וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גופות ומכוניות שרופות": אבל ביוון בשל השריפות הקטלניות

ראש הממשלה אמר כי זאת "טרגדיה שלא נתן לתאר" והכריז על שלושה ימי אבל. לפחות 74 בני אדם נספו ואחד המוקדים המרכזיים שנפגעו הוא אתר הנופש מאטי. "העיירה כבר לא קיימת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס הכריז היום (שלישי) על שלושה ימי אבל לזכר 74 הנספים בשריפות הענק באזור עיר הבירה אתונה. "המדינה חווה טרגדיה שלא ניתן לתאר", אמר ציפראס בנאום שנשא בשידור ישיר בטלוויזיה. "היום יוון מתאבלת ואנחנו מכריזים על שלושה ימי אבל לזכרם של הנספים".

מוקד האירועים הוא העיירה מאטי הממוקמת כ-29 קילומטרים ממזרח לעיר הבירה, אך במקביל פרצו שריפות גם במוקדים נוספים, על רקע גל החום הפוקד את המדינה. אלו הן השריפות הקטלניות ביותר במדינה בעשור האחרון.

הצלב האדום מסר כי 26 גופות נמצאו בחצר במאטי, הנחשבת ליעד פופולרי עבור תיירים, במיוחד פנסיונרים ומשפחות בחופשות החגים. "מאטי כבר לא קיימת עוד כיישוב", אמרה אישה אחת לרשת היוונית סקיי. "ראיתי גופות, מכוניות שרופות לחלוטין. אני מרגישה בת מזל שנשארתי בחיים".

שריפות בעיירה מאטי, ממזרח לאתונה, יוון. רויטרס
השריפה הקטלנית ביותר בעשור האחרון. אש בעיירה מאטי/רויטרס

תושבי האזורים שנפגעו באופן הקשה ביותר, סמוך לחוף הים סביב הבירה, נאלצו להימלט אל תוך הים כדי להינצל מהלהבות. "למרבה המזל הים היה שם והלכנו לים, כי הלהבות רדפו אחרינו כל הדרך לתוך המים", סיפר קוסטס לגנוס, תושב מאטי. "האש צרבה את הגב שלנו וצללנו לתוך המים... אמרתי 'אלוהים אדירים', אנחנו צריכים לברוח כדי להציל את עצמנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שריפת קוצים באתונה, יוון 24 ביולי 2018. רויטרס
שריפת קוצים באתונה, יוון 24 ביולי 2018/רויטרס

משלת יוון ביקשה סיוע דחוף מחברותיה לאיחוד האירופי כדי להתמודד עם השריפות. ספרד וקפריסין כבר נענו לקריאה והציעו סיוע מטעמן.

גם הרשויות בישראל הציעו סיוע, ולשכת ראש הממשלה, המל"ל (המרכז לביטחון לאומי) ושגרירות ישראל באתונה פנו למקבילהם בנושא. ביוון הודו על ההצעה, אך נענו כי השלטונות השתלטו בשלב זה על השריפות. שגרירת ישראל באתונה, אירית בן אבא, מסרה כי היא דיברה עם מנכ"ל המשרד להגנה אזרחית ביוון שהודיע לה כי "הם יכולים להכיל את האסון בכוחות עצמם".

חיים קוזניץ, מדריך טיולים שנמצא באתונה, העיד: "רואים בטלוויזיה את השריפות, אבל כאן אין לזה זכר. אתמול היו רוחות חזקות, ענן שחור, הם ליבו את האש מעל אתונה. כיוון הרוחות התחלף והן סילקו את הענן. היום לא מרגישים את זה".

(עדכון ראשון: 15:36)

מפת מוקדי השריפות ביוון. -, מערכת וואלה! NEWS
מפת מוקדי השריפות ביוון/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully