וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה חודשי מאסר למשוררת שהסיתה לטרור ברשתות החברתיות

31.7.2018 / 12:24

לאחר שהורשעה בהסתה לאלימות ובתמיכה בארגון טרור ברשתות החברתיות, גזר בית המשפט השלום בנצרת על דארין טאטור חמישה חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי. בהכרעת הדין נקבע כי "חופש הביטוי אינו מוחלט ובמקרה זה קיימת קריאה למעשה טרור"

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (שלישי) חמישה חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי למשוררת דארין טאטור לאחר שהורשעה בהסתה לאלימות ובתמיכה בארגון טרור בגין פרסומים ברשתות חברתיות.

טאטור, בת 36, מהישוב ריינה שליד נצרת, נעצרה באוקטובר 2015 בעקבות שיר שפרסמה ברשתות החברתיות. שם השיר - "התנגד עמי, התנגד להם" ובו כתבה בין השאר: "התקומם עמי, התקומם נגדם. התקומם נגד שוד המתנחל ולך בעקבות שירת החללים". השיר עלה כסרטון ביוטיוב כשברקע נשמעת מנגינה וטאטור בקולה קוראת את השיר. על המסך נראו צילומים של השלכת אבנים ובקבוקי תבערה על חיילי צה"ל. בנוסף לפרסום השיר, טאטור ניהלה דף בפייסבוק כשעל תמונת הפרופיל היה כתוב: "אני השהיד הבא" וליד - תמונתה של הצעירה מנצרת שנופפה בסכין מול חיילים בשנת 2015 ונפצעה קשה מירי.


עוד בוואלה! NEWS
מחאת הקצינים הדרוזים מתרחבת: עוד קצין קרבי הצהיר כי יפסיק את שירותו
אסד השתלט על הגבול עם ישראל - ונערך לקרב הגדול על עתידו
חשד לניצול נשים וסחר בסמים: שלושה ישראלים נעצרו בקולומביה

גזר דין למשוררת דרין טטור ששיריה הסיתו לרצח יהודים, מחוזי נצרת  31 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
גזר דין למשוררת דרין טטור ששיריה הסיתו לרצח יהודים, מחוזי נצרת 31 ביולי 2018/מערכת וואלה! NEWS

טאטור נעצרה לראשונה בחודש אוקטובר 2015 וחודש לאחר מכן הוגש נגדה כתב אישום. לאחר שנעצרה הייתה טאטור שלושה חודשים במעצר ולאחר מכן עברה למעצר בית בתנאים מגבילים כך שלאחר גזר הדין נותרו לה להשלים שני חודשי מאסר.

בתחילת המשפט הכחישה טאטור קשר לאותם פרסומים, אך לאחר מכן חזרה בה והמשפט נסוב סביב הסוגיה המרכזית האם חצתה את הגבול שבין דברים שמותר לבטאם בחסות חופש הביטוי לבין אמירות שמהוות עידוד לאלימות ולטרור. בהכרעת הדין קבע בית המשפט כי באיזון שבין חופש הביטוי לבין ערכים מוגנים של מניעת טרור, שלמות הגוף וקדושת החיים, הפרסומים מהווים עבירה פלילית: "חופש הביטוי אינו מוחלט ובמקרה זה קיימת קריאה למעשה טרור". עוד הוסיפו כי סרטון שפרסמה מחזק את הקריאה לאלימות הנובעת מן הטקסט והשיר לא יכול לזכות להגנת בית המשפט אך ורק בשל כתיבת מילות ההסתה בגדרו של שיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully