וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור פרנציסקוס: עונש המוות מנוגד לאמונת הכנסייה הקתולית

הכס הקדוש הכריז על עדכון מסמך עיקרי האמונה של הכנסייה, לפיו עונש מוות אינו מקובל בשום מקרה ומהווה "מתקפה על כבודו הבלתי ניתן לחילול של האדם". עוד נקבע במסמך כי הכנסייה "תפעל בנחישות" למיגורו מסביב לעולם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(פרנציסקוס נואם נגד עונש מוות, ב-2016)

האפיפיור פרנציסקוס הכריז היום (חמישי) כי עונש מוות "אינו מקובל" על הכנסייה הקתולית - כחלק מעדכון מסמך עיקרי האמונה בשורת נושאים חברתיים ומוסריים. העדכון אושר בחודש מאי בפגישתו של פרנציסקוס עם האחראי על דוקטרינת האמונה הקתולית לואיס פרנציסקו לדריה פרר.

עם הכנסת העדכון קובע מסמך עיקרי האמונה הקתולית כי "עונש המוות אינו קביל מכיוון שהוא מתקפה על כבודו הבלתי ניתן לחילול של האדם". עוד נכתב במסמך כי הכנסייה "תפעל בנחישות" למיגור עונש המוות ברחבי העולם.

על פי הנוסח המעודכן, הכנסייה מכירה בכך שבעבר היה עונש המוות צעד ענישה מקובל בעבירות מסוימות, בתום משפט הוגן. אולם, צוין, "כיום ישנה מודעות גוברת לכך שכבודו של אדם אינו אובד גם לאחר ביצוע פשעים חמורים".

האפיפיור פרנציסקוס הביע בעבר בכמה הזדמנויות את התנגדותו לעונש המוות. לדבריו, מדובר בענישה המנוגדת באופן יסודי למשנתו של ישו מכיוון שבהגדרתה היא אינה מותירה מקום לעבריין להושיע את עצמו. באוקטובר האחרון הכיר הכס הקדוש בכך שהוותיקן היה אחראי בעבר להוצאות להורג, שאותן כינה "קיצוניות ובלתי אנושיות". לדבריו, יש להותיר בעבר את הטעויות הללו בדוקטרינה הקתולית. ביוני 2016 הצהיר כי עונש המוות "אינו משיג צדק לקורבנות ורק מזין את הצורך בנקמה".

האפיפיור פרנציסקוס נושא דברים בוותיקן, 1 באוגוסט 2018. רויטרס
מתנגד נחרץ לעונש מוות. פרנציסקוס בוותיקן, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully