וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לנתניהו: נפסל מינויה של מקורבתו לנציבת שירות המדינה

23.7.2018 / 20:59

ועדת המינויים פסלה את מינויה של עפרה ברכה, ראש אגף במשרד הפנים שבתה ואחותה עובדות בלשכת ראש הממשלה. כהונת ממלא המקום הזמני תוארך פעם נוספת. התנועה לאיכות השלטון: "יום ניצחון לכל אלו שקצה נפשם במינוי מקורבים פוליטיים"

עפרה ברכה נציבת שירות המדינה 5.9.17. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
עפרה ברכה, שהייתה מועמדת לנציבת שירות המדינה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

מינויה של עפרה ברכה, המועמדת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד נציבת שירות המדינה, נפסל היום (שני) על ידי ועדת המינויים המיוחדת בראשות השופט בדימוס חנן אפרתי. ברכה היא ראש אגף במשרד הפנים הנחשבת מקורבת לנתניהו, ובתה ואחותה אף עובדות בלשכת ראש הממשלה.

נתניהו נלחם בחודשים האחרונים על מינויה של ברכה. המינוי התעכב בתחילה לאחר שראש ועדת המינויים המיוחדת בנציבות, הממונה על ידי הממשלה, התפטר והוחלף באמצע התהליך. בהמשך המינוי המשיך להתעכב בעקבות עתירה לבג"ץ שטענה כי נציגי הציבור בוועדה מקורבים לראש הממשלה.

נציב שירות המדינה הוא תפקיד החולש על כל המשרות והמינויים בשירות הממשלתי. בעקבות ההחלטה מינויו של ממלא המקום הזמני של הנציב בשנה האחרונה, אהוד פראוור, צפוי להיות מוארך שוב.

עוד בוואלה! NEWS:
איומים לפני מצור ימי: ארה"ב מאותתת לאיראן שהיא מוכנה לעימות
שני טילים עם חצי טון חומר נפץ לעבר ישראל: תחקיר השיגור בצפון
בישראל, נוסדה מדינת הלאום של הימין הלאומני היהודי

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 15 ביולי 2018. AP
נלחם על מינויה. נתניהו/AP

בתנועה לאיכות השלטון אמרו כי "זהו יום ניצחון לשוחרי איכות השלטון במדינת ישראל, ולכל אלו שקצה נפשם בתופעה הבזויה של מינוי מקורבים פוליטיים והצנחת אנשים לא ראויים לתפקידים חשובים".

בתנועה הוסיפו כי זהו "יום חג לשירות הציבורי בישראל, ולעשרות אלפי עובדיו שיזכו בתקווה לנציב מנוסה ובעל הכישורים הראויים שינווט את ספינת הענק בין גלי הרפורמות הצפויות לה בשנים הקרובות", והביעו תקווה כי "המועמד הבא שיובא בפני הוועדה יהיה מועמד עצמאי ובעל שיעור קומה - כיאה לאדם האמור להוביל את השירות הציבורי במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully