וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סאונה אחת גדולה": המזגנים התקלקלו - והחיילים בצאלים מתייבשים

25.7.2018 / 15:50

חיילי גדוד חי"ר מובחר במילואים מתלוננים על תנאיהם הקשים בשיא גל החום, כשהם נאלצים לשבת באוהלים לא ממוזגים בשל תקלה שאף אחד לא מטפל בה. 15 מהחיילים נזקקו לטיפול רפואי לאחר שלקו בהתייבשות. "ככה נראים חיילי מילואים ב-2018"

עריכה: איתי עמרם

חיילי גדוד חי"ר מובחר במילואים נאלצו לשבות בשיא גל החום באוהלים ללא ממוזגים בבסיס צאלים. זאת, בשל מחלוקות בין צה"ל לספקי השירות בנוגע לאחריות להשמשת מערכות המיזוג שהותקנו באוהלים. 15 מהחיילים נזקקו לטיפול רפואי לאחר שלקו בהתייבשות.

"אנחנו חיילים מילואים בגדוד 9217. שבוע שני אנחנו ללא מזגנים, ללא מקלחת, ללא מים, נמצאים בתוך אוהל ענק שמחוברים אליו מזגנים, אבל אף אחד לא לוקח אחריות להפעיל אותם", אמרו החיילים בסרטון שצילמו. "ככה נראים חיילי מילואים ב-2018 שבאים לשרת את המדינה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמו אווזים דחוסים בלול". החיילים בצאלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

החיילים התגייסו לפני כשבועיים לאימון בצאלים, ועברו שורה ארוכה של תרגילים. אתמול החל התרגיל הגדודי המסכם שבו היה אמור לצפות גם אלוף הלוי. ואולם, בשל עומס החום החריג הוחלט כצעד בטיחותי לעצור את התרגיל, והחיילים נשלחו לשהות באוהלים. מדובר באוהלים אזרחיים שצה"ל שוכר כל אחד מהם בעלות של מאה אלף שקלים בשנה. את האוהל מתחזקת חברה אזרחית, ותחזוקתו היא חלק מעלות ההשכרה השנתית. לאוהלים מחוברות מערכות מיזוג אוויר שגם הן נשכרו על ידי צה"ל מחברה אחרת.

לדברי החיילים, כשהגיעו להתקרר ולנוח באוהלים גילו כי המיזוג לא עובד בשל תקלה. מפקדת הבסיס הזעיקה את הטכנאי של חברת המיזוג, אך החברה הודיעה לחיילים כי היא לא יכולה להעניק שירות ביום החם בשנה מכיוון שמערכות המיזוג נמצאות באוהלים שנשכרו מחברה אחרת והם אינם אוהלים של צה"ל. "אנחנו יושבים מאות חיילים באוהל, כאילו היינו אווזים דחוסים בלול. החום פה הוא 41 מעלות בצל, ואין לנו איך להתקרר", אמר בזעם אחד הלוחמים.

עוד באותו נושא

משפחות גולדין ושאול מחו מול המתגייסים: "למדינה יש מחויבות"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לנו איך להתקרר". בסיס צאלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר צה"ל נמסר כי "תרגיל שהתקיים בשטחי האש בצאלים הופסק לאור עומס החום למען בטיחותם של החיילים והם הונחו לנוח באוהלים. לצערנו התקלקלו מזגנים באחד האוהלים, כפי שקורה מפעם לפעם למכשירי חשמל, טכנאי נמצא כעת בדרכו לנקודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully