וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: תמיכה גורפת של הימין בחוק הלאום

30.7.2018 / 13:12

למרות המחאה הרחבה בקרב קהלים שונים, סקר חדש מעלה כי 58% מהציבור הישראלי תומך בחוק הלאום. קיימת תמיכה של 85% בקרב מצביעי הימין לעומת התנגדות של 75% בקרב מצביעי שמאל. קיים קונצנזוס בקרב תומכי הליכוד בנושא, כאשר 92% ממצביעי המפלגה הביעו תמיכה בחוק

עריכת וידאו: ניר חן

למרות המחאה נגד חוק הלאום, רוב הציבור הישראלי נדמה כי מרבית הציבור הישראלי תומך בו - כך עולה מסקר וואלה! NEWS ו-Panel Politics שבחן על העמדות כלפי החוק שאושר בסוף מושב הקיץ של הכנסת ומאז עורר סערה. על פי הממצאים, כ-58% הביעו תמיכה בחוק ואילו כשליש מהציבור - כ-34% מתנגדים לו.

מהסקר עולה כי החוק זוכה לתמיכה גורפת במיוחד בקרב מצביעי ימין - 85%, אך במקביל, מקטב את המפה הפוליטית שכן הוא מעורר התנגדות חזקה מאוד בשמאל, כש-75% ממצביעי השמאל השיבו שהם מתנגדים לחוק. בקרב מי שמגדיר עצמו מצביע מרכז קיימת חלוקה כמעט שווה - 49% תומכים בחוק ו-45% מתנגדים.

לקריאה נוספת:
מהלך הצהרתי או צעד מסוכן נגד הדמוקרטיה? המדריך המלא לחוק הלאום
כשהישראלים הם רק יהודים: חוק הלאום מסבך את ישראל מול העולם
"מתייצבים לצד אחינו לנשק": מפקדי צה"ל מצטרפים למחאת הדרוזים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצבעה על חוק הלאום 18 ביולי 2018. אוליבייה פיטוסי / "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
למרות המחאה, תמיכה נרחבת בחוק. נתניהו./מערכת וואלה! NEWS, אוליבייה פיטוסי / "הארץ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה אתמול למתקפה נגד מבקרי החוק באופוזיציה וקרא גם לשרי הליכוד לצאת "להגן על האמת שלנו". מפילוח מפלגתי של התמיכה וההתנגדות לחוק נראה כי נתניהו ידע בדיוק מה הוא עושה, משום שמהסקר עולה כי קיים קונצנזוס כמעט מושלם בימין לגביו. 92% ממצביעי הליכוד הביעו תמיכה בחוק, ורק 4% אמרו שהם מתנגדים, בנוסף, 97% ממצביעי הבית היהודי תומכים בחוק ורק 3% מתנגדים.

עוד באותו נושא

נתניהו לשרי הליכוד על חוק הלאום: "השיח רדוד, הילחמו על האמת"

לכתבה המלאה
אינפו: האם אתה תומכ/ת או מתנגד/ת לחוק הלאום כפי שנוסח?. עיבוד תמונה
אינפו: האם אתה תומכ/ת או מתנגד/ת לחוק הלאום כפי שנוסח?/עיבוד תמונה

מהצד השני של המפה הפוליטית - באופוזיציה, עולה כמעט תמונת מראה: 71% ממצביעי המחנה הציוני, 89% ממצביעי מרצ, ו-100% ממצביעי הרשימה המשותפת מתנגדים לחוק. במפלגות המרכז התמונה חצויה: 48% ממצביעי יש עתיד תומכים בחוק, ו-46% מתנגדים, בכולנו - החברה בקואליציה שהעבירה את החוק - 60% תומכים ו-40% מתנגדים. עוד עולה מהסקר כי מצביעי הסיעות החרדיות - שדווקא התנגדו עקרונית בתחילת הדרך לחוק הלאום תומכים בו ברוב מכריע - 75% ממצביעי ש"ס ו-74% ממצביעי יהדות התורה הביעו בו תמיכה.

אינפו: האם אתה תומכ/ת או מתנגד/ת לחוק הלאום כפי שנוסח? פילוח גושי. עיבוד תמונה
אינפו: האם אתה תומכ/ת או מתנגד/ת לחוק הלאום כפי שנוסח? פילוח גושי/עיבוד תמונה
אינפו: האם אתה תומכ/ת או מתנגד/ת לחוק הלאום כפי שנוסח? פילוח מפלגתי. עיבוד תמונה
אינפו: האם אתה תומכ/ת או מתנגד/ת לחוק הלאום כפי שנוסח? פילוח מפלגתי/עיבוד תמונה

במקביל לתמיכה החזקה בחוק הלאום, ישנה גם תמיכה גדולה בציבור למאבקה של העדה הדרוזית נגד החוק. 54% מהמשיבים לסקר, שנערך על ידי הסוקר מנחם לזר, בקרב פאנל אינטרנטי של כ-532 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, אמרו שהם חושבים שמאבק הדרוזים צודק, ורק 23% אמרו שאינו צודק. 23% נוספים אמרו שהם אינם יודעים.

אינפו: האם מאבקה של העדה הדרוזית נגד חוק הלאום צודק בעיניך?. עיבוד תמונה
אינפו: האם מאבקה של העדה הדרוזית נגד חוק הלאום צודק בעיניך?/עיבוד תמונה

הסקר בחן גם את מפת המפלגות במידה והבחירות היו נערכות היום, ומגלה שינויים קלים בחלוקת המנדטים. אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה נותרת המפלגה הגדולה עם 33 מנדטים, ירידה של שני מנדטים לעומת הסקר הקודם בתחילת החודש עם 35 מנדטים. אחריה יש עתיד עם 19, עליה של שני מנדטים לעומת הסקר הקודם (17) והמחנה הציוני עם 12 מנדטים. הרשימה המשותפת מאבדת שני מנדטים מהכנסת הנוכחית ויורדת ל-11 בסקר. בהמשך - הבית היהודי עם עשרה מנדטים, יהדות התורה עם שמונה, וישראל ביתנו וכולנו עם שישה. גם מפלגתה החדשה של ח"כ אורלי לוי אבקסיס שומרת על יציבות עם שישה מנדטים, אחריה מרצ עם חמישה, וש"ס סוגרת את הרשימה עם ארבעה מנדטים בלבד.

אינפו: נתונים מפלגות, 30 ביולי 2018. עיבוד תמונה
אינפו: נתונים מפלגות, 30 ביולי 2018/עיבוד תמונה
אינפו: נתונים מפלגות, 30 ביולי 2018. עיבוד תמונה
אינפו: נתונים מפלגות, 30 ביולי 2018/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully