וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה 3.2 הורגשה בטבריה ובאזור הכנרת

22.7.2018 / 10:10

תושבים בטבריה ובאזור היישוב כחל שבכנרת סיפרו כי חשו ברעש האדמה. שירן תושבת העיר תיארה כי "זה היה ממש חזק, זו פעם ראשונה שהרגשתי". לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם לרכוש

מערכת וואלה

(בווידאו: הנחיות פיקוד העורף להתנהלות בעת רעידת אדמה)

רעידת אדמה הורגשה לפני זמן קצר (ראשון) באזור טבריה. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם לרכוש אולם תושבים דיווחו כי הרגישו את האדמה זזה.

לין תושבת טבריה סיפרה כי "הרגשתי, אבל אני הייתי בטוחה שדמיינתי". כך תיארו גם שירן וחיים חצב תושבי העיר. שירן ציינה כי הרעידה "הייתה ממש חזקה. זו פעם ראשונה שהרגשתי אותה". חיים הוסיף כי "האדמה שוב רעדה ורטטה".

עוד בוואלה! NEWS:
"היה עייף ותשוש ודאג לשמור על כולם": השיחה האחרונה של הלוחם עם אמו
"מחווה הומניטרית": צה"ל חילץ 800 סורים מהלחימה בדרום סוריה לירדן
קהילת הלהט"ב שובתת - ויוצאת לרחובות | המדריך המלא לשביתה

הערכת מעצב בעיריית טבריה בנושא רעידות אדמה, 9 ביולי 2018.
הערכת מצב בטבריה עקב סדרת רעידות אדמה, בתחילת החודש

בתחילת החודש הורגשו כמה רעידות אדמה שמקורן באזור הכנרת. עוצמת הרעשים נעה בין 2.8 ל-4.5 ברעידות שונות שהחזקות שבהן הורגשו גם באזור גוש דן.

הגיאולוג ד"ר אריאל היימן, מומחה לרעידת אדמה, מסר לוואלה! NEWS כי "קיים סיכוי גדול לרעידת אדמה חזקה בישראל שבה מאות ייהרגו והשאלה היא מתי". לדבריו, "אין לנו מושג אבל אנחנו יודעים לומר בוודאות שהיא אכן תתרחש. הרעידה תהיה בעוצמה של 6-7 ויותר, כמו שהיה באילת לפני כמה שנים. מבחינה גיאולוגית זו לא פרהיסטוריה, זה ל'אחרונה'".

הוא הוסיף כי "אנחנו בסיכון לא רק בצפון הארץ. רעידות אדמה מתרחשות במקומות שבהם משתחרר מאמץ. זה לא נכון להגיד שכל הרעידות הן בצפון ותמיד יש רעידות קטנות. את חלקן אנחנו מרגישים, וחלקן לא". הוא הוסיף כי "לפני כמה שנים היו רעידות בצפון מזרח הכנרת, ואחר כך באה תקופה שקטה. לפני כן הייתה סדרת רעידות גם בדרום לבנון. אנחנו כל הזמן בסיכון, זה שהיו שתי רעידות ביום לא אומר שאנחנו פחות או יותר בסיכון".

נזקי רעידת האדמה הלילה בבית שאן, 5 ביולי 2018. מוטי ליסיה, מערכת וואלה! NEWS
נזקי רעידת האדמה בבית באזור בית שאן, בתחילת החודש/מערכת וואלה! NEWS, מוטי ליסיה

לפני שבוע פרסם מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, דוח נוקב בעניין "מוכנות המדינה לרעידת אדמה - תשתיות לאומיות ומבנים". המבקר הנחה לזרז את השלמת הדוח שהיה בהכנה ולהקדים בכמה חדשים את פרסומו, נוכח רצף רעידות האדמה שאירעו לאחרונה באזור הכנרת.

במרכז הדוח מופנית ביקורת רבה כלפי היערכות המדינה לרעידות אדמה ואזהרה בדבר הנזק החמור שעתיד להתרחש כשתפקוד את ישראל רעידה עוצמתית. לפי המבקר, יש להיערך ל-7,000 חללים, 8,600 פצועים קשה, 37 אלף פצועים קל, 9,500 לכודים בהריסות בניינים ו-170 אלף חסרי קורת גג.

רעידות אדמה. עיבוד תמונה
רעידות אדמה/עיבוד תמונה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully