וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני טילים עם חצי טון חומר נפץ לעבר ישראל: תחקיר השיגור בצפון

23.7.2018 / 13:30

מערכות הגילוי וההתרעה של צה"ל הצליחו לאתר שני טילי SS-21 "טוצ'קה" בעלי ראש קרבי בדרכם לעורף ישראל. בצה"ל מתחקרים אם בוצע יירוט מוצלח של הטיל הראשון שנורה לעבר ישראל. הטיל השני נפל בשטח סוריה לפני שיורט

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

מערכות הגילוי וההתרעה של צה"ל הצליחו לאתר היום (שני) שני טילי SS-21 "טוצ'קה" בעלי ראש קרבי של חצי טון חומר נפץ ששוגרו מדרום מזרח סוריה לעבר מדינת ישראל. לפי מערכות הגילוי, היו אמורים הטילים לנחות עמוק בעורף מדינת ישראל.

לא ברור בשלב זה אם הטיל הראשון שאיים על מדינת ישראל יורט כתוצאה מפגיעה של מיירט "שרביט קסמים" והנושא נמצא בתחקור בצה"ל. הטיל השני שאיים על עורף מדינת ישראל ביצע תיקון מסלול ונפל בשטח סוריה. בהתאם לכך הוחלט להשמיד את המיירט השני. בחיל האוויר ממשיכים לתחקר את האירוע כדי להבין אם היירוט הוגדר כהצלחה. במערכת הביטחון מתעקשים ששני הטילים היוו איום על עורף מדינת ישראל ולמקבל ההחלטות היו בין 20 ל-40 שניות בלבד לקבל את ההחלטה אם לשגר את המיירטים או לא.

עוד בוואלה! NEWS:
סיכון החיים, אובדן החסכונות: המסע המטורף של הזוגות הגאים לפונדקאות
מבוכה בספרד: הצוללת החדשה והיקרה שנבנתה - גדולה מדי
ברקע המתיחות בצפון: שר החוץ והרמטכ"ל הרוסי יגיעו היום לישראל

טוצ'קה - מערכת לשיגור טילים בליסטיים קצרי-טווח. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
מערכת "טוצ'קה" רוסית שנורתה היום לכיוון ישראל/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

זו הפעם הראשונה שצה"ל עושה שימוש במערכת "שרביט קסמים", המכונה בידי מערכת הביטחון "קלע דוד". המערכת משמשת להגנה מפני טילים לטווח בינוני-ארוך ומטוסים ללא טייס. המערכת מורכבת מטיל מיירט דו-שלבי, המתמרן במהירות, שבחרטומו מותקנות שתי מערכות איכון והכוונה - מכ"ם וחיישן אלקטרו-אופטי.


ברקע המתיחות בצפון שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב והרמטכ"ל צבא רוסיה יגיעו היום לישראל להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביקור הפתע תואם לאחר שיחת הטלפון בין נתניהו והנשיא פוטין ביום שישי. נתניהו הודיע על הביקור בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר, ואמר כי ידון עם השניים בסוגיות האזוריות ובראשן סוריה. "ישראל תמשיך לפעול נגד כל ניסיון של איראן וגרורותיה להתבסס בסוריה", הצהיר נתניהו.

עוד באותו נושא

מיירטי "שרביט קסמים" שוגרו בצפון - בתגובה לירי פנימי בסוריה

לכתבה המלאה
שובל פטריוט בשמי רמת הגולן 23 ביולי 2018. דניאל טרדיו, מערכת וואלה! NEWS
שובל מערכת "שרביט קסמים" שהופעלה נגד הטילים, היום/מערכת וואלה! NEWS, דניאל טרדיו

בתוך כך, אמש דיווחו כלי תקשורת סוריים כי כלי טיס של חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות ליד העיר מסיאף שבאזור העיר חמאת שבמערב סוריה. על פי הדיווחים, הופצץ מרכז מחקרים מדעיים ומפעלי הגנה בכפר אל-זאווי, הנמצא כ-14 קילומטרים מצפון למסיאף. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח גם הוא על התקיפה, ומסר כי עד כה לא ידוע על נפגעים. ברשת אל-מיאדין דווח כי ארבעה מטוסים השתתפו בתקיפה.

על פי הערכות מודיעין מערביות, במרכז המחקר המדעי מפותח הנשק הכימי של משטר הנשיא בשאר אסד. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי המבנה שהותקף הוא מפעל פיקוח איראני לפיתוח טילי קרקע-קרקע לטווח קצר.

שרביט קסמים. רפאל, עיבוד תמונה
שימוש ראשון במערכת היירוט. שרביט קסמים/עיבוד תמונה, רפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully