וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת מקרי ההיעלמות במשולש ברמודה נפתרה? חוקרים חושפים הסבר הגיוני

15.8.2018 / 0:28

התאונות הלא מוסברות במשולש ברמודה לאורך השנים הובילו חובבי תיאוריות קונספירציה להאמין שכוח על טבעי אחראי להם - אולם כעת סרט דוקומנטרי חדש חושף סיבה הגיונית יותר המנסה לשים סוף לתעלומה הגדולה בהיסטוריה

אתר רשמי

סרט דוקומנטרי של ערוץ 5 הבריטי, "חידת משולש ברמודה", מנסה לסגור סופית את תיק ההיעלמויות המסתוריות המיוחסות לאזור המשולש באוקיינוס האטלנטי - ולשם שינוי מציע פתרון הגיוני שכולנו יכולים ללכת לישון איתו בשקט.

משולש ברמודה נקרא כך על צורתו המשולשת, כשקודקודיו הם איי ברמודה בצפון, החוף המזרחי של פלורידה במערב ופורטו ריקו בדרום. מספר לא מבוטל של תאונות בלתי מוסברות נקשרו עד היום למשולש ברמודה, בהן היעלמותם של חמישה מפציצים אמריקאים בטיסת אימון שגרתית בדצמבר 1945. התאונות עוררו במשך שנים שמועות לפיהן קיים שם כוח מסתורי הגורם להיעלמותם של כלי שיט וטיס החולפים דרכו. בין התיאוריות שהוצעו עד היום נמנים שדה מגנטי המושך מתכות לים, חוצנים ועיוותי זמן. בדוקו החדש טוענים שהפתרון לתעלומה הוא הרבה יותר ריאלי מזה - ונמצא ממש מתחת לאף שלנו.

משולש ברמודה - מפה. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
מפת משולש ברמודה/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

"פצצות אוויר"? האמת מאחורי פתרון תעלומת משולש ברמודה

לכתבה המלאה

ההיעלמויות המסתוריות קשורות ככל הנראה לסלעים התת קרקעיים ולגלים הפראיים באזור. הסלעים שבתחתית האוקיינוס האטלנטי ככל הנראה שיבשו את המצפנים של הקפטנים על הספינות ושלחו אותם לכיוונים לא נכונים. ניק האצ'ינגס, פרופסור המתמחה במינרלים, שוחח עם המנחה ריק אדווארדס וטען בפניו שהמבנה הגיאולוגי של ברמודה הינו יוצא דופן. "ברמודה הוא למעשה הר ים - הוא הר געש תת ימי", אמר ניק, "לפני 30 מיליון שנה, ההר היה מעל פני המים אבל מאז הוא שקע ונותרנו רק עם ראש הר הגעש. יש בידינו כמה דוגמאות קרקע, בהן ניתן למצוא מגנטיט, המינרל המגנטי ביותר על פני כדור הארץ ממנו הורכבו המצפנים העתיקים".

ניסוי השפעת המגנטיט על מצפנים. צילום מסך
החצים במצפן זזו בעקבות השפעת המגנטיט/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully