וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בספרד: הצוללת החדשה והיקרה שנבנתה - גדולה מדי

אחרי שכלי השיט כבר עבר תיקונים בשל בעיות ביכולת שלו לעלות בחזרה מהמצולות, עכשיו מתברר כי הנמל שאמור לקלוט אותו קטן מדי. עלות הצוללת תפחה וייצורה נאמד בכמיליארד אירו

צוללת S-70 של הצי של ספרד. אתר רשמי
הדגם הישן של הצוללת, S-70/אתר רשמי

הצי הספרדי נכשל שוב בפריסת הצוללת החדשה שלו מאחר שהיא גדוהל מדי מכדי לעגון - כך דיווחו כלי תקשורת בספרד. בעיתון אל פאיס דווח כי כלי השיט עוצב מחדש בעלות גבוהה מאוד, אחרי תקלות קודמות ביכולת הציפה שלו. אורכו גדל, אך עתה הנמל בעיר קרטחנה אינו מתאים עוד עבורו והוא ייאלץ לעבור הרחבה.

התקלה הקודמת התגלתה ב-2013, אז נחשף כי משקלה של הצוללות גדול בכמאה טונות יותר מהדרוש. כתוצאה מכך, כלי השיט יכול היה לצלול, אך ייתכן שלא היה מצליח לעלות שוב מעל פני הים.

גורם ספרדי רשמי לשעבר אמר אז כי הטעות הייתה מאחר שמישהו שם את הנקודה העשרונית במקום הלא נכון ו"אף אחד לא שם לב כדי לבחון את החישובים". עלות הטעות נאמדה בכ-14 מיליון אירו, בזמן שהמהנדסים והיועצים הבינו שניתן לתקן את התקלה באמצעות הארכת הצוללת.

לפי העיצוב המקורי של הצוללת, שנבנתה על ידי חברת ההגנה הממשלתית "נבנטיה", אורכה היה 71 מטר ומשקלה 2,200 טונות. עתה, הצוללת באורך של 81 מטר ומשקלה 3,000 טונות. לפי ההערכות, עלות הצוללת מדגם S-80 תהיה עתה קרובה למיליארד אירו.

שרת ההגנה של ספרד, מרגריטה רובלס, הודתה ברדיו כי "היו פגמים בפרויקט". היא התעקשה: "הם כבר תוקנו והפרויקט יישומי לחלוטין עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully