וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: צבא אסד הביס את שרידי כוחות דאעש בגולן הסורי

31.7.2018 / 8:20

הארגון הסורי לזכויות האדם מסר כי הכפרים עליהם השתלט צבא אסד היו בשליטת שלוחות של דאעש ליד נחל הירמוך שבדרום המדינה. בשבוע שעבר כבש ממשל אסד את מחוז קוניטרה שהיה בידי כוחות המורדים במשך ארבע השנים האחרונות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: הצבא הסורי הביס את כוחות המורדים וכבש מחדש את דרעא וקוניטרה)

צבא אסד הביס את שרידיהם האחרונים של כוחות המורדים ברמת הגולן הסורית שבגבול ישראל והחזיר את שליטת הממשלה לאזור - כך דווח אמש (שני) בסוכנות הידיעות אי-פי. הארגון הסורי לזכויות האדם מסר כי הכפרים עליהם השתלט צבא אסד היו בשליטת כווחות דאעש ליד נחל הירמוך שבדרום המדינה. בשבוע שעבר כבש ממשל אסד את מחוז קוניטרה שהיה בידי כוחות המורדים במשך ארבע השנים האחרונות.

בתוך כך, אזרחים תומכי משטר אסד חגגו את כיבוש החבל ,שבדרום-מערב סוריה, לאחר שחיילי הצבא השלימו את כיבושו מחדש מידי המורדים וארגון המדינה האסלאמית. את החגיגות קיים המשטר בעיר קוניטרה, הסמוכה לגבול ישראל ברמת הגולן.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "אפגש עם רוחאני בכל זמן שירצה - ללא תנאים מוקדמים"
סערה בצרפת: גבר תועד מכה אישה אחרי שהעירה לו על הטרדה מינית
בוחרים יורש למוגאבה: בחירות היסטוריות בזימבבואה

לוחמים סורים חוגגים את כיבוש קוניטרה 27 ביולי 2018. AP, AP
לוחמים ואזרחים סורים חוגגים את כיבוש קוניטרה, שבוע שעבר/AP, AP

כיבוש קוניטרה הוא המשך של המבצע אותו החל צבא אסד בחודש שעבר להדיפת המורדים ממחוז דרעא, לאחר שנים שבהן קיבלו המורדים תמיכה מארצות הברית, ירדן ומדינות המפרץ. ישראל מודאגת מכך שאסד יפר את הסכמי שביתת הנשק שנחתמו ב-1974, ויאפשר לכוחות איראניים וחיזבאללה להתבסס מעבר לגבול.

בשבוע שעבר הניפו כוחות התומכים במשטרו של נשיא סוריה הניפו את דגל המדינה בסמוך לגבול עם ישראל ברמת הגולן. צלם של סוכנות הידיעות רויטרס תיעד לוחמים מניפים את דגל סוריה ואת דגל מפלגת הבעת' בעיר הנטושה, לא הרחק ממעבר הגבול של סוריה עם ישראל.

כוחות שתומכים באסד החלו בשבוע שעבר להתקדם לאזור חיץ הסמוך לגבול עם ישראל לאחר שהמורדים הוכנעו באזורים גדולים במחוז קוניטרה. זאת אחרי שהרוסים הגיעו להסכם עם קבוצת המורדים האחרונה ששלטה על חלק מצפון מערב המחוז.

לוחמים סורים חוגגים את כיבוש קוניטרה 27 ביולי 2018. AP, AP
המורדים ודאעש שלטו על האזור יותר מארבע שנים. חגיגות בקוניטרה, בשבוע שעבר/AP, AP
לוחם מניף את דגל סוריה בקוניטרה 27 ביולי 2018. רויטרס, רויטרס
חייל מניף את דגל סוריה בקוניטרה, בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully