וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב עדות נוספת על הטרדה: גבאי דורש מח"כ ברושי לפרוש מהכנסת

29.7.2018 / 22:42

יו"ר המחנה הציוני החליט להשעות את חבר הכנסת מפעילות במפלגה בעקבות פרסום ב"חדשות 10" על טענות חדשות לתקיפה מינית מצדו. לפני שבועיים הוא ננזף על נגיעה בישבנה של ח"כ נחמיאס-ורבין. חברות כנסת ממפלגתו קראו לו להתפטר לאלתר. עורך דינו: "אין לו כל כוונה להתפטר"

צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי שוחח הערב (ראשון) עם ח"כ איתן ברושי והודיע על "השעייתו לאלתר מפעילות במפלגה", זאת בעקבות עדות על תקיפה מינית לכאורה שפורסמה ב"חדשות 10". עדות זו מצטרפת לתקרית נוספת שאירעה לפני כשבועיים, במהלכה נגע ח"כ ברושי בישבנה של ח"כ איילת נחמיאס-ורבין ממפלגתו - וננזף על כך. "דרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מהכנסת. אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת", מסר גבאי.

לפי הפרסום ב"חדשות 10" המתלוננת פנתה לגבאי, השוהה בימים אלה בחופשה פרטית בחו"ל, וטענה כי ברושי תקף אותה מינית במהלך סמינר שבו השניים השתתפו לפני כ-15 שנה, אז עמד בראשות ומעצת עמק יזרעאל. "כשהגיעה מעלית עלינו לקומה שהיינו צריכים לישון בה... איתן לא נתן לי לצאת מהמעלית", אמרה האישה. לטענתה ברושי "למעשה תקף אותי כשאני בתוך המעלית, ולא נתן לי לצאת תוך כדי שהוא נוגע באבריי האינטימיים ולא מאפשר לי לצאת ואני נדחקת בתוך המעלית ומנסה להדוף אותו".

היא הוסיפה: "בעור שיניי הצלחתי, אחרי שהדפתי אותו כמה פעמים, לצאת מדלת המעלית ולברוח אל תוך הקומה כשאני רצה לחדר שלי בתקווה שלא יבוא אחריי".

עוד בנושא:
נחמיאס-ורבין על התקרית עם ברושי: "אף אחד לא יגיד לי אם לקבל התנצלות"

חבר הכנסת  איתן ברושי. ראובן קסטרו
עדות נוספת של חשד לתקיפה מינית מצדו. ח"כ ברושי/ראובן קסטרו
יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי בוועידת איפא"ק ב-5 במרץ 2018. ג'ון בואל, מערכת וואלה! NEWS
"אין לעברייני מין מקום ברחוב - או בכנסת". גבאי/מערכת וואלה! NEWS, ג'ון בואל

לדבריה, למחרת המקרה היא דיווחה על האירועים לממונה על הסמינר, שערך בירור ובסופו נזף בברושי על התנהגותו. אותו ממונה אמר ל"חדשות 10": "סמכתי על כל התיאור והתחושות שלה. זאת פרספקטיבה של 14 אולי 16 שנה. לא ראיתי עצמי כשופט. ההתרשמות שלי שהיא חוותה משהו קשה מאוד". ח"כ ברושי טען בתגובה כי הוא אינו זוכר האם ננזף.

בסביבתו של גבאי אומרים כי לא ידוע להם שום פרט מזהה לגבי המתלוננת, האירוע או זהות הממונה שנזף בה. במכתב שנשלח אליוהיה אנונימי - ונשלח כעשר דקות לפני שידור הכתבה ב"חדשות 10".

עו"ד אילן בומבך, בא כוחו של ח"כ ברושי, מסר מטעמו כי הוא "השתתף בקרבות רבים כמג"ד בגולני וכאיש ציבור כל ימי חייו. כרגע איתן ברושי נערך לקרב חייו. אין לו כל כוונה להתפטר".

עוד נמסר כי "מוזר ותמוה שמדביקים אליו כינויים איומים ונוראים כתוצאה מתלונה אנונימית שאין קשר בינה לבין האמת. התופעה החברתית של סקילה בכיכר העיר על סמך טענה בדויה אינה מתקבלת על הדעת. המקרה מעולם לא התרחש. כאיש פוליטי צבר ברושי מטבע הדברים גם מתנגדים ועל כן העיתוי אינו מקרי. בכוונתנו להגיש תביעת דיבה כנגד מוציאיה".

כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
"אין לברושי מקום". לבני/ניב אהרונסון

מתוך חשבון הטוויטר של ח"כ מרב מיכאלי:

בתגובה לפרסום צייצה ח"כ מרב מיכאלי ממפלגתו של ברושי כי "זאת עדות על פגיעה מינית. ח"כ איתן ברושי שמואשם בה, צריך ללכת".

ח"כ סתיו שפיר כתבה גם היא בחשבון הטוויטר שלה: "אני קוראת לגבאי ולבני להודיע לח"כ ברושי שהסתיימה חברותו בוועדות הכנסת ולהטיל עליו סנקציות אם לא יתפטר. אפס סבלנות להטרדות ותקיפה מינית. זו הדרך היחידה".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ מסרה כי "היה במעשה המגונה החמור שעשה ברושי בחברת כנסת כדי להביא לסילוקו מהחיים הפוליטיים, ועכשיו קיבלנו הוכחה נוספת לכך. לברושי ולעברייני מין מסוגו אין מקום בכנסת ובציבוריות. אמנם אין דרך כרגע להדיחו נגד רצונו, אך אני קוראת לו להתפטר לאלתר ולהפסיק לבייש אותנו".

שלי יחימוביץ וסתיו שפיר במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"אפס סבלנות להטרדות מיניות". ח"כ יחימוביץ' ושפיר במליאה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני הגיבה: "אפס סובלנות לתקיפה מינית. על פי הפרסום, אין לברושי מקום ברשימה ובכנסת".

בנוסף לחברות הכנסת מהמחנה הציוני, גם יו"ר מרצ תמר זנדברג וח"כ מיכל רוזין ממפלגתה קראו "להסיק את המסקנה הנכונה" ולהתפטר לאלתר: "במקום לאיים בתביעת השתקה הזויה, מוטב היה כי ח"כ ברושי יכיר פומבית במעשיו ויקח אחריות מלאה עליהם. נראה על פניו כי מדובר בהתנהגות שיטתית של הטרדות, ולא יתכן שנבחר ציבור כזה ימשיך בתפקידו".

גבאי אינו יכול לפטר או להדיח את ברושי מכהונתו בכנסת, אך הוא יכול להשעות אותו מכל פעילות פוליטית ופרלמנטרית במפלגה. על פי חוק, ברושי אינו חייב להתפטר בעצמו מהכנסת, אלא אם כן הוגש נגדו כתב אישום או שהוא הורשע בפלילים.

במידה שברושי ייענה לקריאות ההתפטרות, הבא בתור ברשימת העבודה הוא הפעיל החברתי אלדד יניב, ממארגני מחאת השחיתות ברוטשילד. במושב החורף של הכנסת צפויים להיכנס שני ח"כים חדשים לספסלי מפלגת העבודה: רוברט טיבייב יחליף את יצחק הרצוג, שעבר לראשות סוכנות היהודית, ומשה מזרחי יחליף את זוהיר בהלול, שהודיע אתמול על התפטרותו במחאה על חוק הלאום.

עדות שנייה בתוך שבועיים

לפני כשבועיים ח"כ ברושי ננזף בגין התנהגות בלתי הולמת לאחר שנגע בישבנה של חברתו למפלגתה, ח"כ איילת נחמיאס-ורבין, במהלך סיור שקיימה המפלגה בעוטף עזה. בעקבות המקרה פעילים בכירים במפלגה דרשו את התפטרותו של ברושי.

אחרי המקרה כתב הח"כ בעמוד הפייסבוק שלו: "נוצרה לצערי הרב סיטואציה שלא הייתה צריכה להתרחש. בשום אופן לא התכוונתי לפגוע. לאחר שהבנתי את הטעות לקחתי עליה אחריות ובתום האירוע התנצלתי בפני איילת".

חברת הכנסת איילת נחמיאס במליאה מיוחדת בכנסת לזכר יצחק רבין, 13 בנובמבר 2016. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
קיבלה את התנצלותו. ח"כ נחמיאס-ורבין/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

ח"כ נחמיאס-ורבין כתבה בפייסבוק: "אתחיל מהסוף. קיבלתי את התנצלותו של חבר הכנסת ברושי - ממקום חזק, בטוחה בעצמי, של מי שיודעת בבירור שלא עשתה שום דבר רע". אולם ציינה חברת הכנסת כי ברושי לא הגיע אליה אחרי האירוע על מנת להתנצל. היא סיפרה כי "בשנייה הראשונה נאלמתי ואז פניתי אליו בדרישה שיתנצל. ממש באותו הרגע עיניי פגשו את עיניהם של מי שראו את זה בזמן אמיתי. כשדרשתי ממנו במקום התנצלות, הוא סובב לי את הגב. הוא לא בא אחרי וניסה להתנצל. זה הדבר שהכי פגע בי".

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully