וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של אילון שמת בתאונה עלו לקברו: במקום לעזור הנהג המציא שקר

בתום השבעה עלתה משפחתו של אילון שלו-אמסלם לקברו: "מקווה שימוצה הדין עם הנהג". בית המשפט שחרר למעצר בית את הנהג אלי בר זכאי החשוד בהריגתו, וכעת נבדק חשד כי השתמש בטלפון בזמן התאונה. החשוד: "מביע חרטה עמוקה"

צילום: חדשות עשר, עריכה: יאיר דניאל

הוריו של הנער אילון שלו-אמסלם שנהרג בתאונת דרכים בתל אביב בסוף השבוע שעבר עלו הבוקר (ראשון) לקברו, בתום השבעה. אמו דקלה קראה דברי הספד מעל קברו ובהם האשימה את הנהג שפגע בו וחשוד בהריגתו כי "דהר במהירות גבוהה" ואף "הוסיף חטא על פשע, כשבמקום לצאת מהרכב ולהושיט סיוע או להזעיק עזרה מצא לנכון לדבר בטלפון ולקבל הנחיות כיצד לטשטש ראיות". לדבריה, הנהג אף "המציא דבר שקר בזוי", כשטען שהיו מים על הכביש בעת התאונה.

"ככל שהתבהרו העובדות, וההתנהגות התבררה כנטולת מוסר בסיסי של בן אנוש, ליבי מתמלא בזעם", המשיכה האם. "לא רק שבלשון השתיינים הוא 'תדלק' בבית והמשיך לבילוי ודהר על אילון ודניאל במהירות גבוהה, אלא הוסיף חטא על פשע ובמקום לצאת מהרכב ולהושיט סיוע ולהזעיק עזרה או לעזור למצוא להיכן העיף אותך והיכן אתה מוטל , אלא הוא מצא לנכון לדבר בטלפון ולקבל הנחיות על טשטוש ראיות".

הוריו של הנער קראו לבית המשפט למצות את הדין עם הנהג הדורס, אלי בר זכאי, למען יראו וייראו. "אני מקווה מאוד שמערכת אכיפת החוק תדע לראות לנגד עיניה את משפחת הקורבן ולחשוב על ההרתעה בענישה", הוסיפה דקלה.


עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים בסוריה: מדען בכיר חוסל בפיצוץ מכוניתו בחמאת
"עם ישראל לצידנו": המחאה המאחדת ביותר שראתה כיכר רבין זה שנים
ניסיון התנקשות בנשיא ונצואלה: רחפני נפץ התפוצצו בזמן נאומו

הלוויתו של אילון שלו-אמסלם שנהרג בתאונת דרכים בתל אביב ב-29 ביולי 2018. ניב אהרונסון
מכרים וקרובי משפחה בהלווייתו של שלו-אמסלם, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון
"הייתי רוצה לוותר על אלפי המנחמים, על כל הכתבות והתמונות ורק שתחזור אלי ונמשיך בחיינו"

על קבלת ההודעה על מות בנה בעת החופשה המשפחתית בתאילנד אמרה האם כי "חלף שבוע ודומה כי היה זה יום אחד ארוך ונוראי שהחל בצד אחד של העולם והסתיים בצדו השני. יום ארוך מאוד, של טראומה, יגון עמוק, כאב קשה מנשוא, געגוע שמתחזק מיום ליום".

לדבריה, "בשיחת טלפון קצרה שהייתה כאבחת חרב עברנו באופן כה מוחשי מגן עדן לגיהנום, ואנו עטופים מכל עבר. לא הותירו לנו מילימטר אחד בגוף ללא מגננה של משפחה אוהבת ותומכת, חברים יקרים שהם כמו משפחה, ועוד מאות רבות של אנשים שבאו לחזק אותנו. בלעדיהם לא היינו שורדים את תשעת הימים הללו".

מעל קברו של בנה אמרה דקלה שלו-אמסלם כי היא "חוששת מאד מהמחר". לדבריה, "כולם חוזרים לשגרה ואנחנו צריכים ללמוד לחיות מחדש". בדברים שנשאה בבית העלמין פנתה לבנה והוסיפה כי הייתה רוצה "לוותר על אלפי המנחמים, על כל הכתבות והתמונות שלך ושלנו בטלויזיה ורק שתחזור אלי ונמשיך בחיינו השגרתיים עם כל שיחות הטלפון הרבות במהלך היום והדאגה היומיומית לך ולצרכיך".

לדבריה, בעקבות התאונה המשפחה ומכריה ינקטו זהירות יתרה בנסיעה ובנהיגה. "אני זוכרת היטב שכעסת עלי לא אחת ואמרת 'אמא גם ברמזור אסור לסמס והלוואי שיתפוס אותך שוטר ואז תלמדי לקח'", המשיכה לפנות לבנה. "אבל אני מקווה שיהיה גם שינוי כללי יותר, בענישה, החל בחיוב לעבור בדיקות, עבור למשך המעצר של מי שלא משתף פעולה בחקירה ומנסה לשבשה, וכלה בעונש מינימום חובה".

האם אף התייחסה לתגובת בנותיה לנהג שדרס את אחיהן, שלדבריה אמרו כי הן "רוצות שהוא יהיה בכלא כל החיים שלו". היא הוסיפה כי עם היוודע דבר התאונה, בזמן שבני המשפחה שהו בחופשה בחו"ל, "לא ידעתי דבר על הנסיבות, חשתי אדישות לדורס וראיתי רק אותך לנגד עיני והיגון הקודר".

עוד באותו נושא

חשד במשטרה: הנהג הדורס מתל אביב שפך מים על הכביש וטען שרכבו החליק

לכתבה המלאה
הארכת המעצר של הנהג שדרס את אילון שלו אמסלם, 29 ביולי 2018. צילום מסך מלייב ניב אהרונסון, צילום מסך
הנהג החשוד בדיון בהארכת מעצרו, לפני שבוע/צילום מסך, צילום מסך מלייב ניב אהרונסון

בתוך כך הורה היום בית משפט השלום בתל אביב לשחרר למעצר בית את בר זכאי, החשוד בהריגתו של שלו-אמסלם, עד ל-27 בחודש. על פי החלטת השופטת עדי יעקובוביץ בר זכאי ישהה תחת פיקוח בכל שעות היממה, בבית אביו בירושלים ויפקיד ערבות עצמית בסך 20 אלף שקל וערבות צד ג' בסך עשרת אלפים שקל. בימים הקרובים יועבר תיק החקירה בפרשה לידי הפרקליטות, כדי שזו תחליט להעמיד לדין את הנהג.

עם יציאתו מתא המעצר הביע בר זכאי חרטה וצער בפני המשפחה: "אני מביע חרטה עמוקה על המקרה. מקרה מאוד מצער. ליבי עם המשפחה וההורים היקרים ואני מקווה שהם לא יחוו צער. בעזרת השם שהקדוש ברוך הוא ייתן להם כוח".

שחרורו הנהג החשוד למעצר בית:

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

החשד: בר זכאי השתמש בטלפון הנייד בעת התאונה

במשטרה ובפרקליטות בודקים חשד כי בר זכאי השתמש בטלפון הנייד בעת התאונה, וזו הסיבה שלפי החשד לא בלם את הרכב. החשד מצטרף לעובדה כי החשוד היה תחת השפעת אלכוהול. הפרקליט המלווה בפרשה גיא גורן עשוי לגבש כתב אישום באשמת הריגה נגד הנהג, שכן לעובדה זו יש משמעות מרחיקת לכת.

גורמים המעורים בתיק אישרו את עובדה זו אבל סירבו לפרט אם הנהג ניהל שיחת טלפון או שלח הודעות לחבריו. הגורמים המעורים בתיק אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי לפי האינדיקציה שיש בתיק החקירה כרגע, החשד הוא לשימוש בטלפון בעת קרות התאונה.

במהלך סוף השבוע החליפה משפחתו של בר זכאי את ייצוגו המשפטי. עו"ד אורי קינן מונה לעמוד בראש צוות ההגנה שלו. בהארכות המעצר הקודמות של החשוד נימק בית משפט השלום בתל אביב את החלטתו בכך שקיים חשד לשיבוש הליכי חקירה מצדו של בר זכאי. השופט קבע כי החשוד מסוכן לציבור וכי יש סיכון כי ישבש את החקירה.

בתגובה לדבריו של בר-זכאי, אמרה משפחת שלו-אמסלם: "אי אפשר לקבל את החרטה שהושמעה כחרטה כנה. מדובר בהבעת חרטה מניפולטיבית שנועדה לשרת את צרכיו במשפט ולהקל בעונשו. החרטה נשמעת כמו ציטוט מדף מסרים שנלמד בעל פה והיא נטולת אמינות וברור שנאמרת מן השפה אל החוץ. חרטה כנה ואמיתית היתה מביאה את הפושע לפרט בזמן אמת את כל מעשיו ואת כל הידוע לו, לשתף פעולה עם החקירה, לספק את כל הדרוש על מנת להבין במדויק ובדיוק את שאירע; דבר מכל אלו לא נעשה".

עוד הוסיפו כי "הנהג הפושע אף אינו מפרט על מה הוא מתחרט: על ששתה ובחר לנהוג? על זה שנהג במהירות מופרזת? על כך שבמקום לעזור לאילון ודניאל בחר להתקשר מיד אחרי המעשה ולקבל הנחיות איך להיחלץ מפשעיו ולשבש את זירת התאונה? על שקטף פרח וגדע את חייו? על שפצע קשה פיזית ונפשית פרח אחר? על שסרב להיבדק בדיקת ינשוף או בדיקת דם? על ששתק בחקירה גם מול חבריו? על שקרע לבבות של נערים ונערות תמימים? ברור אפוא שמדובר במניפולציה של נאשם במצוקתו המוכן להקריב את האמת על מזבח הגנתו".

החשד: הנהג שפך מים על הכביש וטען שהחליק בגלל רטיבות

המשטרה חושדת כי בר זכאי שיבש את החקירה בעוד הנער וחברו שנפגעו מוטלים על הקרקע. מעדויות שיש בידי המשטרה, שהמרכזית שבהן היא של בוחן תנועה בכיר שנקלע במקרה לזירת התאונה, עולה כי הנהג שפך מים על הכביש ואחר כך טען כי רכבו החליק בעקבות הרטיבות. עוד עלה כי הנהג מיהר להתקשר לחברו, על פי החשד, כדי לתאם גרסה באשר לשתיית האלכוהול.

"אנחנו חוקרים את החשוד בעבירת הריגה ולא בגרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים, בגלל המעשים שביצע לפני התאונה, אבל גם לאחריה", אמר גורם במשטרת תל אביב.

אילון שלו-אמסלם, שנהרג מפגיעת כלי רכב בתל אביב, 27 ביולי 2018. באדיבות המשפחה
נהרג מפגיעת הרכב. אילון שלו-אמסלם/באדיבות המשפחה

בחינת הצומת שבו אירעה התאונה, בין הרחובות רחבעם זאבי וש"י עגנון בצפון העיר, העלתה כי אם היה נוסע במהירות של 70 קמ"ש או מעט יותר מכך, היה הרכב עובר במקום מבלי לסטות מנתיבו. החוקרים בחנו גם את היקף הנזק שגרם הרכב בעת התאונה, לרבות הפגיעה הקשה בעמודי התאורה, בשלושת עמודי ההגנה על הולכי רגל בשולי המדרכה וכן את הנזק שנגרם לכלי הרכב של החשוד והמקום שבו הוא נעצר. כך הגיעו לידי המסקנה כי בר זכאי נסע במהירות גבוה מאוד, של מאה קמ"ש או אף יותר מכך, זאת בזמן שהמהירות המותרת בקטע נסיעה זה עומדת על 50 קמ"ש.

במהלך האירוע, שהתרחש לפי כשבוע וחצי, הנהג פגע על פי החשד בשלו-אמסלם ובחברו, דניאל חכימי. על פי החשד הוא נהג תחת השפעת אלכוהול לפני שיצא לבילוי בנמל תל אביב. שני הנערים פונו לבית החולים איכילוב שבתל אביב. חכימי נפצע באורח בינוני ואילו שלו-אמסלם, שנפצע תחילה אנושות, מת לבסוף מפצעיו.

(עדכון ראשון: 9:25)

תאונת דרכים תל אביב רחוב רחבעם זאבי 27 ביולי 2018. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת התאונה/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully