וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פצצות אוויר"? האמת מאחורי פתרון תעלומת משולש ברמודה

30.10.2016 / 10:07

אם גם אתם שמעתם לאחרונה שחוקרים פיצחו את המסתורין סביב משולש ברמודה הקטלני היכונו לאכזבה. מסתבר שהמדענים בכלל לא מצאו תשובה לתאונות הרבות שקורות באזור ומדובר בסך הכול בעבודת עריכה מרושלת

האם נפתרה תעלמת משולש ברמודה?/SillyFunky TV

במשך שנים היה משולש ברמודה באוקיינוס האטלנטי מקור לקונספירציות, בעקבות היעלמויות מסתוריות של מטוסים וספינות באזור.

בשבוע שעבר עוררה סערה תוכנית בערוץ המדע הבריטי, בה נטען כי מדענים פיצחו את התעלומה שגרמה לתאונות הלא מוסברות ממזרח לאיי הבהאמס. התגלית הזו עשתה כותרות בכל העולם, אולם למרבה האכזבה אותם חוקרים שהשתתפו במשדר מצננים בעצמם את ההתלהבות.

"העריכה של התוכנית היתה זוועתית", אמר ד"ר רנדל קרבני, מנהל המחלקה המטאורולוגית באוניברסיטת אריזונה שהתראיין לתוכנית "What on Earth". "התרגזתי מאד כשציפיתי בה".

ההסבר המלא לתופעה - לפי התוכנית What on earth

בתוכנית הציגו המדענים תמונות לווין של עננים שצורתם משושה בצד המזרחי של המשולש הידוע לשמצה. בתוכנית נטען שיתכן שצורתם המשונה של העננים היא הגורם לכמה מהתעלומות שהתרחשו באזור ששטחו כ- 1,000,000 קילומטרים רבועים.

"העננים המשושים מעל האוקיינוס הם למעשה 'פצצות אוויר' שמשבי רוח מהם יכולים לגרום לגלים מאסיביים באזור", אמר ד"ר קרבני בתוכנית. החוקרים בחנו את הגלים שנוצרים בים הצפוני באירופה, שם שוכנים עננים בעלי צורה דומה - ןבכלל מדובר בתופעת טבע שמתרחשת בכל העולם.

בים הצפוני הגלים יכולים להגיע לגובה של כמעט 15 מטרים והרוחות סוערות מאד, דבר שעשוי לסכן כל מטוס או ספינה שמתקרבים לאזור.

עוד באותו נושא

כך התגלה שהסרטון של השיכור שניצל מרכבת דוהרת הוא זיוף

לכתבה המלאה

CNN עושים סדר בבלאגן

אולם השוואה בלבד בין משולש הברמודה והים הצפוני אינה מספקת הוכחה ראויה לפתרון המסתורין באוקיינוס האטלנטי, כפי שניסו עורכי התוכנית להציג.

בקיצור, נצטרך להמשיך להמתין לתשובה מדעית מוכחת או שנצטרף לאחת מתאוריות הקשר שמאמינות שמדובר בחייזרים או שדה מגנטי עוצמתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully