וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בעבודה: קיבלנו עוד פניות באשר להתנהגותו של איתן ברושי

אחרי חשיפת עדות נוספת על הטרדה מינית כלפי הח"כ מהמחנה הציוני, אמרו במפלגה כי הפניות שהתקבלו, לא היו בגדר תלונות אלא דיווחים בלבד ומהם עלה חשד להתנהגות לא הולמת. ברושי לגבאי: השעייתי נעשתה שלא בסמכות, פרסם התנצלות עד 21:00

צילום: ארכיון וואלה!NEWS

לאחר חשיפת עדות נוספת נגד ח"כ איתן ברושי על הטרדה, חברי כנסת נוספים מהמפלגה טוענים היום (שני) כי קיבלו לידיהם פניות נוספות בנוגע להתנהגותו של חבר הכנסת כלפי נשים בעבר. לטענת אחד מאותם מחברי הכנסת שקיבל פניות בנושא, לא מדובר בתלונות אלא בדיווחים בלבד מהם עלה החשד להתנהגות בלתי הולמת. אתמול השעה יו"ר המפלגה אבי גבאי את חבר הכנסת מכל פעילות ואף קרא לו לפרוש.

מנגד, ח"כ ברושי דרש מיו"ר המפלגה גבאי לפרסם עד לשעה 21:00 ציוץ בטוויטר בו הוא חוזר בו לאלתר מהודעת ההשעיה, שלטענתו נעשתה לא בסמכות ובניגוד לחוקת מפלגת העבודה. הוא דרש מגבאי להתנצל על פעולה חפוזה ונמהרת, שנעשתה בחוסר סמכות. "היה ולא תעשה כן עד לשעה 21:00 היום, ייאלץ מרשי לנקוט נגדך הליכים משפטיים במוסדות המפלגה, וזאת מעבר לנזקים שכבר גרמת לו במעשיך ובמילותיך", כתב עו"ד אילן בומבך בשמו של ברושי לגבאי. עוד הלין בומבך על השימוש במונח "עבריין מין" בהודעתו של גבאי אתמול.

"מרשי מסר לי, כי אמרת לו אתמול שהמכתב האנונימי התקבל אצלך, אתמול בשעה 19:45; כזכור, הכתבה בחדשות עשר שודרה לא הרבה זמן לאחר מכן", הסביר עו"ד בובמך. "מסתבר כי אתה הצלחת 'לאסוף ראיות' במשך 60 דקות, וכנראה שוחחת עם ה'ממונה' של המתלוננת, ומידע שקיבלת מאחרים, 'הספיק' לך על מנת לשפוט את מרשי ולגזור את דינו. את מרשי לא שמעת, לבטח לא כדין (בדרך של שימוע מסודר, שכאמור, אף אמור להיערך בפני גורם אחר), ועל כן ההחלטה התקבלה מהרגע להרגע, ומי יודע מכוחו של איזה אינטרס, תוך שאתה מציב את מרשי, בין שורות עברייני המין "ברחוב או בכנסת". מי שמך לכנות מרשי "עבריין מין?".

ח"כ איתן ברושי, חתונת יולי אדלשטיין. יוני 2016. ראובן קסטרו
ח"כ איתן ברושי/ראובן קסטרו

בדומה ליו"ר גבאי, בתנועה הקיבוצית והמזכ"ל ניר מאיר, קראו לברושי להשעות את עצמו, זאת מאחר שהוא מכהן כנציג מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה. ברושי הוא נציג מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, מתוקף תפקידו, הוא גם יו"ר מחוז הקיבוצים במפלגה, אולם ליו"ר המחוז אין סמכות לפטר או להשעות את נציג המחוז.

מאיר שוחח אתמול עם ברושי ועם ויו"ר המפלגה גבאי ולאחר מכן הודיע כי "התנועה הקיבוצית רואה בחומרה רבה את הפרסומים האחרונים ומצפה מח"כ איתן ברושי לנהוג בהתאם לחומרת הדברים ולהשעות עצמו מפעילות ציבורית על מנת להאבק על שמו הטוב ולהעמיד את הדברים על דיוקם".

עוד באותו נושא

עקב עדות נוספת על הטרדה: גבאי דורש מח"כ ברושי לפרוש מהכנסת

לכתבה המלאה
כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
נדרש לחזור בו מההשעיה. גבאי/ניב אהרונסון

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) מתחה אף היא ביקורת על התנהלותו של חבר מפלגתה ברושי. "הוא צריך להתפטר מבחינה ציבורית, ולא משפטית", אמרה בריאיון למהדורת וואלה! NEWS. "לפי מה ששמענו זו עדות על תקיפה מינית. מי שמואשם ע"י אישה בעדות כזו לא צריך להיות בכנסת.
אני לא מגנה על ציטוטים של אחרות ואחרים. צריך להאמין לנאשמות. במישור הציבורי יש כאן מחיר שצריך לשלם".

ח"כ מיכאלי אף הבהירה כי המצב שונה מזה שנוצר לאחר המקרה בו פורסם כי ח"כ ברושי נהג באופן בלתי הולם בחברת מפלגתו איילת נחמיאס ורבין. "זה מצב שונה בתכלית", קבעה. "ח"כ נחמיאס לא דיברה על הטרדה מינית אלא על התנהגות בלתי הולמת מכוערת וגסה אבל אחרי שגבאי פנה אליו הוא התנצל אישית ופומבית והיא קיבלה את ההתנצלות. אם לא היתה מקבלת אותה היינו במקום אחר. בהינתן שלא היה מדובר בפגיעה מינית וביחסי כוחות הוא לקח אחריות והיא קיבלה את התנצלותו לא היה צורך בהתפטרותו".

ח"כ מרב מיכאלי, סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
קראה לברושי להתפטר. ח"כ מרב מיכאלי/נועם מושקוביץ

אתמול פורסם בחדשות 10 אודות מכתב אנונימי ששלחה אשה ובו תיארה מקרה מלפני כ-15 שנה שבו הותקפה, לדבריה, על ידי ברושי. באותה תקופה היה ברושי ראש המועצה האיזורית עמק יזרעאל, בעת שהשניים השתתפו ב"מעין סמינר", לשון המכתב.

היא כתבה כי "לאחר שהסתיים הארוע, בשעת לילה מאוחרת לאחר שהסתיימה הפעילות הקבוצתית, עלינו יחד במעלית. במהלך השהיה שם, איתן לא נתן לי לצאת מהמעלית ולמעשה תקף אותי, תוך שהוא נוגע באיברי האינטימיים ולא נתן לי לצאת. אני נדחקתי בתוך המעלית וניסיתי להדוף אותו. תוך כדי המעשים, הוא שאל אותי- 'מה יש לך', ו'למה את לא זורמת' ו'למה את עושה עניין'. לבסוף הצלחתי, לאחר שהדפתי אותו מספר פעמים, לצאת מדלת המעלית ולברוח אל תוך הקומה, כשאני רצה לחדרי בתקווה שלא יבוא אחריי. הארוע היה טראומטי וחריף בעוצמתו, וגם בחלוף השנים אני נזכרת בו בזעזוע עמוק", כתבה.

היא ציינה כי למחרת סיפרה לממונה עליה על המקרה ואותו ממונה ערך לברושי שיחת נזיפה. היא כתבה כי "איתן אמר בשיחה עם הממונה שלא קרה כלום: מבחינתו הוא לא עשה שום דבר, לא קרה שום דבר, הוא טען שהוא לא מבין מה אני רוצה". לבסוף, בעקבות דרישת הממונה, התנצל ברושי "בחוסר רצון ניכר", כפי שנכתב על ידי האשה.
היא מוסיפה במכתב כי החליטה לפנות כעת , בעקבות המקרה שפורסם כי ברושי נגע בישבנה של חברת הכנסת אילת נחמיאס-ורבין, חברתו לסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully