וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק נגד המדינה: זהירה נרצחה בשל רשלנות הרשויות

26.7.2018 / 17:34

התביעה בסך 13 מיליון שקל הוגשה לאחרונה על ידי אמה ואחיה של זהירה נג'ארה שנרצחה על ידי הגרוש שלה בשנת 2013 בדבורייה. בכתב התביעה נטען כי הרשויות ידעו על האיומים הבלתי פוסקים ועל הרשעתו הקודמת של הרוצח אך סירבו לפעול למען זהירה

צילום: טל אנגלנדר, ערן גילווארג, ביה"ח רמב"ם עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

(בווידאו: דיווח הרצח בשנת 2013)

תביעת ענק בסך 13 מיליון שקל הוגשה לאחרונה נגד המדינה בטענה לרשלנות הרשויות במקרה הרצח של זהירה נג'ארה, בת 37 מדבורייה, על ידי הגרוש שלה. "הכתובת הייתה על הקיר ונורות האזהרה שנדלקו לא זכו למענה הולם מהרשויות", כך נכתב בכתב התביעה שהוגש על ידי סמירה וחמזה ג'ג'יני, אמה ואחיה של זהירה.

כתב התביעה מפרט שורה של מחדלים אותם עברה זהירה עד שנרצחה על ידי בשיר נג'ארה, בן 48, ב-1 בספטמבר 2013. נג'ארה רצח גם את בתם המשותפת למא, את שתי בנותיו מנישואין קודמים - מדלין ואמאני - וכן, את עבד אלסלאם עזאיזה שהיה המנהל האדמיניסטרטיבי בבית האבות בו עבדה זהירה.

עוד בוואלה! NEWS:
המחלוקת על השבויים והתנגדות הסוררים: המלחמה בעזה מעבר לפינה
חנק בחבל ושכר עובד שיחפור בור לגופה: פרטים חדשים על רצח אופירה חיים
סולימאני לטראמפ: תאיים עליי ולא על רוחאני - אנחנו מחכים לך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנרצחת, זהירה נג'ארה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרוצח היה נשוי פעמיים אולם בשתי הפעמים הנישואין עלו על שרטון והיו מלווים באיומים ואלימות מצדו. לאחר גירושיו מאשתו הראשונה, המשיך לאיים ולתקוף אותה ואת שלושת בנותיהם. ערב כך, נג'ארה הורשע בבית משפט השלום בנצרת ונשלח למאסר בפועל של תשעה חודשים. בשנת 2006 התחתן עם זהירה.

עורך הדין ראפי מסאלחה, שמייצג את התובעים, כתב בתביעה כי "גם חיי הנישואין בין בשיר לזהירה התאפיינו בהשפלה ותקיפה, והוא נהג כלפיה בחשדנות אובססיבית. הוא התמיד להכות אותה ולהתעלל בה מפני שחשב כי היא בקשר עם גברים זרים". בשנת 2011 השניים התגרשו ואת דמי המזונות נג'ארה מעולם לא שילם.

בכתב התביעה נטען כי "לאחר הגירושין, בשיר המשיך לעקוב ולפגוע בפרטיותה של זהירה. הוא נהג להעמיד את רכבו בקרבת בית הוריה וסמוך לבית האבות בו עבדה ותצפת עליה לאורך שעות". עוד נכתב כי נג'ארה "איים על זהירה כי ירצח אותה ואף נכנס בכמה פעמים שונות לבית הוריה ותקף אותה. בנוסף, הוא אילץ אותה לעזוב מקומות עבודה ולחילופין פנה מיוזמתו למעסיקיה ודאג שתפוטר".

זהירה הגישה תלונה ופנתה לבית המשפט - אך לא נענתה

בוויכוח שעלה בין השניים בנוגע למשמרות על הילדה המשותפת שלהם, המליצה העובדת הסוציאלית שהילדה תשהה אצל האם אך המשמורת המשותפת תמשיך להתקיים. כל זאת על אף עברו האלים של נג'ארה, מאסרו, חטיפת הילדה על ידו וההטרדות כלפי זהירה. פנייתה של זהירה לעובדת הסוציאלית הגיעה אחרי שניסתה לפנות למשטרה ולמוסדות המשפט על מנת להרחיק את נג'ארה מבתם, אולם מאמציה לא צלחו.

ארבעה חודשים לפני הרצח פעלה זהירה בשני מישורים - ראשית הגישה תלונה נגד נג'ארה במשטרת עפולה בגין הטרדה ואיומים. בתלונה הדגישה זהירה בפני השוטרים כי היא מפוחדת מאיומיו של בשיר וחוששת לחייה. לאחר מכן היא נסעה לבית משפו השלום בנצרת והגישה בקשה לצו הגנה במעמד צד אחד. היא הסבירה כי אם נג'ארה ידע על הבקשה הוא יפגע בה. זהירה הזכירה בתצהיר כי נג'ארה כבר ריצה עונש מאסר על אלימות במשפחה וציינה כי הוא תקף אותה כמה פעמים בביתה.

אמאני יוסף נג'אר ואחותה מאדלין שנרצחו על ידי אביהן במסע הרצח בדבורייה. ספטמבר 2013. שלומי גבאי
הנרצחות מדלין ואמאני, בנותיו של בשיר נג'ארה מנישואיו הראשונים/שלומי גבאי

בסופו של דבר נדחתה בקשתה של זהירה ובהחלטה נכתב כי "אין מקום למתן הסעדים המבוקשים מפני שההטרדה והמעקב הנטענים נעשו זמן רב לפני הגשת הבקשה". גם במישור המשטרתי, בעקבות תלונתה של זהירה, לא ננקט נגד בשיר כל הליך פלילי.

בתחילת שנת הלימודים של 2013, לקח נג'ארה את בתו למא במכוניתו בדרך לגן. כשעברו ליד המסגד בדבורייה וחלפו מול בנותיון מדלין ואמאני, שלף בשיר את אקדחו וירה בשתיהן. משם נסע עם למא למקום עבודתה של זהירה, החזיק אותה בידו וצעד אותה אל המטבח במקום. שם ירה נג'ארה בזהירה ובבתם למא ושתיהן נהרגו במקום. לאחר מכן נסע בשיר לביתו של עבד אלסאלם עזאיזה וירה בו למוות. כשסיים את מסע הרצח, נסע נג'ארה לכיוון היישוב הסמוך אכסאל, עצר בצד הדרך והתאבד בירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully