וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עימותים אלימים: נשיא זימבבואה הוכרז כמנצח בבחירות

3.8.2018 / 1:40

על אף הצהרת הניצחון של מנהיג האופוזיציה, מננגגואה הוא המנצח בבחירות הראשונות לאחר הדחת הרודן מוגאבה. לקראת פרסום התוצאות, פשטה המשטרה על מטה מפלגת האופוזיציה. שישה בני אדם נהרגו בעימותים, שהכתימו את התדמית שמנסה לקדם המדינה אחרי חילופי השלטון

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שלושה ימים לאחר הבחירות לנשיאות בזימבבואה, הנשיא המכהן, אמרסון מננגגואה, ניצח בבחירות לנשיאות וגבר על יריבו, מנהיג האופוזיציה, נלסון צ'מיסה - כך נמסר הלילה (שישי) מוועדת הבחירות הרישמית. בתום ספירת הקולות, מננגגואה קיבל 2.46 מיליון קולות לעומת צ'מיסה שקיבל 2.15מיליון קולות. בתוך כך, מפלגת האופוזיציה דחתה את התוצאות וקראה להן "מזויפות".

התוצאות התפרסמו ברקע עימותים אלימים שפרצו בבירה הרארה שגרמו ביממה האחרונה למותם של שישה בני אדם. המשטרה אף פשטה היום על מטה מפלגת האופוזיציה "התנועה לשינוי דמוקרטי" (MDC) ולדברי עדי ראייה עצרה 16 בני אדם והחרימה מחשבים וחפצים אחרים.

לקריאה נוספת:
יום לפני הבחירות, רודן זימבבואה לשעבר קורא לתמוך באופוזיציה

נשיא זימבבואה, אממרסון מנגנגואה, מצביע במהלך הבחירות לנשיאות 30 ביולי 2018. רויטרס
מננגגואה מצביע בבחירות, ביום שני/רויטרס

מוקדם יותר, הצהיר מנהיג האופוזיציה בן ה-40 על ניצחונו. בהופעתו הפומבית הראשונה לאחר הבחירות ביום שני השבוע קרא צ'מיסה לתומכיו "להישאר רגועים ולהיערך לחגיגות ענק", בעקבות הניצחון. לדבריו, הוא אינו יכול לפרסם נתוני הצבעה רשמיים, כי הדבר מנוגד לחוק כל עוד ספירת הקולות נמשכת.

מנגד הודיע מנננגגואה, בן 75, כי מפלגתו, ZANU-PF, היא שניצחה בבחירות. לדבריו, תוצאות הבחירות החלקיות הראו כי מפלגתו זכתה ברוב של שני-שליש מהמושבים בפרלמנט. "אנחנו כמובן מרוצים מכך", הוסיף. "אנחנו מצפים שאלה ישקפו את תוצאות הבחירות לנשיאות".

עוד באותו נושא

בוחרים יורש למוגאבה: בחירות היסטוריות בזימבבואה

לכתבה המלאה
מועמד מפלגת האופוזיציה MDC בזימבבואה נלסון צ'מיסה במסיבת עיתונאים לקראת פרסום תוצאות הבחירות, 2 באוגוסט 2018. רויטרס
הכריז על ניצחונו. צ'מיסה, היום/רויטרס

בעימותים בין תומכיו של צ'מיסה לכוחות הביטחון בבירה שהחלו אתמול נורו למוות שלושה מפגינים. שלושה נוספים שנפצעו אנושות מתו היום בבתי חולים שאליהם פונו. זאת ברקע האכזבה שתקפה את אזרחי המדינה שבחודש נובמבר האחרון חגגו את הדחתו של שליט המדינה רוברט מוגאבה - שהוחלף במננגגואה, סגנו שזכה לכינוי "הקרוקודיל".

לדברי פאראי דזנגרה, מוכר עיתונים ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס, "השלטונות מראים עכשיו את פניהם האמיתיים. חשבנו שהם המושיעים שלנו בנובמבר, אבל הם רימו אותנו". חנויות רבות בהרארה נותרו סגורות במהלך היום, על אף הודעת לשכת הנשיאות כי מדובר ביום עבודה רגיל.

(עדכון ראשון: 22:53)

חיילים מצבא זימבבואה מכים מפגין תומך אופוזיציה בבירה הרארה בהפגנות לאחר הבחירות, 2 באוגוסט 2018. רויטרס
חיילים מכים תומך אופוזיציה בעימותים בהרארה, היום/רויטרס
תומך של מפלגת האופוזיציה MDC בזימבבואה בהפגנה בבירה הרארה לקראת פרסום תוצאות הבחירות, 2 באוגוסט 2018. רויטרס
תומך אופוזיציה חובש לראשו קונוס בהפגנות בהרארה, היום/רויטרס
שוטרים בבירת זימבבואה הרארה מחוץ למטה מפלגת האופוזיציה לקראת פרסום תוצאות הבחירות, 2 באוגוסט 2018. רויטרס
שוטרים מחוץ למטה מפלגת MDC בהרארה, היום/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully