וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלם במזומן": ההקלטה שחושפת - טראמפ דן על הסתרת רומן עם כוכבת פלייבוי

עמרי נחמיאס וסוכנויות הידיעות

25.7.2018 / 5:40

רשת CNN פרסמה את הקלטת השיחה, שבה נשמעים הנשיא ועורך דינו דנים בהעברת תשלום לחברת שרכשה את הזכויות על סיפורה של קארן מקדוגל - כוכבת פלייבוי שניהלה לכאורה רומן עם טראמפ לפני כעשור

עריכה: איתי עמרם

רשת CNN חשפה הלילה (רביעי) הקלטת שיחה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לעורך דינו לשעבר מייקל כהן, שבה נשמעים השניים דנים בהעברת תשלום לחברת אמריקן מדיה. החברה רכשה את הזכויות על סיפורה של קרן מקדוגל, דוגמנית פלייבוי שניהלה לכאורה רומן עם טראמפ לפני כעשור. השיחה בין השניים התנהלה בזמן שטראמפ היה מועמד לנשיאות.

בהקלטה נשמע כהן מציע לטראמפ להקים חברה שתרכוש את הזכויות על הסיפור מידי חברת "אמריקן מדיה". הנשיא מצדו שאל את כהן "איזה תשלום?" ועורך דינו לשעבר השיב לו:"אנחנו נצטרך לשלם".

עוד בוואלה! NEWS:
"גופות ומכוניות שרופות": אבל ביוון בשל השריפות הקטלניות
טראמפ: חושש שרוסיה תתערב בבחירות בנובמבר - לטובת הדמוקרטים
הבצורת הקשה זה 74 שנה: שבדיה נאבקת בשורת שריפות יער גדולות

טראמפ: "דיברתי בחיפזון- רוסיה התערבה בבחירות". רויטרס
חשב לקנות זכויות סיפור הרומן בתמורה לשתיקה. טראמפ/רויטרס

חברת התקשורת "אמריקן מדיה" רכשה ממקדוגל את הזכויות לסיפור ושילמה עבורו 150 אלף דולר באוגוסט 2016. השיחה בין טראמפ ועורך דינו לשעבר, כהן, התנהלה בחודש ספטמבר 2016, כחודש אחרי שתאגיד התקשורת רכש את הזכויות, וחודשיים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית. ההסכם של טראמפ או מי מאנשיו לשלם לחברה על מנת לרכוש את הזכויות על הסיפור לא יצא לפועל בסופו של דבר.

הדעות חלוקות לגבי הנאמר בהקלטות. בעוד שכהן טוען, באמצעות עורכי דינו, כי טראמפ אמר "לשלם במזומן", בבית הלבן חולקים על כך. ההקלטה בין השניים באיכות ירודה ואחרי הצעת התשלום כהן נשמע אומר "לא, לא". גם כאן ישנה מחלוקת בין הצדדים באשר לתגובתו של כהן ולמה היא מיוחסת.

לקריאה נוספת

"רוצה להתמקד בבית הלבן": איוונקה טראמפ סוגרת את מותג האופנה

לכתבה המלאה
קרן מקדוגל לצד דונלד טראמפ. twitter, צילום מסך
טראמפ ומקדוגל/צילום מסך, twitter
מייקל כהן, פרקליטו של דונלד טראמפ. AP, AP
עורך הדין לשעבר, מייקל כהן/AP, AP

עורך דינו של כהן, לני דיוויס, הוא זה שסיפק את ההקלטה ל-CNN ואף הגיע לאולפני הרשת כדי להסביר מדוע אפשר את פרסומה. לדבריו של דיוויס "עורך דינו של הנשיא, רודי ג'וליאני, אמר שמייקל כהן הוא זה שהתעקש לשלם במזומן, ואני אמרתי כל הדרך - חכו לקלטת. הקלטת מוכיחה שטראמפ הוא זה שהציע לשלם במזומן, וזה ברור שהיחידים שמשתמשים במזומן הם אנשי מאפיה וסוחרי סמים".

במקביל, סיפקו בבית הלבן גרסה משלהם והדגישו כי טראמפ אמר בקלטת: "לא מזומן, צ'ק". דיוויד דחה את גרסה זו וציין כי "אל תאמינו לפייק תמלולים. תאמינו לאוזניים שלכם. הוא אמר מזומן. הקלטת אומרת מה שהיא אומרת. שהציבור יקשיב ויחליט".

פרקליטו של טראמפ, ג'וליאני, פרסם גם הוא תגובה ל-CNN בה כתב כי "הקלטת מדברת על לקנות את הזכויות לסיפור, זה נכון. הנשיא אמר 'תוודאו שזה נעשה כמו שצריך, תוודא שזה קורה באמצעות צ'ק'". ג'וליאני הוסיף כי הקלטת לא מצביעה על ביצועה של עבירה משום סוג, ומתח ביקורת חריפה על כך שכהן הקליט את טראמפ בזמן שהיה לקוח שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully