וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של אורון שאול: נתניהו צעק ושיקר לי ולבעלי בפגישה ב-2016

במסיבת עיתונאים שנערכה ברקע הדיווחים על הסכם הסדרה מתגבש עם חמאס אמרה שאול כי ראש הממשלה הבטיח שלא יחתום על הסכם עם טורקיה שלא יכלול את השבת גופת בנה. לשכת רה"מ הכחישה: "נתניהו לא צעק על משפחות שכולות". גורם מדיני: לא תהיה הסדרה בלי החזרת החללים

צילום: חדשות עשר, עריכה: יאיר דניאל

זהבה שאול, אמו של חלל צה"ל אורון שאול שגופתו מוחזקת בידי חמאס, האשימה היום (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי שיקר לה ולבעלה הרצל בפגישה לפני שנתיים, כשאמר שלא יחתום על הסכם עם טורקיה שלא יכלול את החזרת גופתו ואת זו של הדר גולדין שנפל אף הוא במבצע צוק איתן.

במסיבת עיתונאים שערכו משפחות שאול וגולדין, ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים להסכם הסדרה בין ישראל לחמאס וישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בהמשך היום, ציינה שאול כי הפגישה עם נתניהו אירעה חודשים ספורים לפני מותו של בעלה מסרטן. "נתניהו צעק עלינו והטיח בנו האשמות, כינה אותנו שקרנים כי טענו בפניו שהוא הבטיח מפורשות שלא ייחתם שום הסכם עם טורקיה לפני שיחזרו הבנים", אמרה. "כעת כולנו יודעים מי שיקר. הרצל יצא מהפגישה נסער, כאוב נפשית ופיזית".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברי שאול כי: "ראש הממשלה נתניהו מעולם לא צעק על משפחות שכולות ולא הטיח בהן האשמות, וכך גם ביחס למשפחת שאול. ראש הממשלה ימשיך לעשות כל מאמץ עד שהבנים יחזרו הביתה".

לקריאה נוספת:
המתווה לרגיעה בעזה: הפסקת העפיפונים - תמורת נמלים במצרים
משפחות גולדין ושאול מחו מול המתגייסים: "למדינה יש מחויבות"

זהבה שאול במסיבת העיתונאים בירושלים, 5 באוגוסט, 2018. רויטרס
זהבה שאול, היום/רויטרס
אחיו של אורון שאול: "לא סופרים אותנו. נותנים לנו הרגשה שאנחנו נטל על המדינה"

שאול קראה לנתניהו לממשלה "לא לחתום על הסכם עם שום ארגון שפל ואכזרי" ולא להעניק מחוות או סיוע הומניטרי לחמאס. "אל תסייע להם לבנות נמלים או כל מחווה אחרת עד שיחזירו את אורון והדר והשבויים האחרים", הוסיפה. בדבריה ביקשה לפנות לציבור הישראלי שימחו בפני הממשלה ולא יאפשרו "להפקיר את הבנים בידי האויב".

בנה, אופק, אמר כי הוא חש "כאוב וכעוס" וכי התחושה היא שהמדינה "לא שמה עלינו ולא סופרים אותנו". לדבריו, "נותנים לנו הרגשה שאנחנו נטל על המדינה". הוא אף קרא לחברי הקבינט "לדרוש שאח שלי אורון, והדר ואברה מנגיסטו והישאם א-סייד יהיו בהסכם, ולא ייחתם הסכם בלעדיהם. אל תחזרו אל אותה טעות מלפני שנתיים. תחזירו את הבנים, תחזירו את אח שלי".

בתוך כך מסר גורם מדיני כי "למען הסר ספק, המגעים המתקיימים כיום ממוקדים במטרה אחת: הפסקת האש. הפסקת אש מוחלטת תביא מצד ישראל לפתיחה מחודשת של מעבר כרם שלום ולחידוש ההיתרים שנהגו לגבי מרחב הדיג".

לדבריו, "אין על הפרק כל הסדרה רחבה ללא פתרון סוגיית החזרת אזרחינו וגופות חללינו המוחזקים ברצועה. חלק מהדיווחים בתקשורת מתייחס למגעים פנימיים שמתנהלים בין חמאס לרשות פלסטינית".

עוד באותו נושא

משפחת גולדין הפגינה מול מטה האו"ם בירושלים: "שתיקה של 4 שנים"

לכתבה המלאה

"נתניהו דפק על השולחן ואמר: 'ככה לא מדברים לראש ממשלה'"

בתגובה לשאלות עיתונאים על אודות הפגישה עם נתניהו הוסיפה שאול כי היא ובעלה טענו בפניו שגילו כי אינם נכללים ברשימות לקראת ההסכם עם טורקיה שהתגבש באותם ימים. לדבריה, "הוא בא בטענות ואמר שאנחנו שקרנים וכנראה לא הבנו אותו"

עוד הוסיפה כי בסיום הפגישה הגיש נתניהו לה ולבעלה נספח להסכם שבו התחייב לסייע בהשבת גופת בנם וגופתו של גולדין. "אמרתי שאני רוצה שזה יהיה בהסכם עצמו ולא כנספח", אמרה. "אז הוא התעצבן, נהיה אדום והתחיל לדפוק על השולחן ואמר 'ככה לא מדברים על ראש הממשלה'".

שמחה גולדין במסיבת העיתונאים בירושלים, 05 באוגוסט, 2018. חדשות 10, מערכת וואלה! NEWS
שמחה גולדין, היום/מערכת וואלה! NEWS, חדשות 10

שמחה, אביו של הדר גולדין, כינה את ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הצפויה בהמשך היום בנושא המגעים להסכם עם חמאס "מיותרת" והוסיף כי מדובר ב"כינוס שכולו הצגה מתוזמרת". לדבריו, "הסכם הכניעה שנקרא הסכם ההסדרה, ישראל שותפה לו, ההסכם הזה התחיל באופן מעשי כבר לפני שלושה ימים. הוא לא כולל את החיילים והאזרחים. הכניעה כבר התחילה, ההסדרה התחילה".

גולדין הוסיף כי ראש הממשלה נתניהו "נכנע לטרור העפיפונים, הבלונים והצלפים". עוד הוסיף כי מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום אמר לו כי הוא אינו יודע על משא ומתן המתקיים כעת הכולל את השבת גופותיהם של בנו ושל שאול - או את האזרחים החיים הנמצאים ברצועת עזה. "אצל ראש הממשלה קיים רק הספין", אמר. "ככל שלוחצים חזק יותר, נוכחים יותר בשטח ומגבירים את הקול ככה מודלפות לתקשורת יותר ויותר ידיעות על משא ומתן על ההסכם, אך האמת היא שאין מי שעוסק בהחזרתם".

לאה גולדין, אמו של הדר, הוסיפה כי ישנם שרים חברי הקבינט המדיני-ביטחוני המתדרכים נגד משפחתה ומאשימים אותה בדרדור המצב למלחמה. "קודם כל תתביישו. כמה נמוך אפשר לרדת", פנתה לשרים. "השרים שמתדרכים נגדנו צריכים להבין שמשהו נשבר ביחסים בין הממשלה למשפחות החיילים".

בהמשך היום: המשפחות יפגינו מול מעון ראש הממשלה

בהמשך היום, בשעה 16:00 אחר הצהריים, יקיימו אירוע מחאה מול מעון ראש הממשלה בעיר. המשפחות מבקשות לקרוא לנתניהו להבטיח כי השלב הראשון בכל הסכם עתידי בעניין המצב בעזה יכלול את השבת גופות החללים גולדין ושאול שנפלו במבצע צוק איתן לפני ארבע שנים ואת האזרחים החיים שחצו את הגבול לרצועה בשנים שחלפו מאז.

הקבינט המדיני-ביטחוני ידון היום במאמצי ההסדרה, שלפי הדיווחים תכלול מתווה רב-שלבי שייבנה בהדרגתיות. בשלב הראשון הוא יכלול הפסקה של שיגור עפיפוני התבערה וההפגנות בגבול הרצועה בתמורה להקלות בפתיחת המעברים והכנסת הסחורות לעזה. בתוך כך, ב"אל-קודס" דווח היום כי מצרים הגישה לחמאס שינויים במתווה הרגיעה, שלדברי מקורות עלול להכשיל את הדיונים הנוכחיים.

מוקדם יותר היום פורסם בוואלה! NEWS כי מצרים מקדמת תוכנית להזרמת גז טבעי ממאגר "לוויתן" לרצועת עזה. התוכנית נידונה בשיחות ההסדרה שמנהלים המצרים ושליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב בקהיר. לפי התוכנית המצרית, שהיא חלק ממערך כולל לשיפור חיי האזרחים בעזה, בשלב ראשון תחנת הכוח הקיימת בעזה תתחבר למערכת ההולכה הישראלית והיא צפויה לקבל גז מ"לווייתן" עד סוף 2019.

זהבה שאול, שמחה ולאה גולדין במסיבת העיתונאים בירושלים, 5 באוגוסט, 2018. ערוץ 10, מערכת וואלה! NEWS
בני הזוג גולדין וזהבה שאול, היום/מערכת וואלה! NEWS, ערוץ 10

בשבוע שעבר הפגינה משפחת גולדין מול מטה האו"ם בירושלים לציון יום השנה הרביעי לנפילת בנם. אמו, לאה, אף הקריאה מכתב שיועד לשליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב - המעורב במגעים מול מצרים וחמאס על הסכם ההסדרה עם ישראל - וקראה לו לפעול להשבת גופת בנה "באופן מידי וללא תנאים".

לפני כשבועיים הגיעו אמותיהם של שאול וגולדין לבסיס הקליטה והמיון של צה"ל (בקו"ם) בתל השומר, ביום שבו החל גיוס מחזור יולי של חטיבות גולני וגבעתי - בהן שירתו בניהם. זהבה שאול ולאה גולדין הגישו לאמהותיהם של המתגייסים הטריים פרחים וקראו להן להצטרף למחאתן להשבת גופות בניהם. "ראש הממשלה מפר את הברית עם משפחות חיילי צה"ל", אמרו השתיים לנוכחות במקום. "מי ששולח חיילים לקרב צריך גם לדעת להשיבם. זו המחויבות של ממשלת ישראל ושל העומד בראשה - כלפינו וכלפיכן".

(עדכון ראשון: 11:15)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אימותיהם של אורון שאול והדר גולדין בבקו"ם בתל השומר משכנעות אימהות של צעירים שמתגייסים הבוקר לגולני להצטרף למאבקן, 25 ביולי 2018. ניב אהרונסון
זהבה שאול ולאה גולדין בבקו"ם, לפני שבועיים/ניב אהרונסון
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully