וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדות על הפגישה עם הגורמים הרוסיים שעלולה לסבך את טראמפ

27.7.2018 / 11:13

ב-CNN דווח כי פרקליטו לשעבר של הנשיא מייקל כהן טוען כי טראמפ אישר בנוכחותו לתאם פגישה בין בנו לבין גורמים רוסיים במהלך קמפיין הבחירות. עורך דינו הנוכחי של טראמפ, רודי ג'וליאני: "כהן משקר במשך שנים"

עריכה: איתי עמרם

מייקל כהן, עורך הדין ואיש סודו לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, טוען כי הנשיא ידע מראש ואף אישר לקיים במגדלי טראמפ בחודש יולי 2016 פגישה בה נכחו גורמים רוסיים - כך דווח היום (שישי) ב-CNN. על פי הדיווח, הגורמים הרוסיים שהבטיחו לבנו של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, מידע מכפיש על הילרי קלינטון.

עוד דווח כי כהן מוכן לומר את הדברים לחוקר המיוחד וראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, האמון על פרשת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016. לטענת כהן, הוא עצמו היה נוכח בחדר כאשר בנו של טראמפ עדכן אותו בהצעה הרוסית לקבל מידע מכפיש. שיתוף פעולה עם ממשלה זרה בקמפיין בחירות נחשב לעבירה על החוק בארצות הברית. בעבר הכחיש טראמפ כי היה מעורב מראש בתוכן הפגישה.

לקריאה נוספת בנושא:
טראמפ על הקלטת: "נחתכה בגסות, איזה עו"ד מקליט לקוח שלו?"
דיווח: ייבדק אם ציוציו של טראמפ מהווים שיבוש חקירת מעורבות רוסיה
"שלם במזומן": ההקלטה שחושפת - טראמפ דן על הסתרת רומן עם כוכבת פלייבוי

מייקל כהן, פרקליטו של דונלד טראמפ. AP, AP
טראמפ אישר בנוכחותו את קיום הפגישה. כהן/AP, AP

על פי הדיווח, כהן לא מחזיק בידיו הקלטה שתוכיח את טענותיו, וכי דבריו גרמו להרמת גבה בגבעת הקפיטול, כיוון שהוא לא ציין את המידע הזה כשהעיד בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים. התפתחות זו מהווה איתות נוסף מצדו של כהן לכך שהוא מוכן למסור את המידע שיש לו על מאחורי הקלעים של קמפיין הבחירות, בתנאי שיקבל עסקת טיעון מקלה בעבירות המס ובהפרת חוק הבחירות בהן הוא מואשם.

עורך דינו הנוכחי של הנשיא, רודי ג'וליאני, דחה את דבריו של כהן ואמר: "ציפיתי לזה מכהן. הוא משקר כל השבוע, הוא משקר במשך שנים. אין בו אמינות כלל".

ג'וליאני התייחס להקלטה שפורסמה מוקדם יותר השבוע על ידי עורך דינו של מייקל כהן, בה נשמעים השניים, טראמפ וכהן, דנים בתשלום על מנת להשתיק פרסום מביך על רומן של טראמפ עם דוגמנית פלייבוי לשעבר. ג'וליאני ציין כי זו דוגמה נוספת לחוסר האמינות של כהן, שהקליט את טראמפ על אף שבזמן ההקלטה היו ביניהם יחסי עורך דין-לקוח. "הנשיא מתרגז לעתים", אמר ג'וליאני. "אבל כשראיתי את פניו שסיפרתי לו על ההקלטה הוא היה המום. הוא לא כעס, הוא היה מאוכזב. כמו אב שנבגד על ידי בנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורודי ג'וליאני, נובמבר 2016. AP
טראמפ ועורך דינו הנוכחי, רודי ג'וליאני/AP

כהן נמצא תחת חקירה של ה-FBI מאז חודש אפריל, אז פשטה הבולשת הפדרלית על משרדיו, מהם הוחרמו מסמכים רבים, לרבות כאלה הקשורים לתשלום של 130 אלף דולר שכהן העביר לכוכבת הפורנו סטפני קליפורד ("סטורמי דניאלס") כדי שלא תחשוף את הרומן שניהלה לכאורה עם הנשיא לפני כ-12 שנים. החיפוש במשרדיו של כהן התאפשר אחרי שתובעים פליליים במנהטן קיבלו מבית המשפט צו חיפוש בעקבות פנייה מצד החוקר המיוחד, רוברט מולר.

בנוסף לכך, כהן חשוד בשורה של הונאות כספים ועבירות על חוקי מימון מפלגות במהלך תקופת הקמפיין ב-2016 ובחודש מאי האחרון דווח ברשת BBC כי הוא קיבל בחשאי תשלום של 400 אלף דולר כדי לארגן פגישה בין טראמפ ובין נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו. לפי הדיווח, עורך הדין קיבל את התשלום למרות שלא נרשם כסוכן אוקראיני כמתחייב על פי החוק האמריקני.

בחודש יולי 2017 פורסם בניו יורק טיימס כי בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, נפגש בזמן קמפיין הבחירות במגדלי טראמפ עם עורכת דין רוסיה המקורבת לקרמלין. מאוחר יותר התברר כי הפגישה נערכה רק לאחר שטראמפ הבן חשב כי בפגישה הוא יקבל מידע שיזיק לקמפיין של הילרי קלינטון. "אם זה מה שאני חושב - אני אוהב את זה", הוא השיב למי ששלח לו את המייל בניסיון לתווך בפגישה. טראמפ הבן אף הודה בכך שהגיע לפגישה מתוך מחשבה שיקבל מידע שלילי על הקמפיין של קלינטון, אמר שהוא לא סבור שיש בכך כל פסול, ואף פרסם בחשבון הטוויטר שלו את תכתובת המיילים שהובילה לפגישה.

דונאלד טראמפ ג'וניור עם ונסה. GettyImages
דונאלד טראמפ ג'וניור. שינה גירסאות/GettyImages

מדובר בשינוי משמעותי מן הגרסה הראשונה שנמסרה מטעמו של טראמפ ג'וניור. לפי תגובתו הראשונה, שנמסרה ב-8 ביולי ל"ניו יורק טיימס", הוא אמר: "זו הייתה פגישת היכרות קצרה. ביקשתי מג'ארד קושנר ופול מנפורט להשתתף בה. המטרה העיקרית שנדונה, היתה תכנית לאימוץ ילדים רוסים על ידי משפחות אמריקניות שהיתה פופולרית בעבר ומאז ממשלת רוסיה הפסיקה אותה. בשום שלב לא עלו נושאים הקשורים לקמפיין ולא היה לפגישה המשך".

לפי ה"וושינגטון פוסט", צוות הבית הלבן התכונן להתנהל בשקיפות ולשחרר את כל הפרטים הקשורים לפגישה, ברגע שנודע להם כי דבר הפגישה עומד להתפרסם. לפי הדיווח, מה שהנחה את צוותו של הנשיא היה לשחרר את מלוא הפרטים ובכך למנוע מהסיפור לעורר עוד סימני שאלה. אלא שבהנחיה ישירה של הנשיא, ההתנהלות הזו השתנתה מן הקצה אל הקצה בתוך שעות. טראמפ, שעשה אז את דרכו חזרה מנסיעה לוועידת ה-G20, הכתיב על ה"אייר פורס 1" ליועצים את נוסח ההודעה המטעה, לפיה הפגישה עסקה אך ורק בתכנית לאימוץ ילדים. אולם עד אמש, לא נטען כי טראמפ עצמו ידע מראש ואף אישר לקיים את הפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully