וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שנפגעה בהצתה משחזרת: "רונן הציל את הילדים - ונפצע אנוש"

אילנית רצתה לחגוג עם בני משפחתה יום הולדת לבעלה רונן במלון בירושלים. אלא שאז, השריפה עצרה הכול וכולם נפגעו קשה. "רונן צעק 'תצילו אותנו', זה היה נראה כמו גיהינום", שחזרה. כעת היא חוגגת יום הולדת לבתה מיה בעודה מאושפזת בבית החולים

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

חמישה ימים לאחר שהיא ובני משפחתה נפגעו קשה בשריפה שהוצתה במלון הדירות בו שהו בירושלים, אילנית עוז חוגגת יום הולדת עצוב בבית החולים לבתה מיה בת ה-14 שחל היום (רביעי). בני המשפחה תכננו לבלות את סוף השבוע באווירה חגיגית במיוחד במלון הדירות, לרגל יום הולדתו של האב רונן, אולם אז השריפה גדעה את השמחה. "ידעתי שאני רוצה לחגוג לרונן איכשהו", סיפרה אילנית לוואלה! NEWS.

לדבריה כשחיפשה באינטרנט, היא מצאה את מלון הדירות "יפו 60", הדירה שם נראתה חלומית. "רציתי חדר עם חלון. מבחינתי זה היה סגור. היינו בבוקר בבצלאל בירושלים, ומשם המשכנו לדוכני אוכל. תכננו להמשיך לעיר דוד אבל הבן ינאי רצה ללכת לחדר, אז החלטנו לשוב להתקלח ולהחליף אווירה והחלטנו ללכת למלון. כשנכנסנו לחדר חשכו עינינו".

החדר היה כלל ללא חלון, שונה לחלוטין. הייתה שם עגלה עם מגבות ניר טואלט - שלאחר מכן הסתבר שהיא זו שהתלקחה", אמרה.

לקריאה נוספת:
הצתת המלונית בירושלים: חשודה נוספת נעצרה במעורבות במעשה
השריפה במלונית בי-ם: שבוע לפני ההצתה, הוגשה תלונה נגד החשוד
קרובי המשפחה שנפגעה בשריפה בי-ם זועמים: "אף גורם רשמי לא יצר קשר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילנית בבית החולים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מיה נכנסה להתקלח", המשיכה. "אני ורונן אמרנו שבינתיים נצא לשתות משהו. המשכנו לשוק, שתינו, צילמנו סלפי אחרון חזרנו לחדר והלכנו לישון. אז העיר אותנו רעש של פיצוצים. כאילו מישהו שפך משהו מלמעלה והכל התפוצץ".

בשלב זה, האש התחילה להתפשט בין חדרי המלון. "רונן קם, פתח את הדלת ואמר לי 'יש אש בחוץ'. הערתי את הילדים ועשן החל לצאת. אי אפשר היה לנשום. הילדים התחילו להיחנק. שפכתי עליהם מים והתזתי על הכול כדי שהאש לא תיכנס. שמנו על הילדים מצעים כדי שינשמו אוויר נקי. היה עשן מאוד סמיך. הילדים כבר התחילו להיחנק. מיה וינאי התחילו להקיא, לא הצליחו לנשום. רונן חיפש דברים במטבח כדי ללכת לכבות את האש".

אט אט האימה הלכה וגברה. "אני חושבת ששמעתי דלת שנפתחה, הבנתי שיש שם חלון כלשהו שאנשים החלו לצאת ממנו. רונן צעק 'תצילו אותנו', זה היה נראה כמו גיהינום". בשלב הזה לדבריה, רונן הצליח ליצור קשר עם כוחות הכיבוי שהגיעו למקום. הוא הסביר לבני המשפחה שהאש כבר כבתה, וכל שנותר הוא לנסות לנשום עד שיצליחו לצאת החוצה. "התחלתי לקדם את הילדים לדלת ואני זוכרת שהוא מסר אותם לכבאים", הוסיפה. "הם אמרו שהוא לא רצה לפנות את עצמו עד שאני לא אצא. נכנסתי בחזרה לחדר, כי לא היה לי אוויר. כשיצאתי ראיתי את הכבאי כמו מלאך בחוץ והוא הוציא אותי החוצה".

עוד באותו נושא

"לקחתי את התפילין - ונמלטתי": עדות מתוך האש במלון בירושלים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון הדירות לאחר ההצתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחר כך הגיע תורו של רונן לצאת מהבניין. "הכבאים סיפרו שכשהם באו לחלץ אותו, היה כבל שנפל מהתקרה שחסם את הדרך", המשיכה. "לקח להם זמן להוציא אותו משם. בינתיים העבירו אותנו דרך הגדר - ומשם לאמבולנס. דקה אחר כך גם הוא פונה. רק אז הוא הבין שהוא יכול לנוח".

מוחמד ג'עברי, חשוד בהצתת בית מלון שבו עבד בירושלים, בדיון בבית משפט השלום בעיר, 27 ביולי 2018. ניב אהרונסון
החשוד המרכזי מוחמד ג'עברי/ניב אהרונסון

היום הוארך מעצרו של חשוד נוסף בפרשה, בחשד לאי מניעת פשע. גם החשוד המרכזי, מוחמד ג'עברי, נותר במעצר. ג'עברי, עובד במלון הדירות חשוד שהצית את המקום לאחר שפוטר על ידי ההנהלה. "אני משתדלת לא לכעוס אבל מרגיש לי מוזר שמישהו ירצה לפגוע בי", אמרה אילנית לאחר ששמעה כי האסון אליו נקלעה משפחתה נגרם לכאורה במכוון. "למה אני הייתי צריכה להיפגע מזה? מקווה שיעשו דין וצדק. מקווה שיראו את הדברים בצורה מפוקחת".

"חשב לי שימצאו את המניע האמיתי", הוסיפה. "באנו לנפוש ואנחנו לא אמורים להיות קשורים לזה. כולם מתפללים בשביל בעלי שנלחם על חייו. אני מקווה שיעשה צדק ושאף אחד לא ישקוט במדינה עד שיימצא הפתרון. צריך להעמיד לדין את מי שאחראי לפשעים לכלא למנוע ממנו להמשיך בהם כדי שלא יהיו עוד מקרים".

משפחת עוז שנפגעה בשריפה בירושלים.. באדיבות המשפחה
הסלפי המשפחתי האחרון בירושלים/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully