וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למה הם מכוונים לילדים?": אלפים בהלוויות ההרוגים הפלסטינים

במהלך היום התקיימו הלוויות שני הנערים שנהרגו בעימותים מול כוחות צה"ל. אמו של מג'די בן ה-11 סיפרה כי מנעה ממנו כמה פעמים מלהגיע להפגנות, אולם הפעם לא הצליחה לעצור בעדו. "אני לא יודעת מה הוא עשה לחיילים", אמרה בעודה דומעת

רויטרס

אלפים מתושבי רצועת עזה השתתפו היום (שבת) בהלוויותיהם של שלושת ההרוגים הפלסטינים בעימותים מול כוחות צה"ל בהפגנות על גדר הגבול. על פי משרד הבריאות הפלסטיני - בין ההרוגים מג'די א-שטארי בן ה-11, ומומן אל חמס בן ה-17.

"היו שתי יריות מצלף, אחת מהן פגעה באחד מאלה שחתכו את חוטי הגדר ברגל והירי השני פגע בראשו של הילד", סיפר עד ראייה על ההתרחשויות במקום. משרד הבריאות הפלסטיני טען בתחילה כי גילו של אל-שטארי הוא 14, אולם מאוחר יותר כשזוהה על ידי בני משפחתו התברר כי הוא צעיר יותר.

לקריאה נוספת:
שני פלסטינים נהרגו בהפגנות בעזה; ליברמן: "על חמאס לנהוג בחוכמה"
הודעתו האחרונה של המחבל: "בעזה סובלים - והעם הפלסטיני שותק"

ראשוני- הלוויות בעזה. צילום: רויטרס., רויטרס
הלווית ההרוגים בעזה, היום/רויטרס, צילום: רויטרס.

"אני לא יודעת מה הוא עשה להם", זעקה חולוד, אמו של מג'די בעודה דומעת. לדבריה משפחתו ניסתה למנוע ממנו ללכת להפגנות על הגדר, ופעם אחת אף נעלה אותו בבית המשפחה. "זה היה הגורל שלו", נאנחה.

"הוא ילד, לא הייתה לו תחמושת או כלי נשק", הוסיפה סבתו. "הוא עמד כמו כל הילדים שצפו, ירו בו מרחוק. הרי רואים שהוא ילד - אז למה מכוונים לילדים?".

עוד באותו נושא

הצתות בדרום: שריפה סמוך למכללת ספיר בעקבות בלון תבערה

לכתבה המלאה
הלוויתו של מאג'די אל-סטרי הנער הפלסטיני שנהרג בהפגנות בגבול הרצועה, 28 ביולי 2018. AP
הלווייתו של מג'די, היום/AP

אתמול מסר דובר צה"ל כי כ-7,000 פלסטינים לקחו חלק בהפגנות לאורך גדר המערכת בגבול עזה ובכמה מוקדים התפתחו הפרות סדר, לרבות יידוי אבנים והבערת צמיגים. כמה תקריות חריגות נרשמו כהושלכו מטעני צינור, בקבוק תבערה ואף רימון אל עבר חיילי צה"ל - אך בכולן נפלו אמצעי החבלה בתחום הרצועה. בתקרית אחרת חדרו כמה חשודים לשטח ישראל, חיבלו בגדר וחזרו לשטח עזה.

בתוך כך, הבוקר הוצתו שש שריפות ביישובי עזה, בעקבות בלוני תבערה ששוגרו מהרצועה. מוקדי השריפה היו סמוך לקיבוצים גבים, ניר עם, תקומה ומפלסים - ואילו אחת מהן אף התקרבה סמוך לשטח מכללת ספיר.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully