדות, "על מנת להתמודד עם המשבר הכלכלי".

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר הבוקר כי מנהיגי ארצות הברית, ישראל וערב הסעודית, נותרו "מבודדים". "היום, העולם כולו הכריז כי הוא לא בשורה אחת עם המדיניות האמריקנית ביחס לאיראן", אמר זריף בנאום שצוטט על ידי סוכנות הידיעות איסנ"א. "דברו עם כל אחד ובכל מקום בכולם, והם יגידו לכך שנתניהו, טראמפ ובן סלמאן מבודדים, לא איראן

אירופה vs ארה"ב- מדינות האיחוד האירופי הודיעו כי יתנגדו לכוונת טראמפ, להטיל מחדש את הסנקציות על איראן. רויטרס
"אי אפשר לסמוך על ארצות הברית", רוחאני, היום/רויטרס

ארצות הברית תאכוף בתקיפות את הסנקציות הכלכליות שהיא תטיל על איראן החל מחצות (7:00 שעון ישראל) - כך אמרו היום גורמים בכירים בממשל האמריקני. לדבריהם, לעיצומים יהיו השלכות משמעותיות על הכלכלה האיראנית.

הסנקציות, שהוסרו במסגרת הסכם הגרעין אך חודשו לאחר החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ לפרוש מההסכם, ימנעו מאיראן לרכוש דולרים אמריקניים, לסחור במתכות, בפחם, בתוכנות תעשייתיות ויפגעו גם בתעשיית הרכב שלה. סבב נוסף של סנקציות, שיפגע במגזר האנרגיה ומטרתו לצמצם עד כמעט לאפס את יצוא הנפט מאיראן, ייכנס לתוקף בנובמבר.

לדברי אחד הגורמים, שאמר את הדברים בתדרוך לכתבים, "אין שאלה על כך שהסנקציות הכלכליות הללו יובילו ללחץ משמעותי" על איראן.

עוד באותו נושא

ארה"ב מחדשת את הסנקציות על איראן: "יהיו השלכות קשות על כלכלתה"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בעצרת באוהיו, ארצות הברית, 4 באוגוסט 2018. רויטרס
טראמפ, היום/רויטרס

יועצו של טראמפ ג'ון בולטון אמר כי "אם איראן הייתה רוצה במשא ומתן עם ארצות הברית היא הייתה יוצרת קשר עם הנשיא דונלד טראמפ בנוגע להסכם הגרעין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מברך את הנשיא טראמפ ואת הממשל האמריקני על ההחלטה החשובה להטיל סנקציות על איראן". עוד הוסיף כי "זה רגע חשוב לישראל, ארצות הברית, לאזור ולעולם כולו. הוא מסמל את הנחישות לבלום את התוקפנות האזורית של איראן וגם את התוכניות המתמשכות שלה להתחמש בנשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully