וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו סבו של גלעד שליט - שהיה ממובילי המאבק לשחרורו

23.7.2018 / 11:09

צבי שליט פעל לגיוס התמיכה הציבורית בשחרור נכדו שנחטף בידי חמאס ונודע כאחד המבקרים החריפים להתנהלות הממשלה במשא ומתן. הוא ייקבר לצד רעייתו בחלקת ההורים השכולים בבית העלמין בחיפה, לאחר ששכל את בנו במלחמת יום הכיפורים

ערן גילווארג

(בווידאו: צבי שליט בביקור במאהל המחאה החברתית בשנת 2011)

בבית העלמין הישן בחיפה תתקיים הערב (שני) ב-18:00 הלווייתו של צבי שליט, סבו של גלעד שליט שהיה פעיל בגיוס התמיכה הציבורית במאבק לשחרורו, במהלך חמש השנים שהיה בשבי חמאס ובלחץ על ממשלת ישראל לפעול לכך במרץ. הוא התפרסם כאחד המבקרים החריפים להתנהלות הממשלה במשא ומתן שבסופו של דבר הוביל לשחרור נכדו.

אחרי השחרור אמר כי נותר אופטימי גם בימים הקשים. באירוע משפחתי בנוכחות הנכד גלעד אמר: "המאבק החברתי והלחץ הציבורי הובילו את מקבלי ההחלטות להחליט על שחרורו של נכדי החי", הוא הוסיף: "תודה לאל שהוא חזר בריא ושלם. הכל מאחורינו ואנחנו מסתכלים קדימה".

עוד בוואלה! NEWS:
מיירטי "שרביט קסמים" שוגרו בצפון - בתגובה לירי פנימי בסוריה
4 שנות מאסר ו-9 חודשים נגזרו על אלון קסטיאל שהורשע בעבירות מין
טראמפ לרוחאני: אם תאיים עלינו תסבול כפי שאיש לא סבל

צבי שליט במאהל המחאה בקריית חיים, יולי 2011. ערן גילווארג
צבי שליט במאהל המחאה החברתית בשנת 2011/ערן גילווארג

צבי שליט הלך לעולמו אמש בגיל 92. הוא ייטמן בחלקת ההורים השכולים בבית הקברות, לצד אשתו יעל (ז'קלין) עולה מצרפת שמתה בינואר 2016 בגיל 91. בנם, יואל שליט, אחיו התאום של נועם, אביו של גלעד, נפל במלחמת יום הכיפורים כששירת בחטיבה 188 של השריון, אותה חטיבה שבה שירת גלעד.

צבי שליט שירת כקצין במשטרת המנדט הבריטי. כשהוקמה המדינה הצטרף כקצין לשורות משטרת ישראל בה שירת שנים רבות עד שפרש לגמלאות. אחר כך תמך פומבית בשוטר שחר מזרחי בעת שהתנהל משפטו בגין הריגת חשוד בפריצה לרכב. הוא התבטא גם במאבקים ציבוריים אחרים כמו המאבק לדיור בר השגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully