וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב חשפה מרגלת שפעלה בשגרירות שלה ברוסיה במשך עשור

חוקרי מודיעין אמריקניים גילו במהלך בדיקה ביטחונית כי המרגלת פעלה בשגרירות במוסקבה ללא השגחה. בתוך כך, הייתה לה גישה לאינטרנט ולחשבונות מייל שאיפשרה לה להיחשף למידע סודי ביותר, כולל לוחות זמנים של נשיא ארצות הברית וסגנו

שגרירות ארצות הברית במוסקבה, רוסיה. עיתון הגארדיאן, מערכת וואלה! NEWS
שגרירות ארצות הברית במוסקבה/מערכת וואלה! NEWS, עיתון הגארדיאן

חוקרי מודיעין אמריקניים גילו מרגלת רוסייה שפעלה בתוך שגרירות ארצות הברית במוסקבה ללא השגחה - כך דווח הלילה (שישי) בעיתון הגארדיאן. השירות החשאי של ארצות הברית שכר את שירותיה של אזרחית רוסייה ונראה כי הייתה לה גישה לאינטרנט ולחשבונות המייל בשגרירות שהקנו לה יכולת להיחשף למידע סודי ביותר, כולל לוחות זמנים של נשיא ארצות הברית וסגנו.

המרגלת עבדה בשירות החשאי במשך שנים עד שעלה נגדה החשד בשנת 2016 במהלך בדיקה ביטחונית שגרתית שנערכה על ידי שני חוקרים של מחלקת הביטחון במשרד החוץ של ארצות הברית.

החוקרים הבינו כי המרגלת מקיימת פגישות קבועות ולא מאושרות עם חברים מסוכנות הביטחון של רוסיה. לעיתון הגארדיאן נודע כי החוקרים התריעו על כך בפני השירות החשאי כבר בינואר 2017 אולם בשירות לא פתחו בחקירה מקיפה בעניין. לעומת זאת, כמה חודשים לאחר מכן הוחלט לאפשר למרגלת לפרוש בשקט, ככל הנראה על מנת למנוע מבוכה לשירות.

עוד בוואלה! NEWS:
זימבבואה: הנשיא המכהן גבר על מנהיג האופוזיציה - וזכה בבחירות
שר הפנים הטורקי אחרי הסנקציות: יש לי רק נכס אחד שם - איש הדת גולן
האפיפיור פרנציסקוס: עונש המוות מנוגד לאמונת הכנסייה הקתולית

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
המרגלת הרוסייה נחשפה גם ללוח הזמנים של הנשיא. טראמפ ופוטין, בתחילת החודש/רויטרס

מקור מודיעיני מסר לעיתון כי המרגלת פוטרה בקיץ שעבר לאחר שמשרד החוץ ביטל את האישורים הביטחוניים שלה. הפיטורים הגיעו זמן קצר לפני חשיפה של אמריקנים שנדרשו על ידי הקרמלין לאחר שארצות הברית הטילה סנקציות נוספות על רוסיה. ההנחיה להזיז יותר מ-750 אנשי צוות אמריקנים מתפקידם הדיפלומטי נתפסת כמהלך שנועד לכסות על פיטוריה של המרגלת.

"השירות החשאי מנסה להסתיר את המקרה באמצעות פיטורים", כך אמר גורם רשמי. "הנזק כבר נעשה אך ההנהלה הבכירה של השירות החשאי לא ערכה כל חקירה פנימית על מנת להעריך את הנזק וכדי לראות אם המרגלת גייסה עובדים נוספים שיספקו לה עוד מידע". הוא הוסיף כי "רק חקירה חיצונית תוכל לקבוע את מידת הנזק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
איש השירות החשאי אומר לכתבים לחדר התדרוכים בבית הלבן עקב חשש מאירוע ביטחוני. רויטרס
איש שירות חשאי בארצות הברית/רויטרס

כשנשאלו בפירוט על חקירת המרגלת ופיטוריה, ניסו בשירות החשאי להמעיט בחשיבות תפקידה. יחד עם זאת, לא הכחישו בשירות כי אותה אזרחית רוסייה זוהתה כ"חפרפרת" פוטנציאלית. בהצהרה שהוציאו נכתב כי "השירות החשאי של ארצות הברית מכיר בכך שכל עובדי שירות החוץ המספקים שירותים כדי לקדם את המשימה שלנו, מבחינה מנהלית או אחרת, עשויים להיות מושפעים ממודיעין זר. זה דבר שבולט במיוחד ברוסיה".

הם הוסיפו כי "לפיכך כל העובדים בשירות מתנהלים כדי להבטיח שהאינטרסים של השירות החשאי וממשל ארצות הברית יהיו מוגנים כל העת. לכן התפקידים מוגבלים למתרגמים, פרשנים, מדריכים תרבותיים, קשרי פנים ותמיכה אדמיניסטרטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully