וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: מדען בכיר במרכז לפיתוח נשק כימי חוסל בפיצוץ מכוניתו

5.8.2018 / 8:44

עזיז אסבר, שאחראי על המרכז למחקרים מדעיים בעיר מסיאף ונחשב למקורב לאסד, נהרג זמן קצר לאחר שיצא מביתו. בתקשורת הרשמית טרם התייחסו לכך. ארגון מורדים קיבל אחריות על ההתנקשות, אך עיתונאי המקורב למשטר סבור כי זו עבודה של סוכנויות ביון זרות

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

מדען סורי בכיר חוסל בפיצוץ מכוניתו במחוז חמאת - כך דיווחו הלילה (ראשון) כלי תקשורת בסוריה. לפי הדיווחים, המדען עזיז אסבר, שאחראי על המרכז למחקרים מדעיים (סר"ס) בעיר מסיאף, נהרג כשיצא מביתו בעקבות הפיצוץ שנגרם ממטען. בתקשורת הסורית הרשמית טרם התייחסו לכך. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, המדען היה מקורב לאסד ולאיראן. עוד דווח כי יחד עם אסבר נהרג גם נהגו.

ארגון המורדים פלוגות אבו עמארה קיבל אחריות על ההתנקשות, אולם העיתונאי איאד אל-חוסיין, המקורב למשטר ומדווח מהעיר חמאת, אמר כי נראה שחיסולו היה עבודה של סוכנויות ביון זרות. לדבריו, אסבר היה "דמות מדעית לאומית".

עוד בוואלה! NEWS:
תושב אלסקה יצא לדוג - והגיע בטעות לחוף במזרח הרחוק של רוסיה
ירי בגוף ראשון: מהפכת מצלמות הגוף של השוטרים בארה"ב
צה"ל תקף חוליות משגרי בלוני תבערה בצפון הרצועה

עזיז אסבר, מדען סורי שחוסל במחוז חמאת, 5 באוגוסט 2018. מערכת וואלה! NEWS
נחשב כמקורב למשטר אסד. אסבר/מערכת וואלה! NEWS

באזור מסיאף נמצא מתחם של המרכז, המשמש לפי גורמי מודיעין זרים לפיתוח נשק כימי עבור משטרו של בשאר אסד. אסבר, לפי דיווחים שונים בסוריה, היה אחראי על "אגף 4" במרכז, שמופקד גם על ייצור טילים במפעלים בפיקוח איראני.

בשנה האחרונה דווח על שתי תקיפות של ישראל באזור, האחרונה שבהן בחודש שעבר. לפי הדיווחים, הותקף מפעל לייצור טילי קרקע לטווח קצר.

בשנים האחרונות יוחסו לישראל שורת חיסולים של מדענים ומומחים ערבים ואיראנים, האחרון שבהם היה איש חמאס פאדי אל-בטש, שנורה למוות במלזיה בחודש אפריל.

(עדכון ראשון: 00:48)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully