וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוטה קיבלה מינון שגוי של כימותרפיה ומאושפזת בטיפול נמרץ

הטעות התגלתה בטרם הסתיים הליך מתן התרופה בבית החולים שיבא תל השומר ובת השנה וחצי הועברה להמשך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ ילדים במצב יציב. המקרה דווח למשרד הבריאות ובית החולים פתח בתחקור המקרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית החולים תל השומר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעוטה בת שנה וחצי המטופלת במחלקה ההמטואונקולוגית לילדים בבית החולים שיבא בתל השומר פונתה למחלקה לטיפול נמרץ לאחר שקיבלה מינון שגוי של תרופה כימותרפית - כך נמסר היום (שישי) מבית החולים. עוד נמסר כי הילדה נמצאת בהכרה מלאה ומצבה יציב וכי הטעות התגלתה בטרם הסתיים הליך מתן התרופה.

בבית החולים הוסיפו כי המקרה דווח למשרד הבריאות וכי משפחתה של הילדה עודכנה באופן מידי בפרטי המקרה וכי הנהלת המוסד מלווה אותם, תוך הקפדה על שקיפות מלאה. בנוסף לכך נמסר כי נפתח תחקיר לבירור נסיבות המקרה וננקטו צעדים למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.

עוד ידיעות מהארץ בוואלה! NEWS:
זיוף רמות סוכר והימנעות מדיווח: כך פעלו ההורים החשודים בהתעללות בבנם
צאו לרחוב לחצי שעה וקראו לשוויון: המיזם המיוחד של מחאת הלהט"ב
אחזה בידו כדי שלא ימשיך לדקור: אישום נגד תוקף האחות מבאר יעקב

אילוסטרציה: אינפוזיה. ShutterStock
"טעות אנוש" ברקיחת התרופה שניתנה לפעוטה/ShutterStock

גורמים בבית החולים מסרו לוואלה! NEWS כי "זו הייתה טעות אנוש בעת רקיחת התרופה בבית המרקחת של בית החולים". את התרופה מקבלים בבית המרקחת שמרכז הרפואי ואז מעבירים אותו למחלקה. בהתאם לכך, משפחתה של הפעוטה הגיעה למחלקה עם התרופה אולם הצוות הרפואי שהבחין בה העיד כי יש בה משהו חשוד.

הפעוטה קיבלה את התרופה במינון גבוהה במשך שעתיים ולמרות זאת היא לא הראתה סימני הדרדרות, כך לטענת הצוות המטפל. משום שהאינפוזיה לא עבדה באופן תקין, הצוות התחיל לבדוק את מדדיה של הפעוטה ומשהבינו כי נפלה טעות, החלו בחקירת המקרה. הפעוטה פונתה לטיפול נמרץ ושם עברה סדרת בדיקות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully