וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות ששיגר דאעש בסוריה זלגו לישראל; צה"ל תקף בתגובה

שתי רקטות BM-21 שוגרו לעבר ישראל וייתכן שנחתו בכנרת. לפי הערכות, הרקטות שוגרו בידי דאעש לעבר כוחות המשטר הסורי כחלק מהלחימה הפנימית במדינה. אזעקה הופעלה באזור רמת הגולן. לאחרונה הגביר צבא אסד את התקיפות באזור ואתמול הופל מטוס קרב סורי שחדר לישראל

עריכה: שניר דבוש

שתי רקטות BM-21 שוגרו היום (רביעי) מכיוון סוריה לשטח ישראל כתוצאה מזליגת הירי מהלחימה הפנימית במדינה. לפי הערכות, מדובר ברקטות ששיגר ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לעבר כוחות צבא אסד. לא נמסר על נפגעים או על נזק ואזעקה הופעלה בעקבות הזיהוי. בעקבות דיווח שהתקבל מאזרחים על שמיעת קול נפץ בסמוך לקו המים בכנרת המשטרה עורכת סריקות במים ועל רצועת החוף לאיתור נפילה. בתגובה לזליגת הירי, צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר יעדים בסוריה.

מדובר צה"ל נמסר כי ישראל תקפה בסוריה באמצעות כלי טיס את משגר הרקטות שממנו נורו קודם לכן שתי רקטות לעבר שטח ישראל, ובאמצעות ארטילריה את המרחב שממנו בוצע הירי. עוד נמסר כי "בימים האחרונים מתנהלת לחימה פנימית עצימה בסוריה בקרבת הגבול, צה"ל יפעל נגד כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה".

בהודעה שפרסמה המועצה האזורית גולן לאחר השיגור נמסר כי זוהתה נפילה במי הכנרת. "לאחר גיבוש תמונת מצב מלאה, מוקד המועצה מוציא הנחיות בהתאם. שגרת החיים בגולן נמשכת לצד האירועים המתרחשים. נמשיך ונשדר חוסן כדי לחזק את המטיילים והנופשים הרבים שמגיעים לגולן ולאפשר שגרת חיים בכל התחומים".

עוד בוואלה! NEWS:
"סימן לחיים": חוקרים מצאו עדויות לקיום מאגר מים תת-קרקעי במאדים
"סאונה אחת גדולה": המזגנים התקלקלו - והחיילים בצאלים מתייבשים
חוק הלאום גרם למשפטן הבכיר לבכות בשידור: "חוק משפיל ומזעזע"

אש בעקבות תקיפת צה"ל בסוריה 25 ביולי 2018. רויטרס
התקיפות בסוריה, הערב/רויטרס
סריקות אחר נפילת פצמ"ר שנורה מסוריה בחוף גופרה בכנרת. -, מערכת וואלה! NEWS
סריקות המשטרה לאיתור נפילה בכנרת, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

המתיחות באזור הגבול עם סוריה התגברה לאחרונה, כשצבא סוריה החל לפעול באופן נרחב נגד ריכוזי מורדים בסמוך לגבול עם ישראל. אתמול הופל מטוס קרב סורי מדגם סוחוי שחדר כשני קילומטרים לשטח ישראל. שני טילי פטריוט ששוגרו לעבר המטוס פגעו בו, והוא נפל בשטח סוריה.

בתוך כך, יותר מ-200 בני אדם נהרגו היום בשורת פיגועים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיר א-סווידא שבדרום-מערב סוריה ובכפרים דרוזיים שמצפון לעיר. אחרי שהמשטר הוביל לכניעת המורדים במחוזות קוניטרה ודרעא בחודש האחרון, הוא הגביר את התקיפות שלו נגד צבא חאלד בן אל-ווליד, המסונף לדאעש ומחזיק בשטח שבמשולש הגבולות בין ישראל, סוריה וירדן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה אתמול את חדירת המטוס למרחב האווירי של ישראל "הפרה בוטה של הסכמי ההפרדה בינינו לבין סוריה משנת 1974". לדבריו, הוא הבהיר בעבר כי ישראל לא תקבל "שום הפרה כזאת, שום חדירה ושום זליגה לשטחנו, לא מהקרקע ולא מהאוויר".

עוד אמר נתניהו: "כוחותינו פעלו בהתאם. אנחנו עומדים על כך שסוריה תכבד בקפדנות את הסכמי ההפרדה בינינו לבינם".

(עדכון ראשון: 17:20)

כפר סייד אל גולן, 24 ביולי 2018. ראובן קסטרו
לחימה ברמת הגולן הסורית/ראובן קסטרו
זירת ההתרסקות בסוריה- ארגון דאעש פרסם תיעוד של שברי מטוס הקרב שהופל על ידי ישראל. אתר רשמי
מטוס הקרב הסורי שהופל לאחר שחדר לשמי ישראל, אתמול/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully