וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה של 4.2 הורגשה צפון מזרחית לכנרת

המכון הגיאופיסי דיווח כי מוקד הרעידה נמצא באזור טבריה. שירה, תושבת העיר, סיפרה: "זזה לי המיטה". זהו הרעש השני שהורגש השבוע, בהמשך לכמה רעידות שהורגשו בשבועות האחרונים

עריכת וידאו:ניר חן

רעידת אדמה בעוצמה של 4.2 דרגות הורגשה היום (שישי) בצפון הארץ, כשהמוקד היה צפון מזרחית לכנרת - כך נמסר מהמכון הגיאופיסי. הרעידה הורגשה בעיקר על ידי תושבי טבריה. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם לרכוש, אולם תושבים דיווחו כי הרגישו את האדמה זזה. הרעש האחרון באזור הורגש ביום ראשון. במכון הגיאולוגי של ארצות הברית ה-USGS מדדו רעידה בעוצמה 2.9, ליד חוף מגדל שממערב לכנרת.

שירה מטבריה סיפרה היום כי "הייתה רעידה ממש חזקה, זזה לי המיטה", וספיר, גם היא תושבת העיר, העידה כי "זו הפעם הראשונה שהרגשתי רעידת אדמה. זה היה ממש חזק". בתחילת החודש הורגשו כמה רעידות אדמה שמקורן באזור הכנרת. עוצמת הרעשים נעה בין 2.8 ל-4.5 ברעידות שונות שהחזקות שבהן הורגשו גם באזור גוש דן.

עוד בוואלה! NEWS:
האדמה ממשיכה לרעוד: שמונה רעידות אדמה ביממה באזור טבריה
רעידת אדמה בעוצמה 3.2 הורגשה בטבריה ובאזור הכנרת
הגל נמשך: רעידת אדמה בעוצמה 3.4 הורגשה בצפון הארץ

חיזוק זמני לבניין שנפגע ברעידת האדמה בטבריה. דוברות עיריית טבריה, מערכת וואלה! NEWS
נזק אחרי אחת מרעידות האדמה בתקופה האחרונה בטבריה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית טבריה

הגיאולוג ד"ר אריאל היימן, מומחה לרעידות אדמה, מסר לוואלה! NEWS כי "קיים סיכוי גדול לרעידת אדמה חזקה בישראל שבה מאות ייהרגו והשאלה היא מתי". לדבריו, "אין לנו מושג אבל אנחנו יודעים לומר בוודאות שהיא אכן תתרחש. הרעידה תהיה בעוצמה של 7-6 ויותר, כמו שהיה באילת לפני כמה שנים. מבחינה גיאולוגית זה לא פרהיסטורית, זה לאחרונה".

הוא הוסיף כי "אנחנו בסיכון לא רק בצפון הארץ. רעידות אדמה מתרחשות במקומות שבהם משתחרר מאמץ. זה לא נכון להגיד שכל הרעידות הן בצפון ותמיד יש רעידות קטנות. את חלקן אנחנו מרגישים, וחלקן לא". הוא הוסיף כי "לפני כמה שנים היו רעידות בצפון מזרח הכנרת, ואחר כך באה תקופה שקטה. לפני כן הייתה סדרת רעידות גם בדרום לבנון. אנחנו כל הזמן בסיכון, זה שהיו שתי רעידות ביום לא אומר שאנחנו פחות או יותר בסיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully