וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו שערורייה": המלון בלאס וגאס תובע את קורבנות הטבח כדי להימנע מפיצויים

חברת MGM, הבעלים של המנדליי ביי, תובעת יותר מאלף מקורבנות מסע הירי הקטלני בתולדות ארה"ב כדי להגן על עצמה. היא לא דורשת פיצוי כספי, אך עורכי הדין של הקורבנות זועמים. "עצוב מאוד שהם ירדו לרמה הזאת"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

בעלי המלון בלאס וגאס שממנו בוצע אשתקד מסע הרצח הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית הגישו תביעה נגד יותר מאלף מקורבנות הטבח, שבו נהרגו 58 בני אדם. התביעה של חברת MGM Resorts International, שבבעלותה מלון מנדליי ביי, לא מחפשת פיצוי כספי אלא פסיקה שתמנע את האפשרות לתבוע אותה, אך עורכי הדין של הקורבנות זועמים.

הטבח אירע ב-1 באוקטובר האחרון. היורה, סטיבן פאדוק, בן 64, פתח באש על משתתפי פסטיבל מוסיקה שהתקיים בסמוך למלון, גם הוא בבעלות MGM. הוא הקים עמדת ירי עם 23 כלי נשק שונים והתאבד לפני שהשוטרים סגרו עליו. מסע הרצח נותר בגדר תעלומה מאחר שהחוקרים לא הצליחו לגלות את המניע שהוביל את פאדוק לירות צרורות ללא הפסקה במשך עשר דקות.

הטבח בסטריפ של לאס וגאס הטבח הקשה ביותר שידעה ארצות הברית 1 באוקטובר. AP
הטבח בסטריפ של לאס וגאס הטבח הקשה ביותר שידעה ארצות הברית 1 באוקטובר/AP

החברה הגישה את התביעות בבתי משפט בנבאדה, שבה נמצאת העיר לאס וגאס, ובקליפורניה. לטענתה, אי אפשר להאשימה בשום מקרה מוות, פציעות או נזקים שנגרמו במהלך התקרית. "לעותרים אין שום עילה", נכתב בתביעות החברה.

לטענתה, חברת האבטחה שהיא שכרה אושרה על ידי המשרד להגנת המולדת ולכן היא מוגנת מתביעות בהתאם לחוק פדרלי מ-2002. עוד טוענים ב-MGM כי אותה הגנה תקפה גם לענקית המלונות, מאחר שהיא שכרה את החברה. דוברת מטעמה מסרה כי היא לא מחפשת לתבוע כספית את הקורבנות וכי היא מביעה סימפטיה אליהם. "שנים של דיונים ושימועים הן לא האינטרס של הקורבנות, של הקהילה ושל אלו שעדיין מחלימים", מסרה הדוברת ביום שני.

רוברט אגלט, עורך דין המייצג חלק מהקורבנות, כינה את התביעה "שערורייה" ותיאר אותה כלא מוסרית. "מעולם לא ראיתי דבר שערורייתי יותר", אמר ללאס וגאס ריוויו ג'ורנל. "זה עצוב מאוד שהם ירדו לרמה הזאת".

עורכי דינם של הקורבנות סבורים כי MGM מנסה לנהל את הליך בבתי משפט פדרליים ולא בבתי המשפט בערכאת המדינות מאחר ששם ייתכן שיש לה סיכוי גדול יותר לזכות בניצחון. הקורבנות הגישו תביעה גם נגד MGM וגם נגד החברה שקידמה את פסטיבל המוסיקה, "Live Nation".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully