וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמיאס-ורבין על התקרית עם ברושי: "אף אחד לא יגיד לי אם לקבל התנצלות"

18.7.2018 / 21:10

ח"כ איתן ברושי מהמחנה הציוני ננזף בגין התנהגות בלתי הולמת לאחר שנגע בישבנה של חברתו למפלגה במהלך סיור בעוטף עזה. ברושי כתב על המקרה כי "טעיתי ואני מתנצל. נוצרה סיטואציה שלא הייתה צריכה להתרחש". המקרה עורר זעם במפלגה ובקרב חבריה שקראו להתפטרותו

צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ איתן ברושי מהמחנה הציוני ננזף היום (רביעי) בגין התנהגות בלתי הולמת לאחר שנגע בישבנה של חברתו למפלגה, ח"כ איילת נחמיאס ורבין, במהלך סיור שקיימה המפלגה בעוטף עזה ביום שבת. ברושי הביע התנצלות רשמית בעמוד הפייסבוק שלו וכתב כי "טעיתי ואני מתנצל. במפגש שנערך ביום שבת האחרון ישבנו במעגל צפוף. ח"כ נחמיאס ורבין, אותה אני מכיר זמן רב, חלפה על פניי. נוצרה לצערי הרב סיטואציה שלא הייתה צריכה להתרחש. בשום אופן לא התכוונתי לפגוע. לאחר שהבנתי את הטעות לקחתי עליה אחריות ובתום האירוע התנצלתי בפני איילת".

ברושי הוסיף כי לאחר שהתנצל בפניה של ורבין-נחמיאס "שוחחתי על הנושא עם יו"ר המחנה ציוני אבי גבאי. הבהרתי לו את הטעות ודיווחתי על ההתנצלות. בימים האחרונים שוחחתי עם ח"כ איילת נחמיאס-ורבין ואני מודה שלמרות שנפגעה היא הסכימה לקבל את התנצלותי הכנה". לדבריו של ברושי "יש מי שמנצל את המקרה כדי לעשות הון פוליטי על חשבון צירוף מקרים מצער שהתקיים ללא כל כוונת זדון ופגיעה".

עוד בוואלה! NEWS:
הפגנות, שביתות וסרבנות מילואים: קהילת הלהט"ב מוחה נגד חוק הפונדקאות
הפרקליטות הסירה את התנגדותה: יונתן היילו צפוי להשתחרר ביום שני
"זו שערורייה": המלון בלאס וגאס תובע את קורבנות הטבח כדי להימנע מפיצויים

ח"כ איתן ברושי, חתונת יולי אדלשטיין. יוני 2016. ראובן קסטרו
"לא התכוונתי לפגוע". ח"כ ברושי/ראובן קסטרו

ח"כ נחמיאס-ורבין כתבה על אודות המקרה המביך בפייסבוק כי "אתחיל מהסוף. קיבלתי את התנצלותו של חבר הכנסת ברושי - ממקום חזק, בטוחה בעצמי, של מי שיודעת בבירור שלא עשתה שום דבר רע". אולם ציינה חברת הכנסת כי ברושי לא הגיע אליה אחרי האירוע על מנת להתנצל. היא סיפרה כי "בשנייה הראשונה נאלמתי ואז פניתי אליו בדרישה שיתנצל. ממש באותו הרגע עיניי פגשו את עיניהם של מי שראו את זה בזמן אמיתי. כשדרשתי ממנו במקום התנצלות, הוא סובב לי את הגב. הוא לא בא אחרי וניסה להתנצל. זה הדבר שהכי פגע בי".

נחמיאס-ורבין התייחסה לתקרית גם מעל דוכן הכנסת הערב ואמרה כי "אני לא הייתי מרוצה מההתנהלות של אותו ח"כ, אבל החלטתי לקבל את ההתנצלות שלו. זה היה אירוע מבזה שלא היה צריך לבוא לעולם. אבל אף אחד ואף אחת לא יחליט עבורי אם אני מקבלת את ההתנצלות או לא".

היא הוסיפה כי "הצד השני של me too זה שאני מחליטה על עצמי. אף אחד לא יחליט בשבילי, אני יודעת מה אני עושה, אני אדם בוגר. אם יש לי אחריות כנבחרת ציבור זה לא להפוך כל דבר למשהו שצריך להתלונן. אם הוא לא הבין עד היום הוא הבין שהוא טעה. הוא לא איש רע ומנוול ולא צריך להפוך אותו לרשע הגדול. המפכה חייבת לקבל את הממדים הנכונים ואנחנו נקבע את הממדים הנכונים".

עוד באותו נושא

ח"כ ברושי ננזף לאחר שנגע בישבנה של חברתו למפלגה: "מביך"

לכתבה המלאה
חיבוקים בכנסת: איילת נחמיאס ורבין. ערוץ הכנסת
חברות הכנסת מחבקות את נחמיאס-ורבין לאחר נאומה בכנסת, הערב/ערוץ הכנסת

כאמור, התקרית אירעה במהלך סיור של המחנה הציוני בעוטף עזה בסוף השבוע. גם אחרי האירוע המביש, הסיור נמשך כרגיל ומאוחר יותר כשנודע עליו במפלגה, התחילה סערה. אחד מהח"כים מסר כי "ברושי נגע בישבנה". הוא טען כי זו לא הייתה נראית "תקרית של הטרדה מינית", אך כי "זה בהחלט היה מביך".

פעילים במפלגת העבודה יזמו בשעות האחרונות החתמה על עצומה הקוראת לח"כ ברושי להתפטר מתפקידו. יאיא פינק, פעיל בכיר במפלגה המזוהה עם ח"כ שלי יחימוביץ, כתב פוסט בפייסבוק לפיו הוא יוזם מכתב לחברי הכנסת בו דורשים את התפטרותו.

"גם אם התנצל, וטוב שכך, חברי כנסת צריכים להיות מודל לחיקוי. חבר כנסת שהטריד לא צריך להיות בכנסת ישראל", כתב פינק. סתיו כהן, סגנית יו"ר המשמרת הצעירה, כתבה כי "ברושי צריך להתנצל פומבית ולהתפטר". גם שי פודולר, פעילה מרכזית במשמרת הצעירה, כתבה ביחס לברושי כי "מחכות למכתב ההתפטרות".

חיבוקים בכנסת: איילת נחמיאס ורבין. ערוץ הכנסת
מקבלת תמיכה בכנסת. נחמיאס-ורבין, הערב/ערוץ הכנסת

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי התייחס לפרשת נחמיאס-ברושי ואמר כי הוא "‏מגנה ומוקיע כל התנהגות שיש בה הטרדה ופגיעה מינית, בכל מרחב ובכל מקום, קל וחומר כשזה אצלנו ומדובר בנבחר ציבור. מרחב בטוח לנשים זה אינטרס של כולנו - נשים וגברים, אימהות ואבות. נילחם על זה. גם אצלנו".

מוקדם יותר, גם ח"כ שלי יחימוביץ פרסמה גינוי חריף למעשה המיוחס לברושי. לאחר ששוחחה עם ח"כ נחמיאס-ורבין צייצה יחימוביץ': "למעשה המבחיל ש‎ברושי עשה לה קוראים מעשה מגונה. חמור מכך: רבים ראו, שתקו, ואף העזו לתהות 'למה לא הורדת לו סטירה' (תורידו אתם, נבלות). כעת מבקרים אותה כי קיבלה את התנצלותו. קלסיקה של האשמת הקורבן. ברושי, אני מתנערת ממך ומדומיך. עבר זמנכם. איתך, איילת".

‏יו"ר מרצ ‎תמר זנדברג וח"כ ‎מיכל רוזין התייחסו גם הן לתקרית וציינו כי "מחזקות אותך, איילת. אנחנו כבר יודעות שתופעת ההטרדות לא פוסחת גם על נשים חזקות. אנחנו מגנות את התנהגותו של איתן ברושי ועומדות לצד איילת נחמיאס ורבין על ההטרדה שעברה ועל האופן שבו בחרה להתמודד עמה".

(עדכון ראשון: 20:20)

תמיכה מכיוון מפתיע- גבאי: "אני רוצה לשבח את שר האוצר שהודיע שסיעתו תתנגד להצעת החוק של סמוטריץ'". ערוץ הכנסת
נזף בברושי על התנהגות בלתי הולמת. גבאי/ערוץ הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully