וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערים בתאילנד שוחררו מבית החולים ודיברו לראשונה: "פחדתי שאימא תכעס"

18.7.2018 / 14:52

אחרי שבוע של אשפוז, 12 הנערים ומאמנם שחולצו מהמערה אחרי כשבועיים שוחררו לביתם וידברו עם התקשורת. "פחדתי שלא אחזור הביתה", אמר אחד מהם. המאמן: שתינו מים רק מהנטיפים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

12 הנערים ומאמן הכדורגל שחולצו מהמערה בצפון תאילנד שוחררו היום (רביעי) מבית החולים וסיפרו לראשונה על האירועים הדרמטיים במסיבת עיתונאים, ששודרה בשידור ישיר ברחבי המדינה.

אייק, המאמן של קבוצת "חזירי הבר" בן ה-25, סיפר כי הם שרדו בזכות שתיית מים מנטיפי המערה המוצפת. המאמן ציין כי סדר יציאתם מהמערה של הנערים, שעשו זאת בשלושה ימים, לא היה קשור למצבם הרפואי. "אלו שגרים במקומות הרחוקים ביותר יצאו ראשונים, כך שהם יוכלו לספר לכולם שהנערים בסדר", אמר המאמן, שמאמציו לשמור על הנערים בחיים זכו לשבחים של חלק מההורים.

עוד הוא תיאר את ניסיונותיהם לחפור בקירות כדי להיחלץ מהמתחם המוצף. "לא רצינו לחכות עד שהרשויות ימצאו אותנו", אמר. אחד הנערים הוסיף: "השתמשנו באבנים כדי לחפור במערה. חפרנו שלושה עד ארבעה מטרים".

במהלך הופעתם הראשונה בציבור, הנערים נופפו, חייכו ובירכו לפי המסורת התאית. עם כניסתם לאולם, הקפיצו הנערים, בני 11 עד 16, כדורי רגל. הם התקבלו על ידי הרופאים שטיפלו בהם, בני משפחה וחברים. הם לבשו את חולצות נבחרת "חזירי הבר", קבוצת הכדורגל שלהם, ועלו על הבמה שעוצבה כמגרש כדורגל. לצדם היו גם אנשי הצי התאי.

לקריאה נוספת על הפרשה
"כולם בכו": כשהנערים בתאילנד גילו על מותו של הצוללן הגיבור
איבדו 2 ק"ג ממשקלם: תיעוד ראשון של הנערים בתאילנד בבית החולים

12 הנערים ומאמן הכדורגל שניצלו מאסון המערה בתאילנד בדרכם למסיבת עיתונאים במחוז הצפוני של צ'יאנג ראי. רויטרס
הנערים במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

אדול סאם-און בן ה-14 נזכר ברגע שבו נמצאו על ידי הצוללנים, אחרי תשעה ימים שבהם היו לכודים ללא מזון. "זה היה קסום", אמר. "הייתי צריך לחשוב הרבה זמן לפני שיכולתי לענות על השאלות שלהם. "זה היה בערב כששרטנו את הסלעים שמעלינו ושמענו קולות".

הוא גם שימש המתורגמן עם הצוללנים הבריטים שאיתרו אותם על מדף סלעי במערה אחרי תשעה ימים, מאחר שהוא היה היחיד מבין הקבוצה שדובר אנגלית. הוא סיפר כי הוא הצליח רק לומר להם "שלום" וגרם לצחוק בקרב הקהל כשסיפר שאחרי שהמאמן ביקש ממנו לתרגם, הוא השיב: "תירגע, אני לא יכול להבין את זה כל כך מהר".

אחד הנערים תיאר את הרגשתו לאחר שנלכדו במערה. "פחדתי שלא אשוב הביתה ושאימא שלי תכעס", אמר. נער אחר סיפר כי אמר "לכולם להילחם ולא להתייאש".

עוד באותו נושא

אחרי ששרדו במערה: לנערים בתאילנד יש אתגר חדש לעבור - התהילה

לכתבה המלאה
12 הנערים ומאמן הכדורגל שניצלו מאסון המערה בתאילנד בדרכם למסיבת עיתונאים במחוז הצפוני של צ'יאנג ראי. רויטרס
הנערים מברכים, היום/רויטרס

לפי גורמי רפואה, הנערים התחזקו מספיק והם כבר מצפים לאכול את האוכל הביתי שלהם. עוד אמרו כי הם יוכלו לשוב לחיים נורמליים וכי מצב הנפשי "די טוב". מצב רוחם טוב והם זוכים לתמיכה נפשית רבה. מנהל בית החולים שבו אושפזו סיפר כי הם העלו שלושה ק"ג בממוצע מאז שחולצה ממערת ת'אם לואנג ועברו תרגילים בבניית ביטחונם העצמי לפני האירוע, שנמשך כ-45 דקות.

הממשלה הסבירה כי היא אפשרה את מסיבת העיתונאים על מנת שהנערים יוכלו להתאושש בביתם מבלי הטרדות מצד התקשורת. השאלות עברו סינון מראש.
הנערים והמאמן נלכדו במערה מוצפת במחוז צ'יאנג ראי ב-23 יוני ואותרו רק אחרי תשעה ימים במהלך מבצע חילוץ שכלל צוללנים מכל העולם. הם חולצו בשלבים אחרי יותר משבועיים. הם אותרו על ידי צוללנים בריטים. כמאה צוללנים השתתפו במבצע החילוץ, שבמהלכו קיבלו הנערים כדורי הרגעה כדי למנוע מהם בהלה, תוך שהם פונו על אלונקות.

סיפורם הדרמטי כבש את הכותרות בתאילנד וברחבי העולם, ורבים עקבו בדאגה ובהתרגשות אחרי חילוצה המוצלח של הקבוצה, שעליו העיב מותו של החבר לשעבר ביחידת העלית "אריות הים" של הצי התאי, שהצטרף לחיפושים ומת אחרי שאזל לו החמצן.

(עדכון ראשון: 13:31)

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully