וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בגוף ראשון: מהפכת מצלמות הגוף של השוטרים בארה"ב

4.8.2018 / 19:47

המחאות נגד האלימות המשטרתית הביאו 62 מתוך 69 הערים הגדולות בארה"ב לחייב שוטרים לשאת מצלמות גוף. במקרים רבים הן שופכות אור על ההתרחשות בזירת האירוע - אך לפעמים גם מעוותת את התמונה

צילום: רויטרס

ראש עיריית בוסטון מרטין וולש הודיע שלשום (חמישי) כי העירייה תקצה כשני מיליון דולר לטובת רכישת 400 מצלמות גוף שישמשו את השוטרים ברחבי העיר. הודעתו של וולש הגיעה לאחר פיילוט בן שנה שנערך בעיר, בו נעשה שימוש בכמאה מצלמות גוף בהם צולמו 4,600 שעות וידאו.

הממצאים שנאספו בתום תקופת הניסיון הצביעו על כך שכמות התלונות אשר הוגשו כנגד שוטרים שצוידו במצלמות היה נמוך בממוצע בתלונה אחת מדי חודש. בנוסף לכך, שוטרים שנשאו מצלמות גוף דיווחו על ירידה ממוצעת של פעם אחת בחודש בהפעלת כוח בעת קריאה מבצעית. ראש העיר של בוסטון אמר כי הנתונים מהווים "הבדל קטן אך משמעותי".

מרדף משטרתי בארצות הברית. AP
מרדף משטרתי בארצות הברית/AP

למעשה, בוסטון היא אחת האחרונות להצטרף למהפכת התיעוד שעוברת על כוחות המשטרה בארצות הברית. 62 מתוך 69 הערים הגדולות בארצות הברית מחייבות את השוטרים ללבוש מצלמת גוף בכל פעילות מבצעית. יותר משליש מכלל הערים בארצות הברית פועלת במדיניות זו, ומדי יום ניתן לראות כי ערים נוספות מצטרפות למהלך, הודות לדרישה ציבורית הולכת וגוברת לשקיפות מצד המשטרה. גם בסירקיוז שבניו יורק צוידו השבוע שוטרים במאה מצלמות חדשות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully