וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני הבחירות, רודן זימבבואה לשעבר קורא לתמוך באופוזיציה

מוגאבה בן ה-94 כינס במפתיע מסיבת עיתונאים ובה תקף את יורשו בתפקיד והנשיא הנוכחי, שלטענתו הדיח אותו מהשלטון בסיוע הצבא. הוא הכחיש כי תכנן להעביר את השליטה לאשתו

צלמים זמניים מורשים

רודן זימבבואה המודח רוברט מוגאבה קרא היום (ראשון) שלא להצביע למחליפו הנשיא אמרסון מננגואה בבחירות שיתקיימו מחר, במסיבת עיתונאים מפתיעה שכינס. לדבריו, הוא לא יכול לתמוך במפלגת השלטון Zanu-PF והעומד בראשה, אחרי שהודח מתפקידו. "אני לא יכול להצביע עבור אלו שעינו אותי", אמר. "אבחר בין יתר ה-22 (מועמדים)".

אלו יהיו הבחירות הראשונות ללא מוגאבה, שהופל מהשלטון בנובמבר האחרון. לטענתו, הוא הופל בהפיכה צבאית וכי הוא הסכים לעזוב את התפקיד כדי להימנע מסכסוך. הוא הביע תקווה כי מנהיג האופוזיציה, נלסון צ'מיסה, יצליח בבחירות. "אם הוא ייבחר, אני מאחל לו את הטוב ביותר", אמר מוגאבה בן ה-94.

נשיא זימבבואה לשעבר רוברט מוגאבה במסיבת עיתונאים בבירה הררה, 29 ביולי 2018. רויטרס
שלט במדינה במשך 38 שנה. מוגאבה, היום/רויטרס

לדבריו, "אני מקווה שההצבעה מחר תדיח את הממשלה הצבאית ותשיב את הסדר החוקתי על כנו". הוא הכחיש גם כי תכנן להעביר את השלטון לאשתו גרייס, כפי שטענו מתנגדיו באותה תקופה. הוא אמר כי מה שהיה בעיניו יורשו המועדף הוא שר ההגנה לשעבר סידני סקרמאי. הוא הוסיף כי מאז שהודח מתפקידו בשנה שעברה אחרי 38 שנה, "אזרחי זימבבואה לא היו חופשיים".

הבחירות מחר יהיו צמודות יותר ממה שסברו תחילה במדינה הענייה, שחוותה עשורים רבים של שלטון דכאני וקריסה כלכלית. יותר מחמישה מיליון אזרחים בעלי זכות בבחירות, ולפי סקר שפורסם בשבוע שעבר, כ-20% מהם טרם החליטו במי לבחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully