וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניפצו מחשב על הראש: שתי נשים נעצרו בחשד לתקיפת רופאה באיכילוב

המשטרה עצרה שתי נשים שלפי החשד תקפו רופאה בבית החולים בתל אביב כאשר השליכו עליה מחשב, היכו בה באגרופים וגרמו לה לחבלות קלות. נפתחה חקירה

צילום: דוברות איכילוב, עריכה: שניר דבוש

שתי נשים נעצרו היום (רביעי) לאחר שתקפו רופאה בכירה בחדר המיון של בית החולים איכילוב בתל אביב. על פי החשד, השתיים ניפצו על ראשה של הרופאה, ד"ר קרין הלר, מחשב, הפילו אותה לרצפה, היכו אותה באגרופים ושרטו אותה. על פי החשד, השתיים נקפו את הרופאה מפני שלא היו מרוצות מהטיפול שניתן לסבתא שלהן שהגיעה למיון לקבלת טיפול רפואי.

ד"ר הלר שהותקפה תיארה את אשר ארע לה בבית החולים. מדובר במשפחה אשר ליוותה אישה קשישה שאושפזה בחדר המיון. במהלך שהותה של המטופלת במיון התלוננה המשפחה שהלשון של החולה נפוחה. באתי, בדקתי את החולה, התרשמתי שאכן הלשון נפוחה ונתתי טיפול בהתאם, המשפחה הודתה לי".

עוד בוואלה! NEWS:
קשישים ערומים במיטות וריח של שתן: בית האבות שנסגר בשל הזנחה
טרגדיה בים המלח: באה עם אביה לעבודה במלון וטבעה למוות בבריכה
אחרי פרשת המסרונים: השופטת רונית פוזננסקי-כץ תודח מתפקידה

רופאה בכירה הותקפה בחדר מיון בביה"ח באיכילוב על ידי שתי נשים שניפצו מחשב על ראשה. המרכז הרפואי איכילוב ת?א, מערכת וואלה! NEWS
ניפצו לרופאה מחשב על הראש/מערכת וואלה! NEWS, המרכז הרפואי איכילוב ת?א

הרופאה סיפרה כי טיפלה בחולים אחרים במיון במקביל ובחולה נוספת ששכבה באותו חדר ואז החלה האלימות נגדה. "כשפניתי לטפל בחולה הנוספת ששכבה באותו חדר, שהיה עליי לזהות אותה ולתת לה מנות דם, פנתה אליי המשפחה בהיסטריה ואמרה שהמוניטור מצפצף. הסתכלתי על המוניטור וראיתי שאכן הייתה עליה בלחץ דם. ביקשתי לעשות מדידת לחץ דם נוספת ולהרגיע את החולה".

לדברי הרופאה, "בשלב זה בעודי ישובה מול המחשב ניגשה אליי בת המשפחה של המטופלת והחלה להכות אותי בראשי ובפניי. כשהתרוממתי היא המשיכה להכות אותי בכתפי, בזרועי, חתכה אותי עם הציפורניים באמה הימנית שלי, אני זזתי אחורה, הייתי בהלם, כמובן שלא הגבתי".

צוות חדר המיון בשיתוף כוחות אבטחה במקום הצליחו להשתלט על השתיים והזמינו את המשטרה. הרופאה הגישה תלונה במשטרה נגד שתי הנשים. מהמרכז הרפואי איכילוב נמסר בתגובה לאירוע כי "הנהלת המרכז מביעה זעזוע עמוק מחומרת המקרה ומהמשך גילויי האלימות הבלתי נסבלים במערכת הבריאות".

מהמשטרה נמסר כי היא "פועלת להגביר את ביטחונם של הסגל הרפואי בבתי החולים, ובכלל זה מוצב באופן קבוע שוטר קהילתי בבתי החולים כדי לתת מענה לכל אירוע, כדוגמת זה שקרה היום". עוד נמסר כי "השוטר הקהילתי שהיה באיכילוב הגיב תוך זמן קצר ועצר את שתי התוקפות".

בעקבות התקרית מסרו בהסתדרות האחיות כי יו"ר ההסתדרות, אילנה כהן, שבה וקוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב באופן אישי לעצירת האלימות הבלתי נסבלת נגד צוותים רפואיים.

כהן הסבירה כי "הכחדת האלימות נגד צוותים רפואיים חייבת להיות בראש סדר העדיפויות של הממשלה. אי אפשר יותר להמשיך ולהעניק טיפול הולם וראוי לחולים תחת עומסים כבדים ואלימות בלתי נסבלת נגד רופאים, אחיות ועובדי הבריאות בבתי החולים, בקופות החולים ובריאות הציבור".

"בשבוע האחרון הכרזנו על סכסוך עבודה, ואם הממשלה לא תנקוט בצעדים מיידיים להפסקת האלימות במערכת הבריאות, אנו נפעל בכל דרך חוקית העומדת לרשותנו על מנת לאלץ אותה לעשות זאת. די לאלימות!", הוסיפה כהן.

לקריאה נוספת

חודר את מעגל האבטחה ותוקף: תיעוד דקירת האחות בשמואל הרופא

לכתבה המלאה
סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן ביקר הבוקר את אחות ביה"ח שנדקרה על ידי מטופל, בבית החולים שמואל הרופא, 3 ביולי 2018. דוברות משרד הבריאות,
השר ליצמן בביקור האחות שנדקרה לפני שבועיים בשמואל הרופא/דוברות משרד הבריאות

ח"כ מירב בן ארי (כולנו), המשמשת כיו"ר השדולה למניעת אלימות כלפי צוותים רפואיים, אמרה כי זהו ‏"עוד מקרה אלימות מזעזע נגד צוותים רפואיים. מאוד מקווה שבמושב הבא החוק שלי בעניין יעבור, ונחמיר את הענישה הקיימת. במקביל חשוב להמשיך ולפרסם מקרים כאלו ולא לעבור לסדר היום. הכי חשוב לחנך כל הזמן שאלימות היא לא פתרון לדבר".

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, מסר גם כן התייחסותו לאירוע וציין כי "ההסתדרות הרפואית מזועזעת מעוד מקרה של אלימות ברוטלית, והפעם נגד רופאה בחדר מיון, שכל עיסוקה הוא הצלת חיים".

הוא הוסיף כי "אני פונה לח"כ אלי אללוף, יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, לקיים דיון דחוף בנושא האלימות הגואה נגד צוותים רפואיים. ריבוי מקרים להם אנו עדים בשבועות האחרונים רק ממחיש בצורה כואבת את ההכרח לנקוט בצעדים חריפים נגד תופעת האלימות, ובראשם החמרת הענישה".

תיעוד: נתין זר דוקר את האחות בבית החולים שמואל הרופא

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: יאיר דניאל

בתוך כך, מעצרו של אוסקר באחיט, אזרח זר בן 31, החשוד כי דקר אחות בבית חולים שמואל הרופא לפני כשבועיים, הוארך היום בשישה ימים. המשטרה צפויה להעביר בימים הקרובים לבית המשפט הצהרת תובע, לקראת הגשת כתב אישום נגדו.

האחות, רחלי קובו, בת 58, נדקרה לפני כשבועיים ואושפזה בבית החולים אסף הרופא במצב קשה. במשטרה חשדו כי החשוד דקר את האחות מכיוון שלא השלים עם העובדה ששוחרר מבית החולים לאחר שהחלים ממחלת השחפת שבגינה אושפז. הוא סיפר לחוקרים אחרי ששוחרר מבית החולים כי אף ניסה לשלוח יד בנפשו.

מבית החולים אסף הרופא נמסר היום עדכון לגבי מצבה של קובו. לדברי בית החולים מצבה משתפר, היא נמצאת בהכרה מלאה ומוגדרת במצב בינוני ויציב. בשלב זה נמצאת האחות בשלבי החלמה מהניתוח המורכז שעברה.

  • עוד באותו נושא:
  • איכילוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully