וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה עייף ותשוש ודאג לשמור על כולם": השיחה האחרונה של הלוחם עם אמו

הוריו של לוחם גבעתי, אביב לוי, שנהרג בגבול עזה התבשרו על מותו במהלך טיול בחו"ל. "השתוללנו שם, הוא העיניים של אמא שלו". אמו שוחחה עמו זמן קצר לפני האירוע: "הוא לא נתן לאף אחד להסתובב בשטח בלי אפוד". לוי הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בסגולה

באדיבות דובר צה"ל

אבל כבד נפל בסוף השבוע בבית משפחת לוי בפתח תקווה, עם הידיעה על מותו של אביב, לוחם צה"ל שנהרג מירי צלפים בגבול רצועת עזה ביום שישי. "הוא אהב את המדינה ואהב לתרום", סיפר אביו יעקב. "הוא לא פחד משום מטרה שקיבל מהצבא". מאות חברים ובני משפחה ליוו את לוי היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין הצבאי בסגולה.

יומיים לאחר האירוע הקשה ברצועה, יעקב שב אל השיחה האחרונה שקיים אביב עם אימו - אליה היה קשור במיוחד. "היא הייתה העיניים שלו", סיפר. "ביום שישי היא דיברה איתו ב-12 בצהריים. הוא היה עייף, תשוש. היא הרגישה את זה. הוא אמר לה שהוא בשטח מהבוקר ועד הערב, שזה לא פשוט להם. הייתה תחושה קשה בשיחה, אבל לא הרגשנו שמשהו רע כל כך עומד לקרות".

עוד בוואלה! NEWS:
מכל המדינות, דווקא את זו מאשים טראמפ בחרחור מלחמת עולם שלישית
ליברמן: אם השקט יישמר - נפתח את מעבר כרם שלום ביום שלישי
רעידת אדמה בעוצמה 3.2 הורגשה בטבריה ובאזור הכנרת

הלווייתו של לוחם גבעתי סמ"ר אביב לוי בבית העלמין הצבאי סגולה שבפתח תקווה. רן כרמי בוזגלו "ציונות בנחישות", מערכת וואלה! NEWS
הלווייתו של סמ"ר לוי, היום/מערכת וואלה! NEWS, רן כרמי בוזגלו "ציונות בנחישות"
אביב לוי. פייסבוק, צילום מסך
"נשמע תשוש ועייף". סמ"ר אביב לוי/צילום מסך, פייסבוק

"הוא היה עם אפוד ולא היה נותן לאף אחד להסתובב בלי", המשיך האב. " גם אצל החיילים שלו - הכול הים מדוגם ומשופצ"ר, כולם העידו על כך. התפקוד שלו היה יוצא מגדר הרגיל והעדיפו אותו על פני קצינים בשטח כי הוא היה מאוד אחראי".

הוריו של אביב שמעו על מות בנם בזמן ששהו באיטליה. "קצינת נפגעים התקשרה ופשוט השתוללנו", שחזר. "כחצי שעה לאחר מכן הגיע אלינו קצין הביטחון של אל-על למלון. הם סייעו לנו. הצוות התלווה אלינו, שיחק עם הבן הקטן שלנו בן הארבע ואחותו בת ה-14. גם הנספח הצבאי סייע אחר מכן. זה היה מצב גרוע, ולא היינו שורדים בלי הסיוע של כולם".

שר הביטחון ליברמן על מותו של לוי

בתגובה לחילופי האש בגבול הרצועה שבהם נהרג סמ"ר לוי, תקף צה"ל כ-60 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. ארבעה פלסטינים, שלפחות שלושה מתוכם הם פעילי הזרוע הצבאית של חמאס, נהרגו בתקיפות אלה ו-120 לפחות נפצעו. חמאס הודיע לאחר מכן כי "הושגה הפסקת אש".

אביב היה הבן הבכור במשפחתו, ואף היה הנכד הראשון שנולד. "הבן שלי היה מדהים, מכבד וערכי מאד", אמר האב יעקב. "הוא מעולם לא ברח משום אחריות וזה מה שלמעשה הוביל בסוף למותו. זו אבדה גדולה. הוא ילד טוב, מצטיין, והיה מגיע לגדולות. כל דבר שנגע ועשה הוא היה הכי מוצלח. הוא דאג לכולם כמו שומר. בכל פעם, לפני שהיה חוזר מהצבא, אימא שלו הכינה לו את החדר וקונה לו הכול. החדר שלו היה כמו חדר של נסיכים. כשהיה שב היא הייתה מחבקת אותו ולא עוזבת".

הלווייתו של לוחם גבעתי סמ"ר אביב לוי בבית העלמין הצבאי סגולה שבפתח תקווה. רן כרמי בוזגלו "ציונות בנחישות", מערכת וואלה! NEWS
"היה כמו השומר של כולם". הלווייתו של סמ"ר לוי, היום/מערכת וואלה! NEWS, רן כרמי בוזגלו "ציונות בנחישות"

אוריאן בן ה-19, אחיו של אביב סיפר על אחיו שנהרג ביום שישי. "אחי הוא המודל לחיקוי שלי, תמיד הלכנו בדרכו". השניים שוחחו ביום חמישי ואוריאן תכנן לבקר את אחיו בגבול עזה. "הייתי צריך לבקר אותו בשבת אבל לא הספקתי, הוא הלך לי לפני. בשיחה האחרונה הוא צחק איתי, אמר שהכול בסדר לא סיפר כלום על המבצע. אמר לנו שהכול רגוע. יכול להיות שרצה להרגיע אותנו".

האח סיפר כי ראה את אביב בפעם האחרונה לפני שבועיים. "התראינו לפני שתי שבתות. ישר נותן חיבוק אוהב. אחר כך, הלכנו לסבתא אכלנו צהריים. שיחקנו באקס בוקס, דברנו על החיים, אנחנו מאד קרובים, חולקים הכול בינינו. הוא רצה אחרי השחרור לטוס לדרום אמריקה. הם רצו כל החברים לגור אחד ליד השני, הם חבורה ענקית מאד מלוכדת. היו לו תכניות לפתוח עסק, הוא התעניין בבורסה. הכי אהבתי אצלו את החיוך שלו, וגם את הוריד שיוצא לו מהמצח שהוא מתעצבן, והוא היה מתעצבן עליי המון ואחר כך תמיד השלמנו. הוא חסר לי כל כך".

(עדכון ראשון: 9:44)

משפחתו וחבריו של סמ"ר אביב לוי שנהרג בגבול רצועת עזה, 21 ביולי 2018 (האח אוריאן יושב). ללא קרדיט, מערכת וואלה!
חבריו של אביב בבית המשפחה, אתמול/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully