וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים הטורקי: אין לי נכסים בארה"ב - פרט ליריבו של ארדואן

הבכיר זלזל בעיצומים שהטילה עליו וושינגטון בשל מעצר הכומר האמריקני והזכיר את איש הדת פתהוללה גולן, המתגורר בארה"ב ומבוקש בטורקיה. "לא נשאיר אותו שם", הזהיר. בינתיים, איראן מתייצבת לצדה של טורקיה: "התמכרות הממשל לסנקציות חסרת גבולות"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

שר הפנים של טורקיה, סולימאן סוילו, תקף היום (חמישי) את ארצות הברית אחרי הסנקציות שהטילה עליו אתמול בשל מעורבותו במעצר הכומר האמריקני אנדרו ברונסון. במקביל, הביעה איראן, שנתונה גם היא לסנקציות אמריקניות, תמיכה בטורקיה.

"רכושי היחיד בארצות הברית הוא איש הדת פתהוללה גולן. לא נשאיר אותו שם", אמר סוילו בהתייחסו לכך שבמסגרת העיצומים, יוקפאו כל נכסים הקשורים אליו בארצות הברית וכן ייאסר על אמריקנים לערוך עמו עסקים. הסנקציות הוטלו גם על שר המשפטים.

גולן, המתגורר בפנסילבניה, היה בעבר בעל בריתו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ושיתף עמו פעולה בשנותיו הראשונות בשלטון. מאז חל ביניהם קרע וארדואן מאשים את רשת הדת והחינוך שלו בכך שתכננה את ניסיון ההפיכה הכושל ב-2016. גולן מכחיש זאת ובוושינגטון מסרבים להסגירו לאנקרה. ברונסון מואשם בכך שתמך בהפיכה וכך במחתרת הכורדית.

לקריאה נוספת בנושא
המשבר מחריף: ארה"ב הטילה סנקציות על טורקיה בשל מעצר הכומר
ארדואן: איומי ארה"ב לא יועילו לאף אחד, לא נתפשר

הכומר האמריקני אנדרו ברונסון משוחרר מבית הכלא במערב טורקיה, יולי 2018. רויטרס
מואשם בטרור. ברונסון משוחרר למעצר בית, בשבוע שעבר/רויטרס

אתמול נדחה ערעורו של הכומר האמריקני להשתחרר ממעצר בית, שאליו יצא בשבוע שעבר אחרי כשנתיים במעצר. הממשל האמריקני טוען כי אין ראיות אמינות נגדו ודורש לשחררו מידית, בעוד שטורקיה מדגישים כי לא יתפשרו בנוגע לעצמאות מערכת המשפט שלהם.

הטלת העיצומים על אנקרה תחריף את המשבר בין שתי המדינות, החברות בנאט"ו, אחרי שבימים האחרונים החליפו מנהיגי שתי המדינות איומים הדדיים. משרד החוץ של טורקיה קרא לארצות הברית לסגת מהחלטתה, שאותה כינה "צעד עוין".

מי שקופצת על המציאה היא איראן, שהתקרבה בשנה האחרונה לטורקיה אחרי שנים ארוכות של מתיחות סביב המלחמה בסוריה, ונתונה למשטר סנקציות מחודש של ארצות הברית אחרי הפרישה מהסכם הגרעין.

"הסנקציות הבלתי-חוקיות של ארצות הברית ממחישות את מדיניות הלחץ והסחיטה של הממשל האמריקני", אמר שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף. לדבריו, "התמכרות" הממשל לסנקציות "חסרת גבולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully