וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולם בכו": כשהנערים בתאילנד גילו על מותו של הצוללן הגיבור

הרופאים בבית החולים שבהם מטופלים 12 הנערים והמאמן שחולצו מהמערה החליטו שהם חזקים דיים כדי לבשר להם את החדשות המרות. "הם הודו לו והבטיחו להיות ילדים טובים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

12 הנערים שחולצו מהמערה בתאילנד מתאבלים על הצוללן לשעבר בצי המלכותי שמת במהלך מבצע החילוץ הנרחב. ברשת BBC דווח אתמול (ראשון) כי הנערים ומאמנם בן ה-25 גילו רק ביום שבת על גורלו של המתנדב סמאן גונאן, שמת לפני עשרה ימים כשהציב מכלי חמצן במתחם המוצף של המערה במחוז צ'יאנג ראי. הרופאים סיפרו להם על כך רק אחרי שהחליטו שהם מספיק חזקים כדי לעכל את החדשות המרות.

"כולם בכו והביעו את תנחומים דרך כתיבת הודעות על דיוקן שלו והם עמדו דקת דומייה לזכרו", אמר שר הבריאות של תאילנד, ג'דסדה צ'וקדמרונגסוק. בתמונות שפורסמו על ידי הממשלה נראו חברי קבוצת הכדורגל "חזירי הבר", שעדיין נמצאים תחת השגחה בבית חולים, עומדים סביב תמונתו של הצוללן. "הם הודו לו והבטיחו להיות ילדים טובים", אמר.

הנערים שחולצו מהמערה בצפון תאילנד מתאבלים על מותו של הצוללן, 15 ביולי 2018. רויטרס
ישוחררו מבית החולים בחמישי. הנערים ודיוקנו של הצוללן, אתמול/רויטרס

הנערים, בני 11 עד 16, חולצו מהמערה, שבה היו לכודים יותר משבועיים, על ידי צוללנים מיחידת "אריות הים" של הצי התאי ועל ידי צוללנים זרים, בתום מבצע בין שלושה ימים שהסתיים ב-10 ביולי. הם צפויים להשתחרר מבית החולים ביום חמישי, אולם רבים מהם עדיין מקבלים אנטיביוטיקה.

לאחר שחרורם יעקבו הרשויות אחרי סימנים לבעיות פסיכולוגיות, שעלולות לצוץ רק בעוד כמה חודשים. מומחים יעצו לנערים להימנע מריאיונות לתקשורת, מאחר שאלו עלולים לעורר תגובות פוסט-טראומתיות. הם הוזמנו לצפות בגמר המונדיאל, שהתקיים אתמול במוסקבה, אך לא קיבלו את ההזמנה של פיפ"א בשל מצבם הרפואי. הם צפו במשחק מוקלט, מאחר שהוא החל בשעה מאוחרת.

סיפורם הדרמטי כבש את הכותרות בתאילנד וברחבי העולם, ורבים עקבו בדאגה ובהתרגשות אחרי הקבוצה שיצאה לטיול קצר אחרי אימון כדורגל ב-23 ביולי ונלכדה במערה בעקבות שיטפונות עזים. רק כעבור תשעה ימים, שבהם היה להם מעט מזון או אור, הם אותרו על ידי צוללנים בריטים. כמאה צוללנים השתתפו במבצע החילוץ, שבמהלכו קיבלו הנערים כדורי הרגעה כדי למנוע מהם בהלה, תוך שהם פונו על אלונקות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הנערים שחולצו מהמערה בצפון תאילנד מתאבלים על מותו של הצוללן, 15 ביולי 2018. רויטרס
הנערים שחולצו מהמערה בצפון תאילנד מתאבלים על מותו של הצוללן, 15 ביולי 2018/רויטרס

חלק מהמומחים הביעו הלם מכך שסמאן בן ה-38 היה הקורבן היחיד. "הוא הוכרז כגיבור בזכות מי שהוא היה", אמרה אלמנתו ל-BBC. "הוא אהב לעזור לאחרים, לעשות עבודות צדקה ולסדר דברים".

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully