וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן ברושי תובע את גבאי: "ערכת לי משפט שדה שהסתיים בלינץ'"

1.8.2018 / 11:10

חבר הכנסת הגיש תביעת דיבה נגד יו"ר מפלגתו בסך 300 אלף שקל, עקב הציוץ שבו קרא גבאי לפרישתו בשל טענות להטרדה מינית, וכינה אותו "עבריין מין". לטענת ברושי גבאי לא נפגש עמו לבירור העובדות. גבאי: "נמשיך להילחם על מרחב ציבורי בטוח לנשים"

צילום: אלעד מלכה, עריכת וידאו: ניר חן

(ח"כ מרב מיכאלי בריאיון למהדורת וואלה! NEWS על ההאשמות כלפי ברושי, השבוע)

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) הגיש היום (רביעי) תביעת דיבה בסך 300 אלף שקל נגד יו"ר מפלגתו אבי גבאי על שכינה אותו "עבריין מין" בציוץ בטוויטר שבו קרא לפרישתו מהכנסת בעקבות חשיפת טענות להטרדה מינית מצדו בעבר - שבועות בודדים לאחר התקרית שבה נגע בישבנה של חברת סיעתו, ח"כ איילת נחמיאס ורבין.

ברושי מנמק את תביעתו בכך שגבאי ניצל את מעמדו כיו"ר המפלגה, לא טרח לבדוק את העובדות טרם פרסם את הדברים וייחס לו "סדרתיות של עבירות מין", על אף שמעולם לא עמד למשפט בעבירות מעין אלו. עותק של כתב התביעה שהגיש לבית משפט השלום בתל אביב עו"ד אילן בומבך, בא כוחו של ברושי, נשלח גם לביתו של גבאי. גבאי אינו חבר כנסת ולכן אינו נהנה מחסינות בפני תביעות.

"אנחנו תובעים על השמצה מכוערת", הסביר עו"ד בומבך בריאיון במהדורת וואלה! NEWS. "זה לא הגיוני שאנחנו לא יודעים מי היא ואנחנו לא יכולים להתגונן בפני התלונה. ברושי חשוף וזו נחלת הכלל, בגלל תלונה אנונימית. יש פסק דין וגזר דין. תולים אותו סוקלים אותו בכיכר העיר. הח"כיות נהנות מחסינות והן מפזרות אמירות. אנחנו בדרף כלל לא הולכים לש"ג, אלא לאדם המורם ביותר שיושב מדושן עונג בצהלה בלי שהוא בדק בלי שהוא שהוא בחן מוציא הודעה מחו"ל".

בתגובה להגשת כתב התביעה מסר גבאי: "מרחב ציבורי בטוח ומוגן לנשים היא מטרה שנמשיך להילחם עליה. ניסיונות הפחדה לא ישפיעו".

לקריאה נוספת:
ח"כים בעבודה: קיבלנו עוד פניות באשר להתנהגותו של איתן ברושי
עקב עדות נוספת על הטרדה: גבאי דורש מח"כ ברושי לפרוש מהכנסת
נחמיאס-ורבין על התקרית עם ברושי: "אף אחד לא יגיד לי אם לקבל התנצלות"

ח"כ מירב מיכאלי באולפן על השעיית ח"כ איתן ברושי בשל חשדות להטרדה מינית. מערכת וואלה!
מחה על ניצול מעמדו של גבאי נגדו. ח"כ ברושי/מערכת וואלה!

בראיון לתחנת רדיו דרום 101.5 סיפרה חברת המחנה הציוני ח"כ שלי יחימוביץ' כי הגיעו אליה פניות מכמה נשים בעניינו של ברושי. לדבריה, היא בודקת את אותן פניות ולא מפרסמת אותן לפי שעה. בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיפה יחימוביץ' כי מדובר בפניות של "כמה נשים, שחלקן אנונימיות, שבשלב זה אינן מעונינות להיחשף או לדבר" ולכן היא שומרת על פרטיותן.

ברושי: "גבאי הרחיק לכת בהוכחת 'מנהיגותו'"

בתביעתו טוען ברושי כי גבאי "ערך משפט שדה מחפיר שהסתיים במהרה בלינץ' מכוער" בציוץ שהעלה בטוויטר שבו קרא לפרישתו. עוד טען ברושי כי יו"ר המפלגה "הרחיק לכת בהוכחת 'מנהיגותו' כלפי התובע, עד כדי כך שהתעלם לחלוטין מחוקת מפלגת העבודה ורמס את שמו הטוב לעיני המדינה כולה, תוך שייחס לו 'סטטוס' מכוער של 'עבריין מין'". ברושי אף הדגיש בכתב התביעה כי הוא מעולם לא נחקר במשטרה ומעולם לא הוגשה נגדו שום תלונה.

לדבריו, גבאי התקשר אליו לאחר פרסום הטענות נגדו בכתבה של "חדשות עשר" שבה הובאו דבריה של אישה שלא נחשפה בשמה על תקרית שבה הטריד אותה ברושי לכאורה בקורס משותף. בכתב התביעה מצוין כי בעוד שהכתבה שודרה במהדורה המרכזית, גבאי הספיק להתקשר אל ברושי פעמיים, מבלי שבדק את העובדות, בטרם פרסם את הציוץ בשעה 21:25.

הציוץ של גבאי נגד ברושי

נושא נוסף שהוזכר בכתב התביעה הוא החשד לזיוף מסמך ביטחוני בידי מקורבתו של גבאי, שנחשף שלשום ב"חדשות עשר". ברושי ציין כי על אף שהמקורבת ליו"ר המפלגה הודתה בשימוש במסמך ושוחררה בערבות, גבאי "לא צייץ דבר וחצי דבר" נגדה, ולא קרא להשעייתה או להדחתה. "בוודאי שהוא לא כינה את מקורבתו בכינויים כגון 'עבריינית ביטחונית' או 'זייפנית'".

ברושי התייחס בכתב התביעה לתקרית שנחשפה בתחילת החודש שבה נגע בישבנה של ח"כ נחמיאס-ורבין באירוע של חברי המחנה הציוני. לדבריו, הוא התנצל בפני חברתו לסיעה ולא הייתה לו כל כוונה לבזותה - וזו קיבלה את התנצלותו. חרף זאת, טען, גבאי התייחס בציוץ ל"מעשים מבישים" שביצע לכאורה ברושי - ניסוח שממנו השתמע כי מדובר ביותר ממעשה אחד המיוחס לו - ובכך "שפט אותו וגזר ציבורית ומפלגתית את דינו".

(עדכון ראשון: 10:30)

תמיכה מכיוון מפתיע- גבאי: "אני רוצה לשבח את שר האוצר שהודיע שסיעתו תתנגד להצעת החוק של סמוטריץ'". ערוץ הכנסת
קרא לברושי לפרוש בציוץ בטוויטר. גבאי/ערוץ הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully